جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اصناف مراقب کلاهبرداری‌های سایبری باشند

پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 434738
جانشین فرمانده پلیس فتای استان همدان گفت: با توجه به انجام معاملات از طریق فضای مجازی و کارتخوان‌ها، اصناف مراقب کلاهبرداری باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فیروز سرخوش‌نهاد شامگاه چهارشنبه در اجلاسیه تیرماه اتاق اصناف با اشاره به کلاهبرداری‌های سایبری اظهار داشت: اصناف باید سواد رسانه‎‌ای خود را بالا ببرند و از خطرات فضای مجازی اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران حرفه‌ای با ابداع روش‌های نوین اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد از اصناف مختلف همدان می‌کنند و اگر صاحبان اصناف متوجه نباشند شاید زندگیشان به مرز نابودی برسد.

جانشین فرمانده پلیس فتای استان همدان تصریح کرد: صاحبان مغازه‌ها و اصناف اجازه ندهند خود مشتری از دستگاه کارتخوان استفاده کند، چراکه با ابداع روش‌های جدید کلاهبرداری میلیونی انجام می‌دهند.

وی خطاب به آنان افزود: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و حسابی خود را در اختیار افراد قرار ندهید و از رفتن به جلوی عابربانک‌ها برای واریز پول به حسابتان خودداری کنید.

سرخوش‌نهاد بیان داشت: اینترنت و فضای مجازی خطرات و فواید زیادی دارد اما نقشه‌های دشمنان باعث فراهم شدن بسترهای غیرفرهنگی و غیراجتماعی در خانواده‌ها شده که باید فرزندان خود را از آن مطلع کنیم.

وی گفت: اغلب کلاهبرداری‌های سایبری از سوی جوانان است که شاید ۸۰ درصد پرونده‌های ما نیز به مناطق و خانواده‌های متمول و بالای شهرنشین برمی‌گردد.

جانشین فرماندهی پلیس فتای استان همدان اذعان داشت: دسترسی فرزندان به اینترنت و شبکه‌های مجازی را باید مدیریت کرده و نگذاریم در ساعات پایانی شب وارد چنین فضاهایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در پلیس فتا آماده پاسخگویی و راهنمایی مردم در مورد جرایم و آشنایی با راه‌های مقابله و پیشگیری از آن، به صورت شبانه‌روزی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *