يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۳
۱۱

میزان پول‌های بلوکه‌شده از نظر سیف/ تکلیف سوئیفت روشن شد

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 433573
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رقم پول‌های بلوکه‌شده ایران، گفت: ۲۳ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی و ۶ میلیارد دلار درآمد نفت در کشورهای ژاپن، کره، امارات عربی متحده و هند موجود است.
میزان پول‌های بلوکه‌شده از نظر سیف/ تکلیف سوئیفت روشن شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ و اثرات آن بر بازار ارز، اظهارداشت: کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر که تحت تاثیر اخبار قرار گرفته ممکن است در چند روز آینده هم ادامه پیدا کند، اما با توجه به تعادل در عرضه و تقاضا این مسئله اثر بلندمدت ندارد.

به گفته وی برای یکسان‌سازی نرخ ارز ۵ تا ۶ ماه زمان نیاز است.

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص میزان پول‌های بلوکه شده ایران، گفت: ۲۳ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی در کشورهای ژاپن، کره و امارات متحده عربی موجود است.

وی ادامه داد: ۶ میلیارد دلار از محل فروش نفت نیز در هند وجود دارد که پس از رفع تحریم‌ها آزاد خواهد شد، البته بانک مرکزی ۵ میلیارد دلار بدهی به خارج از کشور دارد.

سیف درباره امکان اتصال سوئیفت به همه بانک‌های کشور، اظهارداشت: سوئیفت به عنوان مرکز نقل و انتقالات بانکی از هم‌اکنون می‌تواند عملیات خود را آغاز کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یعنی چی؟! قبلا که حرف از بیشتر از 100میلیارد پول بلوکه شده بوده؟! بقیه پولها چی شد؟!
یکی باید به ملت جواب بده.
100ميليارد چی شد
تا بحال که می گفتند صد و چند میلیارد. حالا که وقت وصل شده است ، می گویند فقط 23 میلیارد؟ پس چرا تابحال راستش را به مردم نگفته اند؟ چرا مردم را با دروغ وادار به قضاوت در باره تحریم ها می کنند؟
الکی می گه
United Kingdom
امیدواریم در آبادانی کشور این پول ها استفاده بشه و حیف و میل نشه . قبلا هم پول بادآورده در کشور وارد شده زمانی که قیمت نفت بالا بود اما دیدیم که نفعی به حال کشور نداشت.
نیمروز
وقتی صحبت از درآمدهای قبلی است...هفتصد، هشتصد میلیارد مطرح میشه وقتی صحبت از گشایش اقتصادی پس از تحریم می شد 120 میلیارد بود! حالا که قراره تحریم نباشه شد 23 تا فقط؟؟ از این ور هم که تزریق دلار و به بازار متوقف کردیم که دلار نیاد پایین ای ولله بابا دست مریزاد که شما اینقدر راست گفتارید..
همین؟
ظاهرا چین را توافق کردند که همانجا باشد . یا ولایتی دروغی گفت. یا چین تحریم را نقض کرده و یا دولت خدای ناکرده........
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای این دولت متاسفم که بعد از 2 سال معطل کردن ملت و کشور و هزینه کردن از جیب مردم و دولت قبل و رهبری عزیز و گفتن از اهمیت فوق العاده مذاکره و توافق و ...، همه شون از همین الان ناله بازم نمیشه کار کرد و خیلی هم توافق فایده نداره و ... سر دادن و حتی میگن همین که مذاکره کردیم برای ما پیروزی است حتی اگر عملا توافق صورت نگیرد
بانک های اروپا وامریکا وچین و...بیشتر پول ها اونجاست
United States
لعنت خدا بر ادم های دروغ کو و کینه ای خائن