پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

وزیربهداشت پیگیر قتل پزشک‎‌‌اردبیلی

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب: 434791
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: موضوع فوت پزشک متعهد اردبیلی را با دستور شخص وزیر بهداشت از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پی سوء قصد منجر به فوت دکتر اصغر پیرزاده متخصص داخلی و فوق تخصص خون و سرطان در اردبیل ، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ابراز تاسف از این حادثه ناگوار اظهار داشت: از حوالی ظهر امروز پس از اطلاع از این حادثه وزیر بهداشت شخصا پیگیر موضوع بوده اند.

وی ضمن تسلیت به خانواده این پزشک اردبیلی به ویژه برادر وی (ریاست دانشکده پزشکی اردبیل ) و مردم این استان اعلام کرد: وزارت بهداشت تا روشن شدن کامل ابعاد حادته ، این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

حریرچی، ضمن ابراز تاسف از این حادثه تلخ از جامعه پزشکی و رسانه ها درخواست کرد تا روشن شدن ابعاد موضوع از سوی مراجع ذیصلاح از هر گونه گمانه زنی پرهیز کنند.

نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی


به دنبال وقوع این حادثه تلخ، دکتر علی رضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه ای به دادستان کل و فرمانده نیروی انتظامی، خواستار پیگیری قتل پزشک اردبیلی شد.

در این نامه آمده است: ضرب و جرح فجيع و قتل ناجوانمردانه اين پزشک فوق تخصص و عضو هيئت علمی دانشگاه که مورد وثوق ويژه جامعه پزشکي اردبيل و مردم منطقه بود جامه پزشکي و دانشگاهي اردبيل و کشور را در بهت و اندوهي عميق فرو برده و عواطف مردم شريف اردبيل را جريحه‌دار کرده است. با توجه به موج فزاينده التهاب و نگراني و کدورت خاطر جامعه پزشکي استان و با عنايت به اهميت و حساسيت اين مسئله خواهشمند است دستور فرماييد رسيدگي به اين موضوع به طور ويژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گيرد.

جامعه پزشکي استان و کشور منتظر اقدامات عملی جهت برخورد قاطع با عوامل اين حادثه دلخراش خواهند بود.

در این نامه آمده است: امنيت شغلي جامعه پزشکي از ضروريات مبرم برای ارائه خدمات مطلوب و بهينه در عرصه سلامت است و هرگونه خدشه به چنين جايگاه مهمي به شدت محکوم و مستلزم انجام مداخلات قانوني سريع و قاطع است.

بر اساس آنچه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرده است، دکتر اصغر پیرزاده ظهر پنج شنبه برای عیادت از بیمارش به منزل او می رود که توسط همراه نوجوان بیمار به ضرب چاقو مجروح می شود که اقدامات و تلاش تیم درمانی بیمارستان فاطمی اردبیل نیز نتیجه نمی دهد و این پزشک، جان خود را از دست می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خدا بیا مرزدش این همه مردم عام کشته می شوند اب به اب تکان نمی خورد یه پزشک هم از جنس مردم است چرا اینقدر به تکاپو افتاده اید