يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱
رئیس جمهور:

توافق هسته‌ای، پیروزی ملت بزرگ ایران‌است

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب: 433958
رئیس جمهور ، با قدردانی از همراهی و مساعدت قوای کشوری و لشکری برای تحقق کاری بزرگ در صحنه مذاکرات هسته ای با ۱+۵، تصریح کرد: این پیروزی و موفقیت، نه از آن یک جناح و گروهی خاص، بلکه پیروزی و موفقیت ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی امروز در دیدار جمعی از مسئولان که به مناسبت عید سعید فطر انجام شد، مقاومت ملت ایران در برابر فشار و تحریم‌ها را ستود و گفت: مردم ایران از این توافق خرسند و شادمان هستند و البته این شادمانی آنان ناشی از احساس غرور و پیروزی در برابر ابرقدرت‌ها و لغو تحریم‌های ظالمانه است.


رئیس جمهور، تیم مذاکره‌کننده ایران در بخش های فنی، حقوقی و سیاسی را بسیار قدرتمند و توانمند دانست و اظهارداشت: این تیم سرسختانه و باشهامت در برابر رقبای خود در گروه ۱+۵، با اتکا به منطق و تخصص خود به ابهامات پاسخ و از حقوق کشورشان دفاع کردند و این نکته ای است که بارها طرف های شرکت کننده در مذاکرات، بر آن تاکید کرده اند.


آقای روحانی، متن برنامه جامع اقدام مشترک را یک متن برد - برد خواند و گفت: پذیرش حق غنی‌سازی ایران، لغو تحریم ها و ادامه تحقیق و توسعه از جمله موفقیت های بزرگ ما در این مذاکرات و متن توافق است.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید همه مسئولان به گونه ای تلاش کنند که شرمنده شهدا و ملت نشوند، به روند سخت و طولانی رسیدن به یک توافق جامع، حتی با کشورهای دوست و درباره مسائل کم اهمیت اشاره کرد و گفت: این مذاکرات و رسیدن به نتیجه برد - برد با آلمان و ۵ عضو دائم شورای امنیت که در تاریخ کشور تقریبا کم سابقه است، نتیجه عنایت حق و دعای مردم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *