جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بیانیه نظام پزشکی پی قتل پزشک اردبیلی

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 435058
در پی قتل پزشک اردبیلی، سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با صدور بیانیه ای، از مسئولان امنیتی کشور درخواست کرد با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجازه ندهند سرمایه ‏های علمی کشور به این آسانی از دست بروند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، خبر قتل یکی از اعضای جامعه پزشکی اردبیل و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مرحوم دکتر اصغر پیرزاده متخصص داخلی و فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی، مایه تاسف و تاثر عمیق آحاد جامعه پزشکی کشور شد. سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به نمایندگی از جامعه پزشکی پایتخت ایران اسلامی، این حادثه تاسف بار را به خانواده آن مرحوم و جامعه شریف پزشکی اردبیل تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو می‏ نماید.

بدون تردید اعضای جامعه پزشکی بخش مهمی از سرمایه ‏های علمی کشور به شمار می ‏آیند. سرمایه گذاری مادی و معنوی عظیمی از منابع متعلق به ملت صورت می‏ گیرد تا پس از سه دهه مجاهدت علمی یکی از فرزندان ایران اسلامی به عنوان یک پزشک فوق تخصص ماهر و باتجربه در عرصه ارایه خدمات درمانی به هم‏وطنان افتخارآفرینی کند. ضایعه فقدان یک پزشک فوق ‏تخصص را نمی‏ توان صرفا از دست دادن جان یک نفر قلمداد کرد بلکه در چنین موردی جان صدها نفر از بیمارانی که از خدمات درمانی آن پزشک محروم شده‏ اند نیز در معرض آسیب قرار می‏ گیرد. اگر راهبردمان برای دستیابی به اقتدار و توسعه و ثروت و رفاه جامعه تمرکز بر دانش است، تامین امنیت مادی و معنوی و صیانت از سرمایه‏ های علمی کشور از جمله جامعه پزشکی امری ضروری است. بر این اساس ضمن تاکید بر ضرورت بررسی دلایل و انگیزه ‏های قتل از سوی مراجع ذی‌ صلاح و اعلام آن، از مسئولان امنیتی کشور انتظار می‏ رود با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجازه ندهند سرمایه ‏های علمی کشور به این آسانی از دست بروند.

با توجه به پیگیری مؤکد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایران، از نهادهای مسئول برای پیگیری سریع و قاطع موضوع، اطمینان داریم جامعه فرهیخته پزشکی با خویشتن داری و بی ‏توجهی به شایعات و گمانه ‏زنی‏ ها اجازه نخواهند داد حاشیه ‏سازی‏ های غیرمسئولانه در فضای مجازی برای القای ناامنی و دلسردی در میان جامعه پزشکی، در روند ارایه خدمات پزشکی به هم‏وطنان اختلالی ایجاد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *