جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۵۳
در شورای روابط خارجی آمریکا مطرح شد

وزیر خارجه آمریکا: اگر به توافق پشت کنیم روحانی و ظریف در انتخابات به دردسر می‌افتند!

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب: 435526
اکنون با این اظهارات جان کری و دلواپسی او برای سرنوشت حسن روحانی و جواد ظریف در انتخابات آتی ایران که از قضا این بار هم در شورای روابط خارجی آمریکا مطرح شد، بار دیگر نگرانی‌ها از سوء‌استفاده‌های باندی و حزبی از مذاکرات و توافق هسته‌ای افزایش یافته است.
وزیر خارجه آمریکا: اگر به توافق پشت کنیم روحانی و ظریف در انتخابات به دردسر می‌افتند!
گروه بین الملل جهان نيوز ـ جان کری، وزیر خارجه آمریکا که این روزها سرگرم حضور در جلسات و نشست‌های مختلف برای دفاع از محتوای متن برجام است، در شورای روابط خارجی آمریکا و در دفاع از متعهد بودن آمریکا به مفاد این متن گفت درصورت عدم‌پذیرش این توافق در آمریکا یا در هر شرایطی که آمریکا این توافق را بر هم بزند؛ تبعات آن در ایران غیر قابل پیش‌بینی است.

او در همین راستا به انتخابات آتی ایران (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان) اشاره کرد و گفت در صورت لغو توافق از سوی آمریکا، حسن روحانی و جواد ظریف به دردسر خواهند افتاد! جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در اظهارات خود در شورای روابط خارجی آمریکا گفت اگر به توافق هسته‌ای پشت‌کنیم یک پیام بزرگ برای افراطی‌ها خواهیم فرستاد و معلوم نیست در انتخابات بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد. وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی با اشاره به «برجام» گفت: «موضوع آن نیست که پس از ۱۵ سال چه اتفاقی خواهد افتاد موضوع این است که اگر ما این توافق را نپذیریم فردا چه اتفاقی می‌افتد».

من نمی‌توانم شرط ببندم اما طی ۱۵ سال معلوم نیست چه اتفاقاتی در کشورها رخ می‌دهد. به ایران امروز نگاه کنید، می‌بینید که کشوری دارای مردمی با تحصیلات است که قبلا با بیشتر کشورهای منطقه از جمله اسرائیل روابطی دوستانه داشت. می‌دانید که پارس‌ها، تاریخی طولانی دارند و واقعیت این است که این جوانان که ۲۵‌ درصد آنان بیکار هستند، به فکر آینده هستند. اگر به تهران بروید، من نرفتم، ولی دوستانم که رفته‌اند به من گفته‌اند جوانان به دنبال گوشی‌های هوشمند هستند و می‌خواهند بخشی از دنیا باشند. به‌گزارش فارس، کری افزود: آنچه می‌دانم این است؛ دوستان! اگر به این توافق پشت کنیم، یک پیام بزرگ به افراطی‌ها می‌فرستیم و آنها احساس خوبی پیدا می‌کنند و ما شاهد آنها خواهیم بود. چه کسی می‌داند که در انتخابات چه می‌شود؟ اما روحانی و ظریف که خود را در مذاکره با غرب به خطر انداختند و توانستند با غرب مذاکره‌ کنند و به یک نتیجه برسند، به نظرم به دردسر جدی می‌افتند.

وی درباره همکاری با ایران در دیگر موضوعات منطقه‌ای نیز گفت:«من هیچ راهی برای پیش‌بینی ندارم. ظریف به من گفت اول از همه او برای مذاکره درباره آن موضوعات مقام و اختیار ندارد. من در بسیاری از مواقع سخت تلاش کردم این موضوعات را مطرح کنم اما او مقام و اختیار آن را نداشت. البته هم رئیس‌جمهور روحانی و وزیر خارجه ظریف تصریح کرده‌اند با این توافق آنها برای بحث درباره موضوعات منطقه آماده می‌شوند و من از این واقعیت استقبال می‌کنم که وزیر خارجه ظریف می‌خواهد به امارات برود و همچنین از اینکه او آماده گفت‌وگو با سعودی‌هاست، استقبال می‌کنم».

شورای دغدغه‌های یواشکی!


این اظهارات جان کری در شورای روابط خارجی آمریکا البته در حالی است که سال گذشته، یعنی اواخر شهریور‌ماه و در آستانه سفر حسن روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل، جواد ظریف در همین شورای روابط خارجی آمریکا دغدغه‌های حزبی و جناحی را در قالب مذاکرات هسته‌ای مطرح کرد! جواد ظریف در این شورا، خطاب به هاله اسفندیاری، همکار جورج سوروس و مدیر بخش مطالعات خاورمیانه اندیشکده وودرو ویلسون گفت در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، او و دوستانش در ایران همانند سال ۸۴ به‌حاشیه خواهند رفت، چراکه مردم حق خواهند داشت در انتخابات آتی مجلس، جریان مقابل را انتخاب کنند!

هاله اسفندیاری در این نشست از جواد ظریف پرسید: «لطفا درباره تأثیر گفت‌وگوها بر مسائل سیاسی داخلی ایران توضیح بفرمایید البته می‌دانم که این حوزه، مدنظر شما نیست.» و جواد ظریف نیز اینگونه به او پاسخ داد: «بی‌تردید همینطور است زیرا ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت ۱۶ ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد ما (با آرای خود) پاسخ دهند. وقتی قبلا در تعامل و مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با جامعه بین‌المللی در سال‌های۲۰۰۴ و۲۰۰۵، توافق‌هایی کردیم و تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف، از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد!

البته باید توجه داشت که اتحادیه اروپایی به تنهایی فعالیت نمی‌کرد و مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا مانع از هرگونه توافق شدند، همانطور که حالا هم کسانی هستند که نمی‌خواهند هیچگونه توافقی حاصل شود قطع نظر از اینکه مفاد آن چه باشد. حالا من بار دیگر زنده شده‌ام.

به نظر من، در انتقال پیامی که جامعه بین‌المللی و بویژه غرب می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند. باید دید تعامل از جانب ایران و تلاش ایران برای باز بودن و نگاه به آینده داشتن با پاسخ مثبت مواجه می‌شود یا اینکه بار دیگر، رد می‌شود. من فکر می‌کنم مردم ایران پاسخ خود را در صندوق‌های رای نشان خواهند داد».

این اولین باری بود که جواد ظریف به صورت رسمی و علنی دغدغه‌های حزبی و انتخاباتی خود را در قالب مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌کرد. البته او در این حوزه سابقه‌دار بوده است به‌گونه‌ای که پس از انتشار بخش‌هایی از فیلم مذاکرات سعدآباد در اواخر دولت اصلاحات، مشخص شد جواد ظریف در گوشه‌ای از سالن مذاکرات و در گفت‌وگو با محمد البرادعی، زمانی که درباره تفسیر آژانس از تعلیق، چانه‌زنی می‌کرد، موضوع انتخابات آتی ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ و دغدغه‌های انتخاباتی دوستانش در صورت شکست مذاکرات را مطرح کرد!

اکنون با این اظهارات جان کری و دلواپسی او برای سرنوشت حسن روحانی و جواد ظریف در انتخابات آتی ایران که از قضا این بار هم در شورای روابط خارجی آمریکا مطرح شد، بار دیگر نگرانی‌ها از سوء‌استفاده‌های باندی و حزبی از مذاکرات و توافق هسته‌ای افزایش یافته است. طی ماه‌های اخیر و در آستانه اعلام جمع‌بندی برجام نیز برخی مقامات دولت بارها موضوع هسته‌ای را به انتخابات پیوند زدند!

توهین به مقامات دولتی


دلواپسی وزیر خارجه آمریکا برای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران در شرایطی صورت‌گرفته است که از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی، مقامات کاخ سفید همواره تلاش کرده‌اند دولت یازدهم را محصول سیاست‌های خود القا کنند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در همان ماه‌های اولیه شروع به کار دولت روحانی در اظهارنظری گفت دولت ایران محصول تحریم‌های اقتصادی است!

او با این اظهارنظر در واقع تلاش کرد اینگونه القا کند که اراده او می‌تواند در سرنوشت دولت حسن روحانی اثرگذار باشد. متاسفانه در ایران نیز برخی اظهارات رئیس‌جمهور مانند ادعای خالی بودن خزانه یا دهشتناک دانستن وضعیت کشاورزی باعث شد این ادعای اوباما تقویت شود. در کنار این مسائل، طرح دغدغه‌های حزبی و جناحی جواد ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا این ادعای اوباما را بشدت تقویت کرد. اکنون نیز جان کری، وزیر خارجه آمریکا صراحتا همان اظهارات جواد ظریف را به شکلی تایید کرده است. اکنون سوال اساسی و ویژه درباره این اظهارات جان کری که مشابه آن توسط جواد ظریف در همان شورای روابط خارجی آمریکا نیز مطرح شد؛ این است که این قبیل رفتارها آیا موجب مخدوش‌شدن اعتماد افکار عمومی به تیم مذاکره‌کننده و نیت آنها از مذاکره با آمریکا نمی‌شود؟!

به گزارش جهان، انتظار می رود که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان پاسخ مناسبی به دخالت صریح آمریکا در امور داخلی ایران بدهند.
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولتی های ما اینقدر ... هستند که ککشون هم نمیگزه

آخه قراره دنیا به ما لبخند بزنه و تعامل سازنده و پاسپورت ایرانی و آن مرد که فلان رفت و این حرفها...

بنظر من به این اهداف رسیده ایم چون الان دنیا داره به ما قه قه میخنده

از اینکه ایرانی هستم دارم کم کم خجالت میکشم

روحانی ،،،،، هیچی مچکرم
Iran, Islamic Republic of
دوست بزرگوار
من به روحانی رای ندادم
اما این توافق آنقدرها هم میگویند بد نیست
درسته امتیازایی دادیم اما چیزهای مهمی بدست آوردیم
مهمترینش بین المللی شدن هسته ای ایرانه
لااقل من که در صنعت هستم دارم میبینم امیدواری شرکتها و قطعه سازان رو به بهبود وضعیت.
لطفا در نگاه به مسایل دید وسیع و کلی داشته باشید.
همت
به رای دادن یا ندادنت که هیچ !

بین المللی شدن هسته ای =حضور جاسوسان بازرس نما بر هر کوی وبرزن هسته ای ،ونابودی اب سنگین به زودی قابل بهره برداری وجایگزینی اون با یه برنامه مبهم که دشمنمون بیاد جایگزینش رو درست کنه وحتما این وسط دانشمندانمون رو یا جذب کنه یا شناسائی تا در وقت مقتضی شهید ،.......این بین المللی شده نیست یه استعمار بزک شده مدرنه .
حضور دائم 150جاسوس بازرس نما .....

در ضمن شک ندارم تو صنعت نیستی ،چون همه میدانند دولت از همین حالا داره غارتگران تاجر رو به کشو ردعوت میکنه وبا سیل ورود اونها همین چند تا شرکت وقطعه ساز هم نابود میشوند ودلالان باد کرده ومتورم از رانت جاشون رو میگیرند.
ج س
Iran, Islamic Republic of
هدف مذاکرات را لو داده ، چند روز چند ساعت محرمانه مذاکره کردند برای اینکه طرفداران دولت رای بیاورند !?
هزینه از ملت برای قدرت جناح خاص و تمامیت خواه !
Iran, Islamic Republic of
حالا چه شده که کری دلواپسآقایان ظریف و روحانی شده و قبلا هم آقای ظریف به درد دل با شورای روابط خارجی ایران افتاد که اگر توافق نکنیم ما رای نیاوریم: این یعنی همذات پنداری. البته معنی مصارف داخلی حرف هارو هم فهمیدیم
اامير
از روز اول هم مشخص بود كه اين آقايان خواسته اشان چيست ولي بزرگان در خواب هستند.
دولتی که امریکا از او حمایت میکند در کشورم ودر میان هموطنانم جایگاهی ندارد
عین سین
Iran, Islamic Republic of
تدبیر اینها، امید به کدخداست و توکل و توجه ملت ما به خدا، انشاالله در انتخابات پاسخ ملت را خواهند دید.
Iran, Islamic Republic of
شرم اور است
Mohamad
جهان تو خودتو ناراحت نکن، بجز شما دلواپسان ، مردم نگاهشون به این دولت منفی نیست.. میدونم ک چاپ نمیکنین ولی در کل به حالتون باید تاسف خورد با این تحلیلای آبکی
محمد
دلواپس کشور و مردم بودن هنر است که چون ندارید، راجع به مردم بی دغدغه اید، راجع به کشور ایران و تاریخش اهمیت قائل نیستید، دلواپسی را رد میکنید. درحالیکه شما اگر خبر را میخواندی و تفکر میکردی و یک درصد احتمال گاوبندی بزرگ بین دولت های ایران و آمریکا رو به خاطر مشتی رای میدادی، باید سر به بیابان میگذاشتی. اما چه میشه کرد؟ رگ غیرت و معرفت امثال تو را کشیده اند بیرون و به جایش، رگ دفاع کورکورانه کاشتند. ما رای تو و امثال تو را در جمع مان میخواهیم چکار؟!
تحلیل دقیق بود. جواب تو آبکی بود نوچه اصلاحات!
ali
Iran, Islamic Republic of
باید به حال شما ذوق زدگان تاسف خورد که مقدرات انتخابات و انتخواب نمایندگان ملت رو به اراده دولتمردان امریکایی گره زده اید !!!! تف بر این غیرت!!!
علی
ادب داشته باش
علی جان بزن به چاک. اینجا سایت مسلمانان واقعی و فدایی اسلام است؛ اسلام ناب. اینجا محل محبت جنون وار به دنیای پوچ فانی نیست. اینجا اسلام و ایران عزیز مهم هستند، نه انسان های مغرور و سرسپرده به شیاطین عالم.
همه دلواپسند منتهی دلواپسان دو دسته اند یک دسته نگران آینده انقلاب و کشور و مکر آمریکای جهانخوارند و دسته دیگه نگران عشق و حال و رفت و آمد راحت به اونور آب و استراحت در سواحل ....
وقتی که هنوز این دولت هندونه در بسته بود وبا کلی شعار بلدم وبلدم و100روزه درستش میکنم توی صحنه اومد ،کلا تونست 260000رای بیشتر بیاره که در کل واجدین شرایط رای دادن هم 36درصد بود.بعد درانصراف از یارانه ها که تِقِ 100روزه درستش میکنم ،در اومد ،مردم حسا ب کار دستشون اومد و3درصد با دولت همراه شدند.حالا دلارام عزیز ! شما این اکثریت رو از کجا در میاری ومیگی؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
راستی جالب نیست! تا حالا اینقدر حمایت! از دو طرف ایران و امریکا را نسبت به هم دیده بودین؟ چه باحاله اوباما طرفدار ایرانیهاس دولت ما هم در راستای اوناس. اینو می گن زندگی مسالمت آمیز! حالا همه با هم می خونیم یک دو سه همه چی آرومه من چقدر خوشبختم! همه چی ارزونه اینو من می خواستم! تو چقدر با حالی من نمی دونستم!
جمشید
Iran, Islamic Republic of
من هم می خونم ، همه چی آرومه ! من عاشق اونور آبم !
وای که چقدر با حالم ! برا ماندن قدرت ، مملکت میفروشم
من کری را دوس دارم اون منو دوس داره ، ما چقدر با حالیم ۰۰۰ همه چی ارزونه ، همه چی با حاله
Moldova, Republic of
اقای روحانی چون دوپهلوست،خب امریکاییها هم هوا برشون میداره
یه بار مصاحبه کوبنده بر علیه امریکا کنند تا از حیثیت خودش دفاع کنه
reza
Iran, Islamic Republic of
چیش شما رو ناراحت کرده؟! این که بیچاره عین حقیقت رو گفته.
شما کلا انگار دعوا رو دوست داری جهان جون، نه؟!
علی
حساسیت و غیرت زدایی خزنده در مسئولین و نخبگان آینده کشور را به افغانستان و عراق تبدیل میکند!
حتی آنها هم واکنش نشان میدهند!
Iran, Islamic Republic of
ما دعوا دوست نداریم
نمی خواهیم کدخدا برامون رئیس جمهور تعیین کنه.
علی
از اول هم معلوم بود که آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران، با دست خودش توافقی با نفع ایران امضا نمیکند، چون دشمن است. چرا باید بیاید تحریم ها را رفع کند؟ آنها که از هسته ای شدن ما نمیترسند. معلون بود خدعه و نیرنگی پشت قضیه است.
حالا معلوم شد توافق بزرگ، رمز برنده شدت افسادطلبان در انتخابات است. همانطور که تقلب بزرگ، رمز براندازی بود. الان میفهمم چرا یکی از روزنامه های افسادطلبان در ابتدای مذاکرات، با ذوق و شوق از جواد ظریف به عنوان گزینه مناسب ریاست مجلس یاد کرد، اما سریع فتیله را پایین کشید و سکوت کرد.
هواداران توافق، سرشان کلاه رفته تا زانو! توافق بهانه بود، ابزار انتخابات بودند.
عباس
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقایان دولت :
تاریخ انقلاب رو ی بار دیگه بخونید و جایگاه کسایی رو که به نام ملت و به کام دشمن بودنو ببینن و عبرت بگیرید!!!
ظاهرا دلواپسان ما و دلواپسان امريكا همزبان هستند. اين اتحاد مباركباد!!
محمد
واقعا اشتباه مثبت دادم و پشیمونم. دلواپس ایران نقطه مقابل دلواپس آمریکاست، چون دلواپسان ایران یعنی مردم مسلمان و مومن، از دولت آمریکا بیزار است و دلواپسان جمهوری خواه هم از دلواپسان ایرانی میترسد. تحلیلش کار دو دقیقه فکر در حد کودک 12 سالست.
اما میدونی چه کسانی در ایران با درون آمریکا متحد شده اند؟ اونایی که آب خوردن رو منوط به اجازه اوباما میدونن و صد البته هوادارانشون که برای چشیدن طعم سیب زمینی سرخ کرده با همبگر مک دونالد، از الان بلیط خریدن. بدبختای سیب زمینی نخورده!
علی عبقری
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی دل واپسان ایرانی همون کاسبان تحریم نیستند که دلشون واسه بابک جون تنگ شده
علی
دلواپسی یک حسن و بسیار حساسیت و غیرت زدایی خزنده در مسئولین و نخبگان آینده کشور را به افغانستان و عراق تبدیل میکند!
حتی آنها هم واکنش نشان میدهند!
چون دلواپسی بهتر از بی غیرتی در برابر بیگانه است!
کمی از همان اروپایی ها، آمریکاییها و ... غیرت بیاموزید!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ما دلواپسیم امریکا دوباره سودای آقایی درایران رو به رنگ واقعیت تبدیل کند و اونا نگرانند این اتفاق نیافتد.
سعید
علی رغم امتیازات شگرفی که دادیم و ضعف های بسیاری که وجود داره آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام بده
خطاب امام خمینی به آمریکا:
1-تروریست بذات
2-ام الفساد
3-شیطان بزرگ
رضا
و 4-استکبار جهانی
تحلیل فوق واقعا" فاقد منطق سیاسی است علی الاصول وقتی دولت حاضر در ایران مذاکره میکند موفقیت و شکست آن در مذاکره تاثیر داخلی خواهد داشت و همچنین طبیعی است که امریکایی ها جناح معتدل را بر جناح تندرو و افراطی ترجیح بدهند مثل روز روشن است که نه تنها امریکا بلکه کل دنیای غرب ترجیح می دهند که جناح میانه رو و اصلاح طلب در ایران سر کار باشند و باز هم مثل روز روشن است که روسیه و چین ترجیح می دهند جناح تندرو اصول گرا و ضد غرب در ایران سر کار بیایند این واقعیت در شرایط بین الملل همیشه وجود خواهد داشت و ربطی به آقای روحانی و ظریف ندارد همپوشانی سطوحی از منافع جریانات داخلی با مواضع قدرتها و کشورهای مختلف جهان طبیعی است و نباید به آقایان روحانی و ظریف تهمت زد جناح تندرو و افراطی هم علاقمند به توسعه روابط با روسیه و چین است و به اینها هم نباید تهمت زد چون خاصیت سیاست داخلی و بین المللی یکی این است که ذاتا" به سمت همپوشانی در نقاطی کشیده میشوند که اشتراک منافع وجود دارد .
محمد
...با این تحلیل کوانتومی! اومدی خیلی نرم از اصلاح طلبان غرب زده دفاع کنی زدی شتکی شون کردی!
سالها در پی اون بودیم که ثابت کنیم جناح اصلاح طلب مورد حمایت شیطان بزرگ (آمریکا) و سگ نگهبانش (رژیم صهیونیستی) هست و اصولگرایی واقعی مورد خشم و تنفر کفار عالم. ولی رفقات از شما واردتر بودن و انکار میکردند.
تا اینکه شما اومدی و پذیرفتی که یه افراطی مثل آمریکا، اصلاح طلبان رو معتدل میدونه و از اصولگراها بدش میاد!
من دیگه حرفی ندارم ممنون عزیزم!
میتونی بگی به قول خودت همپوشانی واشتراک منافع روحانی وظریف با شیطان بزرگ کجا میتونه باشه ؟؟؟
جناح تندرو و افراطی هم علاقمند به توسعه روابط با روسیه و چین است......خوابی یا بیدار ؟مطمئنی ایران زندگی میکنی وایرانی هستی ؟شعار نه شرقی ونه غربی این ملت رو نشنیدی؟هنوز حالیت نشده که ایرانی استقلال رو ،بر اساس مبانی اسلام میخواد ؟
کی گفته ما عشق چین وروسیه رو داریم.فکر کردی چون خودتون محو جمال هوش ! وادب ! کدخدای خون اشام بزک شده تون شدین ،پس لابد بقیه دنبال کی دیگه هستند ؟؟!
ایرانی
اشتراک منافع یه میش با یه گرگ هار به نظرت چی میتونه باشه !روشنفکر قلنبه گوی تئوریزه کننده استعمار؟
گذشت زمانی که افتخاری برای سران این کشور بود که شیطان بزرگ کدخدای بعضیا ! ،ازشون تعریف ویا نگرانشون باشه.
حالا این تعریف داغ ننگیست که به این راحتیها پاک نمیشه.
محسن
مرحوم آیة الله قندهاری :
فتنه ای به وجود می آید که بعد از آن فتنه اکبر است !!!
من در آن زمان نیستم اما شما خودتان را سپر بلای این سید عظیم الشأن ( امام خامنه ای ) قرار دهید !
ایشان سپهسالار امام زمان (عج) عستند .
بهار
قربان امام زمان عج الله تعالی فرجه و نائبشون بشم که چه خون دلی میخورند.
بابا جان کری جان هم از خودمونه اونم دلواپسه ! حالا تکلیف چیه ؟ اونم مثل ما بیسواد و بی شناسنامه و ... یا اینکه ما مثل اون مترقی هستیم ؟ دولت راستگویان لطفا پاسخگو باشد
جان کری : من به تهران سفر نکرده ام .
تهران که هیچی تو پاتو بذار روی خط مرزی ما تا برای همیشه اون عصای خوشگلت زیر بغلت بمونه تیمور لنگ
Iran, Islamic Republic of
فدایی داری
Romania
اگر میشد اول باید فابیوس رو برمیگردوندند
مسعود کاظمی
ولن يجعل الله للكافرين على المؤمنين سبيلا
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر این توافق شکست بخوره ببین تندروها بر علیه روحانی وظریف چه بکنند هر چند بنظرم پیش بینی کری اشبتاه است چون مردم به این نتیجه رسیده اند تحت هیچ عنوان دیگر پشت سر تندروها نمی ایستند چون دوران هشت ساله عقب افتادگی را تجربه کرده اند
تو انتخابات مردمند که نظر میدهند.حالا اگه به شما رای ندادند میشوند تندرو ؟!
بعد لابد مثل فتنه 88 که توهمتون نقش بر اب شد وملت نه بهتون گفتن، میافتین به انتقام از مردم زندگیشون وسطل اشغال اتیش میزنید !
عزیزجان ،این همه جلو افتادن با سرعت نور در همه زمینه های اشتغال وتولید و عمران وابادی وجهشهای علمی و قدرت نظامی واقتصادی ! در دولت فعلی ،با سر نبرتتون ته چاه ! بپا زمین نخوری !
احمد
سلام
... مضافا ما نباید در دام بازیهای دشمن بیوفتیم به هر حال مصلحت کشور و نظام را رهبری عزیز بهتر از همه ما میدونن.
اگه رهبری بهتر میدونن که همینطور هست، چرا بابت توافقی که متنش هنوز منتشر نشده بود، جشن گرفتید!
پس موضوع بده بستان اقایان است که مردم بی خبرند.
علی
Iran, Islamic Republic of
آنها آنقدر طمع کار و گستاخ هستند و خود را بالا می بینند که طبق معمول با ایران به توافق نمی رسیدند، تنها چیزی که آنها را به توافق وادار کرد، ترس از روی کار آمدن مجدد دکتر احمدی نژاد بود.
این بنده خداها کاره ای نیستند بهشون توهین نکنید به دولت پشت صحنه رجوع کنید
سناریوی ای محتمل ، از قصد و سرانجام توافق هسته ای جهان با ایران:
توافق با صرف زمان بسیار و تمدید های مکرر و حساسیت بالا و حضور و زحمات بی سابقه بالاترین مقامات قدرتهای بزرگ جهان و عکس العمل های کم سابقه و خاص برخی کشور ها و مقامات و گروهها نظیر اسرائیل و اعراب و کنگره و سنا و ... اعلام نتیجه بخشی شد و این موارد هدفی نداشت جز درگیری ذهنی و اطلاعاتی کلیه رسانه های جهان ، افکار عمومی کل مردم دنیا و... بود . افکار عمومی تماما دانستند که بالاخره پس از زحمات فراوان دنیا توانست ایران را از رسیدن به بمب اتمی و تهدید جهان ، با مذاکره نه با جنگ باز دارد. با گسترده ترین حجم خبری در جهان افکار عمومی دانست که غرب امتیازاتی را به ایران داده تا با دنیا توافق کند.................... این پایان ماجرا نیست........ اگر ایران تمامی تعهدات مندرج در این توافق را هم دقیق و کامل عمل کند ، بهانه جویی و دو پهلو و خلاف گزارش دادن داوران توافق در فاصله زمانی میان مدت شروع خواهد شد و انتظارات غرب از ایران در موضوعات دیگر( نظامی و دفاعی و سیاست منطقه ای و امور داخلی ..) و عدم تمکین ایران ، زمان و تاریخ مقرر هدف را خواهد رساند و غرب به دنیا و همان افکار عمومی و ...اعلام خواهد کرد که " متاسفانه برغم همه تلاشها ایران به توافق با دنیا پایبند نبود و توافق را نقض کرد" . نیاز به بحث و اثبات مستند هم نیست .... جهان خواهد پذیرفت . حتی افکار عمومی داخل ایران و حامیان و متحدان منطقه ای.....حال شرایط داخلی و خارجی ایران مهیاست برای حمله نظامی همه جانبه و مطمئن به ایران و یا تدوین تحریم های سنگین تر و اینبار وسیع تر که همه دنیا حداقل تا سالیان زیادی با آن با اشتیاق همراهی خواهند کرد و دیگر غرب و امریکا احتمال تنها شدن را نمیدهد. ( در صورت محتمل بودن این سناریو بدانیم با نشر آن در شبکه های اجتماعی جهان اجرای آن مختل میشود )