چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲۳
۱۷۹
در گفتگو با روزنامه گاردین مطرح شد

هاشمی: بازگشایی سفارت آمریکا در تهران، غیرممکن نیست

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 432250
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه گاردین با بیان اینکه تابوی مذاکره مستقیم با آمریکا شکسته شده است، بازگشایی سفارت این کشور در تهران را «غیرممکن» ندانسته است.
هاشمی: بازگشایی سفارت آمریکا در تهران، غیرممکن نیست
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه گاردین گفته است مذاکرات هسته‌ای «تابوی» گفت‌وگوی رو در رو با آمریکا را شکسته و توافق می‌تواند «گامی بزرگ» رو به جلو باشد.

وی در بخشی از این مصاحبه گفته است: «مذاکره رو در رو بهتر از صحبت از راه دور از طریق رسانه‌هاست. ایران بسیار جدی است. اگر طرف‌های مقابل هم به همین میزان جدی باشند، قطعا توافق به دست می‌آید. اینکه ایران مستقیما با آمریکا صحبت می‌کند، اقدام خوبی است. ما یک تابو را شکسته‌ایم.»

رفسنجانی با بیان اینکه مشکل اصلی خصومت آمریکا با ایران بوده است، گفته است: «پیش از انقلاب، آمریکا حامی اصلی رژیم شاه بود و پس از انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی، علیه ما. حالا در مذاکرات هسته‌ای، اگر شاهد آمریکایی متفاوت باشیم، این اثری مثبت بر افکار عمومی ایران خواهد داشت.»

به نوشته گاردین، وی همچنین گفته است که بازگشایی سفارت آمریکا در ایران، «غیر ممکن نیست»، اما این مسئله «به رفتار طرفین بستگی دارد.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این مصاحبه به موضوعات منطقه‌ای نیز پرداخته و از عربستان سعودی به دلیل «مداخله در مذاکرات هسته‌ای» و «بمباران مردم یمن» انتقاد کرده است.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها «حساسیت خود نسبت به آرمان فلسطین از دست داده‌اند»، گفته است: «ما می‌خواهیم روابطی دوستانه با آن‌ها داشته باشیم.»

آیت‌الله هاشمی افزود: «قرآن کریم می‌گوید مسلمین با یکدیگر برادر هستند و باید برادرانه زندگی کنند. آن‌ها نباید به یکدیگر ظلم کنند.»

وی در مورد دشمنی با رژیم صهیونیستی هم گفته است: «ما نیازی به تغییر نداریم. ما از حقوق فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم. ما در هیچ اقدام نظامی در فلسطین مشارکت نداریم، بلکه به آن‌ها در موضوعات سیاسی مشاوره می‌دهیم. تا زمانی که حقوق فلسطینی‌ها در نظر گرفته نشود، نمی‌توانیم روابط خوبی با آمریکا داشته باشیم.»

او به مبارزه با داعش هم اشاره کرده و با بیان اینکه این گروه تروریستی چهره اسلام را تخریب کرده است، به گاردین گفته است که تهران به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به آن‌ها در مقابله با تروریسم کمک می‌کند. وی در این مورد گفته است: «سوریه توسط گروه‌های تروریستی متعدد مورد حمله قرار گرفته است. ما مخالف تروریسم در هر کجایی از دنیا هستیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان فقط دوگانگی در نظام را تبلیغ میکنند که این ...است
دیروز تعریف رهبری را میکنند و امروز و در این شرایط حساس این موضع و شل کردن پای تیم ما در وین!
ایشون کجا تبلیغ رهبری کردند اصلا میدونی چی گفت، ایشون باکمال..... گفتند به این آسانی جایگزینی برای رهبر پیدانمیشه، معنی حرفشو میدونی یعنی چه؟؟
یک سووال)
آیا سفارت آمریکا در روسیه نشان دهنده ی ضعف و سلطه پذیری روسها ست؟؟
من
Iran, Islamic Republic of
سلام
مگه ندیدی گندش در اومد تو فرانسه
رسانه های فرانسه می گفتن سفارت آمریکا تو فرانسه لانه جاسوسی هستش
در ضمن قیاست اشتباهه
توی تمام دنیا سفارت امریکا لانه جاسوسی است
ایشان می خواهند زحمت ..... کم شود اینقدر باری هماهنگی خارج نرند
بد حرفی گفتن ؟
امام تسخیر لانه جاسوسی (همان سفارت امریکا)را انقلاب دوم نامیدند و از انقلاب اول آن را بزرگتر خواندند
چقدر خط امام روشنه و بعضی ها از امام خاطره های تاریک نقل می کنند
همه سفارت خانه ها در دنیا جاسوسی می کنند ، شما این می گوید گند ؟؟؟
جاسوسی با توطئه سرنگونی نظام فرق می کند
سفارت امریکا محل طراحی و هدایت ضدانقلاب بود
1-روس ها مشکل ماهیتی با امریک ندارند و ما داریم 2-روس ها نسبت به کشور ما ساختار اقتصادی و تشکیلاتی قوی تر دارند فعلا 3-کلا سفارت امریکا یعنی سفارت دخالت و اشوب تا هنگامی که حکومت دست نشانده سر کار بیاید
این "ما" که میگی فقط 4 میلیون نفر رو شامل میشه...ملت ایران سخنگو نمیخواد
شما اون وقت چه جوری فکر کردی سخنگویید
عزیزم کسایی که به روحانی رای دادن فقط نیم درصد از اکثریت رای دهندگان بیشتر بودند یعنی 49/5 درصد به روحانی رای ندادن این 4 میلیون نمیشه .البته الان دیگه اکثریت نیستین
الآن روحانی فقط هفت دهم درصد بیشتر رای نداره.
ali
خیلی باحالید خداوکیل تو دولت قبل ملت ایران اون 13 میلین نفر بودند الان تازه یادتون اومده دموکراسی به اکثریت میگن ! خدا وکیلی دیکتاتور تر از جماعت شما پیدا میشه ایا !!!!!
ناصر
حاج آقا!اون قرانی که تفسیر کرده ای آیات جهاد داشته و شما اکنون ازش چشم پوشی می کنی یا اصلا نداشته.مثلا معنا و تفسیر شریفه ی و قاتلوا ائمه الکفر،انهم لا ایمان لهم...چیست؟ چرا همیشه در صدد سانسور ایات جهاد در قران هستی؟حالا آقازاده های شما با جرم بین، زندانی می شوند،تقصیر ملت دلاور و ضد امپریالیسم امریکای شیطان بزرگ چیست؟ راستی خواب مبارک ندیده اید که امام به شخص خود خود تان فرموده باشد که اقای هاشمی اگه شما سفارت امریکا رو تو این مملکت باز نکنی کی میتونه این جهاد عظما رو به سر انجام برسونه؟یه خاطره ای؛یه خوابی؛یه دیدار خصوصی ای؟ اقای هاشمی پیشنهاد می کنم یک بار و تنها یک بار اخرین جلد (21)صحیفه ی حضرت امام را مطالعه بفرمایید. والعاقبه للمتقین
دوستی با امریکا دوستی گرگ ومیشه ناقل این اراجیف هیچی سرش نمیشه
سعید
در جواب سوال بچگانۀ تو باید بگویم جنگ آمریکا و روسیه، اعتقادی و اصولی نیست.
خیلی با ما فرق داره.

شاهد مثالش هم واضحه:
چند ماه از انقلاب گذشته بود که در سفارتشون در تهران توطئه کردند.

اونا با اصول ما مشکل دارند...
شما هم حمله کردین یه عده...
در روسیه اینطور نیست اما در آلمان و ژاپن مصداق بارز ضعف و سلطه پذیریه. ببنید چقدر آمریکا برای ارتشهای این دو کشور محدودیت گذاشته و چدر نیرو داره اونجا.
این همه خیانت به مردم ایران رو دیدیم حالا فردا با سلام و صلوات بفرمان تو کشورمون.
ح ف
خود آقای هاشمی بهتر از هر کس میداند که نظام ما که مبتنی بر اسلام انقلابی است و با حکومت امریکا که مبتنی بر سلطه و استکبار و سردمدار امپریالیسم جهانی است تفاوت بلکه تضادی ماهوی دارد . پیامبر گرامی اسلام با کفار پیمان نامه امضا کردند ما هم میتوانیم با این حکومت جبار سلطه گر رابطه بر قرار کنیم فقط در یک صورت امکان این رابطه وجود دارد که حکومت آمریکا دست از خوی تجاوز گری و جنایت و سلطه و استکبار بردارد و در یک کلمه تغییری ماهوی کند یا ما دست از اسلام انفلابیمان بر داریم و او را به کد خدایی بپذیریم و در بک کلمه تغییری ماهوی کنیم و این ممکن نیست مگر آنان که دنبال تحریف امام مان این منادی اسلام انفلابی در یک کلمه اسلام ناب محمدی (ص ( با ذکر خاطره و خواب امثالهم هستند موفق شوند و بتوانند انقلاب و اسلاممان را از مسیر خود منحرف کننند و البته ان شاالله و به فضل خدای رحمان نخوا هند تنوانست ا
Iran, Islamic Republic of
نظرت را در مورد عراق و افغانستان را هم با همین شیوه استدلال بگو
سیاح
جواب سوالت را مردم روز قدس ۰۰۰۰ و جواب بزک کنندگان آمریکا را ۰۰۰
جواب سووال من رو مردم در خرداد 92 دادند.
Estonia
در سال 96 هم جور دیگری میگیری تا انگشت به دهان شوی
Estonia
در سال 88 هم جوابت رو باید میگرفتی اما نخواستی بگیری و همینطور 9 دی
ما با روسیه قابل مقایسه نیستیم.
روسیه هم در نظامی زندگی میکنه که آمریکا توش نفس میکشه. نظامی که محور اصلیش اومانیسم و انسان پرستی است.
ما میخواهیم نظامی برپا کنیم که محور اصلیش خدا باشد.
مقایسه ما با روسیه صحیح نیست.
محسن
لطفا قیاس مع الفارق نکنید. توجه کنید که روسیه انقلاب ضد آمریکایی نداشته که سفارتش محل حکومت آمریکا بر روسیه باشد و بعد از سقوط سفارت در انغلاب مردمی دوباره بخواهد بر دایر شود. ضمنا سفارت آمریکا خواه در روسیه باشد خواه در عراق یا لبنان و مصر و ونزوئلا کانون توطئه می باشد.
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال: شرایط ایران و روسیه یکی است؟!!!!
کمی تعقل هم بد نیست
سفارت آمریکا حتی از همپیمانای آمریکا هم جاسوسی میکنه فرانسه آلمان ... چرا باید اجازه بدیم لانه جاسوسی بازگشایی بشه
توفیقی
ااولا :گر هواپیمای مسافربری روسیه با وجود مسافر عادی و زن و کودک توسط موشک ناو امریکایی مورد هدف قرار می گرفت و به عامل دستور این جنایت، سران امریکا مدال شجاعت!!؟ می دادند آیا پرچم نحس سفارت امریکا در روسیه جای برای جولان داشت؟
دوما حاج آقا انگار حافظه شان در خاطره گویی هم باید مورد تردید قراردارد چون این جنایت امریکا و حمایت از صدام جلاد و حمله به طبس و تحریم ظالمانه و... و... چیزی نیست که بشود فراموش کرد
يك سوال ديگه
آيا جناياتي كه آمريكا در حق مردم ايران روا داشته با روسها هم كرده؟؟؟!!!!!
امریکا روابطش را قطع کرد نه ایران و به فرموده امام ملت ما باید آن روز را جشن بگیرد
جنس ما و روسیه یکی است?
اون شوروی بود که میشد به عنوان یکی از دوقطب جهان ازش نام برد که اونهم مدتهاست فروپاشی کرده!روسیه فعلی با وجود حق وتو حتی نمیتونه خودش رو از تحریم نجات بده !کی به شما القا میکنه روسیه دشمن قدری در مقابل آمریکاست؟این ایرانه که آمریکا رو به چالش کشیده!روسیه نهایتا کشوریه در حد آلمان و فرانسه و انگلیس که فقط کمی مستقلانه تر عمل میکنه!
ناشناس
خیلی باهات موافقم دوست عزیز.
خواب بازگشت آمريكا به ايران خوابي آشفته و غيرقابل تعبير است.
حضرت آيت الله خامنه اي
ان شا الله سفارت بزودی بازگشایی میشود.
Estonia
مردم برای تعطیلی سفارت از تو و یا حاج آقا اجازه نگرفتندکه برای بازگشائیش منتظر افاضات شما باشند
خود امریکایی ها یه جمله دارن که میگه هیچ وقت توی امریکا کودتا نمیشه چون امریکا اینجا سفارتخانه نداره
...
United States
یا علی یه ویزای مخصوص به کل خانواده اقای هاشمی بدن یک طرفه در امان عمو تام!!!. تا اخر عمر خوشحال خواهند بود. ان شاالله اونجا یک سفارت برای خودشون هم بزنن همه چی حل.
خواب بازگشت آمریکا به این کشور خوابی پریشان و تعبیر ناشدنی است.امام خامنه ای
از تعداد منفی ها در جهان نیوز آخرین سنگر اقلیت 4 میلیونی مشخصه!!!
اشتباهی مثبت دادم هزارتا منفی
اولا اکثریت ملاک مشروعیت و حقانیت نیست چه اینکه ما در جنگ در اقلیت بودیم و همه اکثریت دنیا با متجاوز بودند و در کربلا هم اصحاب امام حسین در اقلیت بودند ثانیا اگر بنا به منطق شما هم بسنجیم و رای های منفی و مثبت را در همین سایت هم قیاس کنیم متوجه اکثریت خواهیم شد و در آخر آقای اقلیت 4میلیونی نگاهی به تحلیل های دوستان و اطرافین خود حاج آقای اعتدال تدبیر و امید در همین فضاهای مجازی بیانداز اکثرا متفقند اگر ایشان امروز کاندید بشوند نصف دوسال قبل هم رای نخواهند آورد
Romania
باز حاج آقا نطق کردند.
آدم به این بابا شک داره که سنگ کیو به سینه می زنه؟!
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا زیاد ذوق زده نشو
خظر داره تو این سن هااا!...
این آرزو را ...
حسین
اکنون نسل جوان ما به خوبی درک می کنند که چگونه طرز تفکری در دوران موسوم به سازندگی کشور را با تورم حدود 50 در صد روبرو کرد.....
محسن
از یک طرف از حضرت آقا تعریف و تمجید می کند و خود را وفادار می خواند و... از طرف دیگر 180 درجه خلاف ایشان حرف می زند و عمل می کند.
نسل اول
شخصا نه مخالف مذاکره هستم و نه مخالف تعامل با کشورهای دنیا اما اینکه آقای هاشمی می گوید اگر شاهد " آمریکایی متفاوت!" باشیم برایم غیرقابل هضم است زیرا ایشان در بالاترین رده های نظام مسئولیت داشته اند و گویا ماهیت آمریکا را نشناخته اند که انتظاردارند نسبت به سابق " متفاوت " باشد!!!
تا زمانی که حقوق فلسطینی‌ها در نظر گرفته نشود، نمی‌توانیم روابط خوبی با آمریکا داشته باشیم.»
من طرفدار آ هاشمی نیستم اما این حرفشان را میپسندم
کشورهای اروپایی منجمله آلمان و فرانسه و انگلیس و ایتالیاو...که تجهیزات ردیابی بسیار قوی دارند اونوقت آمریکا به راحتی میاد ازشون جاسوسی میکنه.حتی از طریق گوشی موبایل آنگلا مرکل تمام اطلاعات و مکالماتش رو شنود و جاسوسی میکردن.حالا اگر بخواد تو ایران سفارت باز کنه دیگه واویلا.ما که تجهیزاتمان قوی نیست دیگه جای خود داره.بخدا از هر سوراخ و سمبه ی کشورمون اطلاعات جاسوسی میکنه.به هیچ عنوان نباید اجازه ی بازکردن سفارت به آمریکا رو داد.
یونس
Latvia
یش از انقلاب، آمریکا حامی اصلی رژیم شاه بود و پس از انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی، علیه ما. حالا در مذاکرات هسته‌ای، اگر شاهد آمریکایی متفاوت باشیم، این اثری مثبت بر افکار عمومی ایران خواهد داشت....!!! عجب صغری و کبری چیدنی ! نتیجه و پیام این نوع ادبیات اینه : امریکا ترا خدا همانطور که حامی رژیم شاه بودی حامی ما هم باش
محمد
مطمئیناً این بیان خلاف نظر رهبری است !!!!ملت ایران افراد ی که دارای این افکار وبرگشت شیطان رادارندبا خودشیطان به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد.
کدام ملت؟؟؟
ملت ایران در خرداد 92 به کسی رای داد که مورد حمایت آیت الله هاشمی بود.
ملت ايران در سال 84 به خود هاشمي نه گفت و ايشان همچنان از همون سال بدنبال انتقام
ملت ایران راهش با شما فرق داره ...
کی گفته هر کی به روحانی رأی داده عشق امریکاست؟!! خیلیها به لباس این آقا رأی دادند
Estonia
مثل مادربزرگ من که به خاطر لباسش بهش رای داد
درود به هاشمی و مرگ بر منافقین ...صفت و افراطی...
فعلا که معلومه منافق کیه!!!!!!!!!!!!!!!!
یا به هاشمی درود بفرست یا مرگ، اول موضعت را مشخص کن چون هر دو به خودش میخورد
ناصر
صد البته مرگ بر منافقین.بشمار از یک تا هزار
فکر کنم حاج آقا زودتر........
Estonia
چرا برخودت و ... مرگ میفرستی؟؟؟
ایشان بیشتر نگران خود و خانواده ...است و خیال می کند با این حرفهای ........ می تواند مردم انقلابی ایران را گول بزند .
... دیگه دوره هاشمی تموم شده با این حرفها خودش میاره تو معادلات
saeed
جناب هاشمی فقط میتونن تغییر موضع خودشون دربرابر آمریکا درصورت توافق احتمالی رو اعلام بکنن وایشون درجایگاهی نیستن که بخوان ازطرف مردم ایران صحبت کنن. ضمنا تا بعضی بیوت وخاندان ها هستن نیاز به سفارت آمریکا درایران نیست
ایرانی
حداقل به عمر شما کفاف نخواهد داد حاج اقا خاطره !!!!!!
شما از فرداى خودت خبر دارى؟ از خدا عمر طلب دارى؟ ميدونى چقدر ديگه زنده اى دلواپس؟
باز وجود ايت الله هاشمى براى انقلاب و نظام بركت هست. اما وجود ميكروبى مثل تو حتما ضرر
اولا معلومه میکروب همون کسانی هستند که روز قدس بر علیه نظام شعار دادند و علنا روزه خواری کردند
میکروب همون کسانی هستند که از آنان حمایت کردند
البته آقای هاشمی هم درست است که برای پیروزی انقلاب از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند ولی بعد از انقلاب...
اوج انحراف آقای هاشمی هم اون نامه کذایی به رهبر معظم انقلاب بود و حمایت بی دریغ ایشون از فتنه گران
در این اواخر هم خاطراتی را بیان میکنند که...
خود امام بزرگوار فرمود اگر حرفی را از طرف من بیان کردند که عین آن به صورت نوشته من تا تصویر و صدای ضبط شده من نبود بدانید ...است
حالا شما بگویید میکروب برای این جامعه کیست
تو حتما ...ساندویچ خور هستی که اینگونه از ...دفاع میکنی غیر از این نیست
Estonia
میکروب خاندان ... هستند که در فتنه 88 توی خیابون علیه نظام چه غلطها که نکردند
Iran, Islamic Republic of
انشاالله!!!...
کرمی
بله ما دلواپسیم دلواپس اسلام عزیزمان دلواپس دستاورد شهدای عزیزمان دلواپس ایران عزیزمان و... اگر اینهاجرم هست ما مجرمیم و ما دلواپس تنایی سید علی عزیزمان هستیم از خوارج زمان می ترسیم نکن در تدارک جام زهر دیگرباشند.
کامران
برادر عزیزم محمد، در بیش از 60 سالیکه از عمرم میگذرد خطیبی توانا تر از حضرت آقا ندیده ام. دانشمندی پر احساس وبا تقوا که سخنشان بر اعماق دل می نشیند. بیایید من وشما نظر ایشان را بیان نکنیم. که گاهی اشتباه می کنیم و هرگز توانایی بیان ایشان را نداریم.
mm
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟
... بر فناست مخصوصا اگر حاصلش تایید نفاق و ذلت در برابر امریکا باشد
رهبر فرمودند که فقط در مساله هسته ای با امریکا مذاکره می کنیم
افتاد؟
Estonia
کاش در این مدت عمرت کلاس بصیرت میرفتی تا شناختت از افراد بی بصیرت و شیطان بزرگ بیشتر میشد
امام ره فرموده بودن اگر آمریکا یه کار خوب کرده باشد همین قطع رابطه است.
آمریکا همین الان هم از طریق سفارتخانه هاش از سران کشورهای اروپایی و متحدان خودش جاسوسی میکنه!
تازه داره اثبات میشه که اقدام دانشجویان انقلابی ما در تسخیر سفارت آمریکا که به حق آنرا لانه جاسوسی می نامیم به حق و بجا بوده است.
امام راحل از تسخیر لانه جاسوسی حمایت کرده و آنرا انقلاب دوم نامیدند.
حالا تشویق برای بازگشایی لانه جاسوسی را باید چه بنامیم؟؟!!!
مسلم
انقلاب هاشمی
عین سین
Iran, Islamic Republic of
داره بریده ها و واداده ها را دور خودش جمع میکنه،عقلایی که متوجه این موضوع شدند،ولش کردند
حامد
انا لله و انا الیه راجعون.
United States
آقای هاشمی! اشکال ندارد که سفارت بازگشایی شود. فقط شما لطف کنید و نظر ندهید که نظر شما جز ایجتد تشتت داخلی نتیجه‌ای ندارد. آخر مگر شما سیاست‌ خارجی کشور را تدوین می‌کنید؟
Iran, Islamic Republic of
برای دو روز زندگی در دنیا چه کارها که نمی کنند و چه اعتبار و ارزشی را که فدای لجبازی ها نمی کنند .
Iran, Islamic Republic of
از نظر ایشون همه چیز ممکنه !
جان کری و پیج به علاوه یک رو ول کنید حاج آقا را بگیرید!!!!!!!!!!!!!!!!!
روزی که این اتفاق بخواد بیفته
یا ما نیستیم یا شما اقای رفسنجانی
کاش سخنرانی ایشون درباره بشار اسد رو ضمیمه میکردید تا شاید مردم ... روبهتر بشناسن
همان جا که داشت خوراک حمله برای امریکا علیه سوریه تهیه می کرد....
محمد حسین
اگر اختیار با شما بود حتما فرش قرمز م زیر پایشون پهن میکردید .از شما بعید است اون همه مبارزه و اون همه نزدیکی با حضرت امام ومقام معظم رهبری متوجه اصول برخورد با دشمن را یاد نگرفتید.آقای هاشمی تا زمانی که آمریکا از خوی استکباری خود دست برندارد وحق غصب شده مارا هم عودت ندهد ودر امور داخلی ما دخالت نکند و به احترام متقابل معتقد نباشدواز بعضی کار هاتوبه نکند امکا ن ارتباط منتفی است و....هر چن که در مورد آمریکا این ضرب المثل صدق میکند توبه گرگ مرگ است .

کسانیکه چهره هیولایی امریکا رابا بزک رسانه ای میپوشانند خائن هستن
افشین
اگر این افاضات را بدون نام بردن از رفسنجانی درج کنید و از مردم نظر خواهی کنید که این حرف ها از کیست اکثریت خواهند گفت که از طرف منافقین و معاندین و همپیمانان امریکا و اسرائیل است .
اقای هاشمی از سرنوشت افرادی مانندزبیروافرادی نطیر او در تاریخ درس بگیرید...
صد تا... باید... دست ایشون!
وقت نشناس
از خداتونم باشه امریکا تو ایران سفارت خونه بزنه از خداتونم باشه با امریکا رابطه داشته باشین البته میدونم که شما ها مزاجتون به امریکا نمیخوره ...
نواب
Romania
شما مزاجت به آمریکا میخوره برو پولاتو اونجا خرج کن که از مالیاتش خرج اون حرامزاده های داعشو بدن.
البته تقصیر خودتون نیست.
مشکل جایی دیگس
United States
اره مزاج من به امریکا میخوره مزاج شمام به ساندیس
آخ که چقدر میچسبه ساندیس خنککککک مخصوصا وقتی یه نوچه آمریکایی داره ساندیس خوردنتو میبینه و جلز و ولززز میکنه :))
نوچه امر یکا بودن بهتر از نوکر عرب بودن هست
اگه منظورت از عرب، شیوخ بی غیرت و عیاش جاهلی مسلکند که اونها خودشون نوکرهای پست، حقیر و کاسه لیس امریکای جنایتکار و در ردیف بقیه نوچه های شیطان بزرگند و دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران که ما هم سایه شون رو با تیر میزنیم اما اگه منظورت خار چشم شیطان بزرگ یعنی سید حسن نصرالله عزیز و سید عبدالملک الحوثی غیور و امثالهم هستند که هم اونها و هم ما هممون نوکریم منتها نوکر اسلام و این مایه مباهات و افتخار رو فریاد میزنیم
بدبخت و ذلیل اون کسیه که هم سفره اعراب ... عیاش و کاسه لیس و ریزه خوار سفره خون آلود شیطان بزرگه!
ما اصلا از خدامون نیست چون ایرانی و مسلمان و غیرتنمدیم ...
آدم از خدا میخواد شیطان بیاد بیخ گوشش؟!!! خوب میشی!
ناشناس 1
دقیقا برای چی باید از خدامون باشه دوست عزیز؟ مگه مثل شما مغزمونو ...گاز گرفته؟
بابا بیخیال رقیب یکی این غضنفرو بگیره!!!!!
... ازش اینطوری استفاده نکنید :(
Kenya
جالب است که آقای هاشمی درمورد اسرائیل فکر روشنفنکرانه ای را مطرح می کنن...
Iran, Islamic Republic of
فقط تو منظور هاشمی رو بفهمی ، پس معلومه که دوستانش هنوز هم در غفلت هستند
بهشتی مظلوم زیست و مظلوم...
ابراهیم
اقای هاشمی ... بس است . یک مطالعه ای در گذشته روابط ایران وامریکا برات لازم است ....
Canada
دیگر برای ویزای آمریکا لازم نیست بریم دبی یا ترکیه.خدا را چه دیدی شاید ویزا را هم برداشتند.آمریکایی ها هم خواهند توانست به راحتی به ایران بیایند و اسلام واقعی و رافت اسلامی را درک کنند.زمینه ی صدور انقلاب و شیعه شدن آمریکایی ها و اروپایی ها که تشنه ی ایدیولوژی راستین شیعه هستند نیز فراهم میشود. اقتصاد هم راه میافتد.مردم هم دنیا را خواهند داشت و هم آخرت را.چرا با صلح با آمریکا مخالفت میکنید.خوارج هم به همین اندازه تندرو بودند که حتی علی ع را که قرآن ناطق بود انکار کردند و فقط ظواهر را دیدند.
حسین
ای عزیز چقدر شما ساده ای! امریکا دقیقا دنبال چنین طرز فکری در ایران می گردد.
خودت رو زدی بخواب برادر یک نمونه فقط یک نمونه نشان بده کشوری که با آمریکا رابطه بر قرار کرده باشد و بر اساس آن رابطه به چیز هایی که شما گفتی دست پیدا کرده باشد آمریکا دنبال منافع خئدش که همانا چپا ول کشور ها می باشد است . در ضمن تو کامنت ها نظر "ح ف " را بخوان
Canada
اتفاقا قسمتی از نظر ح ف درست است.معاهده صلح ده ساله پیامبر با کفار . ده سال نشده مکه به دست پیامبر و یارانش فتح شد
با کشته شدن چندتن از مسلمانان در موسم حج توسط کفار معاهده ده سال نشده شکسته شد!چی میگی شما؟!؟
جالبه که معاهده با بدعهدی کفار و کشته شدن چندی از مسلمانان در موسم حج شکسته شد! ضمن اینکه اگر پیامبر به صلح تن داد برای پیشرفت اسلام بود نه پناهنده شدن زیر سایه کفار و تامین آب خوردن!!!دراون صلح پیامبرو کفار از نظر قدرت متوازن بودند!اما در حال حاضر ایران برای اینکه به برابری قدرت با آمریکا برسه اول باید خودش رو به پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی مجهز کنه تا برای لغو تحریم و آب خوردنش چشم به اراده اونها نداشته باشه!! فلذا قیاس شما مع الفاقه!
Canada
کره جنوبی و شمالی نمونه های خوبی از همراهی با جامعه جهانی هستند
همراهی با جامعه جهانی نه!همراهی با آمریکا!ضمن اینکه تا کره شمالی مشی مستقلی پیش گرفته،کره جنوبی اجازه پیشرفت داره!همونطور که تا ایران هست کشورهایی مثل عربستان دارن تو پول خرقلت میزنن!
محتوای اسلام واقعی و شیعه راستین با همنشینی با ظالم و تایید اون منافات داره جناب!اگر واقعا دغدغه اسلام ناب محمدی (نه پاسپورت دبی و اسلام آمریکایی) داشتی متوجه شده بودی بهترین تبلیغ برای اسلام واقعی در جهان همین ایستادگی در مقابل استکبار آمریکاییه!
الان شما چیزی رو سر ما میبینی که این حرفا رو میزنی؟!
آخی! شیطان بزرگ اینهمه ناز و گوگوری مگوری بود و ما نمیدونستیم؟!!!
ببین بعضیا به کجا رسیدن که برای صاف کردن جاده شیطان بزرگ از نام امیرالمؤمنین علیه السلام مایه میگذارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همیشه با خودم فکر میکردم آخر زمون چه شکلیه!
از قیاست خنده آمد خلق را
رضا
از مهدی چه خبر؟؟؟؟؟؟
حسنی
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی مسئولیت اجرایی ندارد رئیس هیچیک از قوا هم که نیست معلوم نیست چرا اینگونه اظهار نظر میکند مثل اینکه هنوز در حال و هوای سالهائیست که در قدرت مطلق بود؟
تشخیص مصلحت نظام یعنی مرجعی که میتونه رای مجلس رو رد کنه شورای نگهبان رو منحل کنه
:|
Romania
یعنی ممکنه تو فقط یک بار حرف نزنی و خودی نشان ندهی یعنی میشه ؟ممکنه ؟
Romania
از طرف خودت حرف بزن حاج آقا نه دولت و نظام !!!
Romania
جایگاه خوت را بشناس و بعد حرف بزن بابای م .ه
زرشک
اگه اختیاری در مورد شورای نگهبان داشت که مانع رد صلاحیت خودش میشد!:دی
دوست محترم جوری حرف میزنی انگار تشخیص مصلحت نظام فقط و فقط از یک عضو تشکیل شده اونم آقای رفسنجانی هست که هر کاری دلش بخواد بکنه. اگر اشتباه نکنم دستگاه تشخیص مصلحت نظام کم و کم بیش از 20 نفر عضو دارد.
شهبازی
حاج آقا خوشمان باشد این شما هستید که سخن از گشایش سفارت منفورترین وجنایتکارترین کشور جهان میزنی ! واقعا درعقل نمیگنجد که هاشمی رفسنجانی چنین حرفهایی را زده باشد!یعنی پا گذاشتی روی خون شهدای هویزه؟ دانشجویان پیرو خط امام ! ای لعنت بر این دو روز عمر دنیوی ای اف بر این دنیا !مگر شما نبودی که میگفتی علی دنیا را سه طلاقه کرده ؟ حال چه شده که در روز شهادت مرد مردان تمام تاریخ دم ااز دنیا و ایجاد ارتباط با یزید زمان میکنی ؟؟!!ای وای برتو که جواب این خونها جواب امام راحل ودنیای بعد از مرگ را چه خواهی داد؟؟مهدی که نستجیر بالله یوسف زمان است ،قوه قضائیه که خفیفترین حکم را برای یک مخرب اقتصادی اصادر کرده "پدرسوخته بازی"در آورده! وصدها ازاین موردهای مغایر با روح انقلاب ...! لشکر کشی خیابانی هم که نه لبنان نه غزه دادند وموردحمایتت قرار گرفتند !!!.....دیگر چه وحالا پای یانکی هارا میخواهی باز کنی ای وای برما و انقلاب ما !!!!!!!
حسن
لطفا یه نفر به من بگه منظور مقام معظم رهبری که فرمودند عده ای در داخل هستند که چهره هیولایی و نفرت انگیز آمریکا رو بزک می کنند- چه کسی یا چه کسانی هستند؟
مرگ بر آمریکا
بیییییشبار
ساسانی
... ورشکسته / برگرد ...
حاج آقا با خانواده تنها جایی که نتونستند بروند امریکا بود ... دارند
United Kingdom
در ... امکانش هست
بنده خیلی در مورد جریان نفاق در ایران فکر کرده‌ام ....
روشن
سلام. اگر....
Romania
از کسانی که استحاله شده اند و خودشونو آبروشونو خانوادشونو دارو ندارشونو به پای آمریکا قربانی کرده اند فقط باید به خدا پناه برد
کاظمی
انشاءالله به حق خون شهدا. به این آرزویت نمی رسی....
Iran, Islamic Republic of
حواله ایشان به آه مادران و پدران شهدا ، حواله ایشان به درد های جراحت جانبازان ، حواله ایشان به ناراحتی های باقیمانده آزادادگان .
سفارت آمریکا امروز حتی در کشورهای همپیمان اروپاییش به لانه جاسوسی معروف شده ... ما لانه جاسوسی نمیخواهیم .
حالا سفارت آمریکا غیر از جاسوسی چه گلی به سر ما میزنه ؟ مشکل آب خوردن را حل میکنه ؟ ! مشکل ازدواج جوان ها را حل میکنه ؟ ! تولید ملی را افزایش میده ؟ ! ..... فقط به درد بچه های رفسنجانی میخوره که واسه همکاری با آمریکا در ضربه زدن به کشور راحشون کوتاه تر بشه .............
سید
آمریکای جنایتکار لانه جاسوسی در ایران جنگ 8ساله علیه کشورمان وحمایت از صدام جنایتکار سرنگون کردن هواپیمای مسافربری وبه شهادت رساندن تمام مسافران آن ناامن کردن عراق افغانستان سوریه پاکستان وحمایت از رژیم صهیونیست وکشتار مردم فلسطین وحزب الله لبنان هر کشوری را که مسلمانی در آن وجوددارد والان هم که به کمک متجاوزین عربستان دارد مردم بیگناه یمن را از بین میبرد آیا میشود این گرگ درنده را در کشور راه داد از شما آقای ........... بعید است
مجید
Iran, Islamic Republic of
اگر بازگشایی سفارت هم غیر ممکن نباشد اما اصلاح فرزندان ایشان از جمله م.ه به نظر غیر ممکن می آید.
United States
مگه بعضیا از روی جنازه ما رد شوند که سفارت امریکا رو تو ایران دایر کنند
Canada
شما که آمریکا هستی برادر.تو ایران چطور از روی شما رد شوند
یاسر
آمریکا تازمانی که شیطان بزرگ است ودرسطح جهان دستش به خون بشریت آلوده هست درکشور اسلامی جایگاهی ندارد .اینوداشته باش حاج آقا ودرخاطراتت بنویس.
Iran, Islamic Republic of
همه آمال و آرزوهای اینها در غرب ..بچه هاش هم خوب در س پس دادن
رضا
آقاي هاشمي بس كن خسته شديم از مواضعتان ...
مردم
امیدوارم دیگر جایی سخن نگویند.
حاج آقا باز از اون حرفه زدهاااا.... خوب اگر امریکا درست می شد که مرض نداشتیم
به نظر میرسه ایشون بهتره حد خودش رو بشناسه و در زمینه‌ای که حق دخالت و اظهار نظر ندارد اینطور حاشیه سازی نکند
me
آخ جون دوباره میریم تسخیرش میکنیم....
برای چی؟
برای اینکه شیطان بزرگ تبدیل به فرشته مهربون نشده!
عبدول
مردم امریکا ایرانی ها را دوست دارند وبالاخره این کار انجام میشود
دولت آمريكا هم ايران را دوست داره همانطور كه توي كودتاي 28 مرداد جنگ عراق با ايران سقوط هواپيماي مسافربري ايران كمك به منافقين براي كشتن ايرانيان و........ دوستيشان را نشان داده اند
علی
جوگیرنشو آقا،یواش!چی چی میگی،
ژعیایایای
Romania
ههههههههه
Romania
هر کشوری با امریکا دوستی کرده ضرر نکرده دولت مردان ایران باید با امریکا زیرکانه دوستی کنن
ضرر نکرده؟!؟عراق و لیبی و.. برو یکم مطالعه کن!
ابلیس که شیطان کوچیک بود اون بلا رو سر پدرمون آورد حالا با ما بریم با شیطان بزرگ دوست بشیم؟! مگه داریم؟! مگه میشه؟! آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده بشه؟!!!
... تندروها كه مهمترين ضربه به ايران زدند ...
بی نام
Iran, Islamic Republic of
هه
متاسفم برای آقای هاشمی
پژمان
سلام آقای هاشمی صحبت میکنه که رهبر است مواضع رهبری مشخص است وانشاا... به کور چشم دشمنان آقا سید علی امام خامنه ای پرچم نظام به صاحب اصلی آن امام زمان میدهد وایشان ودیگر ان بداند جنازه ماجوانان نیز اجازه نمیدهند پای یک امریکای به ایران باز شود
خادم
حاج اقا نمیشه شما دیگه از این حرفا نزنید باز دوباره چندروزی دیگه میگی من نگفتم
ف.ب
ما منتظریم فقط ایشون دستور بدن تا دوباره لانه جاسوسی برپا بشه!!!
محمد از ا هواز
تعجب میکنم که چقد بعضی ها خودباخته امریکا هستن
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسراییل
کسانی که دنبال بزک دشمن خونخوار ملت ایران هستند خیانتکار هستند
امریکا در ایران سفارت خود را بازگشایی کند ما هم دوباره ان را تسخیر می کنیم .
نمیذاریم باز بشه که بخواد تسخیر لازم بشه
تاریخ مصرف کسانی که دشمن را بزک می کنند به اتمام رسیده است خدا را شکر نماز جمه با حضور نماز اولیها که با کفش نماز خواندند و در همان وقت با ساندویچ افطار کردند آخرین نماز جمعه فتنه گران شد
... رگ غیرت این مردم هنوز می‌تپه!!!!!
خسروی
Iran, Islamic Republic of
برای منافع ملی بآید با آمریکا مثل سایر کشورهای بزرگ بابت منافع ومیشت مردم گفتگو وتجارت دوجانبه داشت
خسروی
Iran, Islamic Republic of
تجارت بآ امریکا همانند برداشتن عسل از لانه زنبور عسل میباشد همانگونه که کشورهای بزرگ ومستقل دنیا انجام میدهند ...برای منافع ملت