چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

تماس تلفنی روحانی با همتای اتریشی

پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 433662
روحانی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوراتریش توافق هسته ای اخیر را توافقی برد-برد دانست و اعلام کرد سفر آتی رئیس جمهور اتریش به ایران روابط دو کشور را وارد مرحله نوینی می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی، در گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری اتریش با وی ، روابط تهران-وین را خوب و دوستانه توصیف و تصریح کرد: توافق هسته ای ایران با ۱+۵ زمینه را برای گسترش و توسعه روابط میان تهران-وین فراهم خواهد کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه توافق تاریخی هسته ای ایران با نام پایتخت اتریش گره خورده است و با قدردانی از تلاش های دولت این کشور برای میزبانی نشست های مختلف مذاکرات هسته ای در وین، گفت: اتریش میزبان خوبی برای برگزاری مناسب اجلاس های متعدد جهانی و بین المللی است.

روحانی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری اتریش به تهران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از این سفراستقبال می کند؛سفری که زمینه ساز تقویت بیش از پیش همکاری های دوجانبه میان تهران - وین خواهد بود و روابط دو کشور را وارد مرحله نوینی می کند.

روحانی با قدردانی از رییس جمهوری اتریش به دلیل تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به ایرانیان مسلمان و بویژه دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدوارم این عید بزرگ بر همه مسلمانان جهان مبارک و مایه برکت و خیرباشد.

هانس فیشر رییس جمهوری اتریش نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز خرسندی از پایان مثبت مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی گفت: بی تردید نتیجه این مذاکرات برای جهان و بویژه روابط دو کشور آثار و پیامدهای بسیار مثبتی خواهد داشت.

رییس جمهوری اتریش با تقدیر از تلاش های شبانه روزی هیات مذاكره كننده ایرانی برای به ثمر رسانیدن مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: توافق هسته ای به خوبی نشان داد که می توان مهم ترین مسائل جهانی را از طریق گفتگو و روش های صلح آمیز حل نمود.

وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن عید بزرگ فطر را به همه ایرانیان مسلمان و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت گفت.

در این مكالمه تلفنی درخصوص اهمیت «همایش بین المللی ایران واروپا: سرمایه گذاری وتجارت» در هفته آینده در پایتخت اتریش نیز تبادل نظر به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ج س
Iran, Islamic Republic of
مرحله ای که با سفر رییس جمهور اتریش ، نوین شود چه هست ما در پیچ تاریخی در حال دور زدن نباشیم که چپ کنیم !?