جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۲
۶۰
رجبی دوانی در محضر رهبر معظم انقلاب:

مردمی که حماسه ۹ دی را آفریدند نخواهند گذاشت رهبر انقلاب در موقعیت امام حسن(ع) قرار گیرند

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 431832
رئیس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) در محضر رهبر انقلاب طی سخنانی گفت: وضعیت امروز ایران و ملت وفادارش هیچ شباهتی به دوران امام مجتبی(ع) ندارد.
مردمی که حماسه ۹ دی را آفریدند نخواهند گذاشت رهبر انقلاب در موقعیت امام حسن(ع) قرار گیرند
گروه سیاست جهان نيوز: حسین رجبی دوانی رئیس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) در دیدار اساتید دانشگاه، در سخنانی در محضر رهبر معظم انقلاب نکات مهمی را درباره ضرورت حفظ اندیشه‌های امام مطرح کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به "بحثی که در محضر شما مطرح می‌کنم در ارتباط با فرمایشات حضرتعالی در ارتحال حضرت امام(ره) و تعریف شخصیت امام است" اظهار داشت: حضرتعالی در سخنان خود به‌خوبی بیان کردید که در تحریف شخصیت‌ها ارکان اصلی شخصیت انسان بزرگ، مجهول می‌ماند یا غلط معنا شود و یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: بنده با کسب اجازه از حضرتعالی دو نکته را به این مسئله اضافه می‌کنم که شاید در این تعریف حضرتعالی نیز مستتر باشد و آن این است که نماد دیگری از تحریف می‌تواند مسکوت گذاشتن و عمل نکردن به رهنمودها و اصول حضرت امام(ره) و یا دروغ بستن به امام باشد.

رجبی دوانی افزود: این مسئله در طول تاریخ، سابقه داشته و ما شاهد آن بوده‌ایم، چنانچه درباره حضرت رسول اکرم(ص) کفار و مشرکان برای جلوگیری از نفوذ کلام آن حضرت در دل‌ها نسبت سحر و جادو به کلام آن حضرت بسته‌اند و مردم را مجبور می‌کردند در گوش خود پنبه گذارند تا صدای حق شنیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بعدها هم وقتی جریان‌های مذهبی و صلیبی در برابر اسلام خود را باخته بودند آئین پاک اسلام را به‌دروغ محمدپرستی جلوه دادند و آن را شرک قلمداد کردند.

رئیس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) یادآور شد: گذشته از دشمنان بیرونی منافقان و برخی خودی‌های استحاله شده و آنهایی که با ولایت زاویه داشتند به تحریف شخصیت پیامبر بزرگوار ما و کلام آن حضرت پرداختند و دروغ‌هایی حتی در حیات آن حضرت به ساحت قدسی‌شان نسبت دادند. امیرالمومنین(ع) در خطبه ۲۱۰ نهج‌البلاغه در این باره می‌فرماید: به‌قدری به ساحت آن حضرت دروغ بستند که آن حضرت به خطبه ایستاد و فرمود: آنهایی که در عهد من نسبت‌های دروغی به من می‌دهند جایگاهشان پر از آتش خواهد بود.

رجبی دوانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر می‌بینیم برخی از اصحابی که برای ربودن قطره‌های آب وضوی پیامبر(ص) از یکدیگر سبقت می‌گیرند پس از ارتحال آن حضرت
متأسفانه در این مسئله بدترین حالت نرمش که برای وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) پدید آمد اصل قرار گرفت، کجا موقعیت نظام ما، مردم، و رهبری ما قابل مقایسه با دوران امام مجتبی است
چگونه بزرگترین و مهمترین سفارش پیامبر عظیم‌الشأن را که همان ولایت امیرالمؤمنین(ع) بود به فراموشی سپردند و یا به‌دلیل برداشت‌های غلط از معنای ولایت رهبری جامعه اسلامی را به محبت و دوستی تفسیر و تعریف کردند و به آن هم در عمل پایبند نبودند.

وی با اشاره به وقایع رخ‌داده در انقلاب اسلامی و برخی از این مسائل در همین دوران گفت: در انقلاب اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب دشمنان خارجی تلاش کردند برای جلوگیری از نفوذ کلام حضرت امام، آرمان‌های حضرت امام، رهنمودهای ایشان را وارونه جلوه دهند و از میل و اشتیاق فراوان مسلمانان جهان به راه امام جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در داخل هم منافقان و بعضاً برخی از افرادی که زاویه‌هایی پیدا کرده بودند به تحریف نهضت امام پرداختند. حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه خود در این خصوص می‌فرمایند: «اکنون که من حاضرم بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود که ممکن است پس از من به حجم آن افزوده شود. لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده و یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر اینکه صدای من یا خط و امضای من باشد با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.

رجبی دوانی در همین زمینه افزود: گویی امروز را پیش‌بینی می‌کردند که اینکه افرادی بعد از رحلت آن وجود بزرگوار به آن حضرت مسائلی را نسبت دهند و با این سندی که در تاریخ گذاشت به این مسئله پاسخ لازم را دادند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که برخی حتی در جریان فتنه ۸۸ دم از امام، راه و خط امام می‌زنند در حالی که استکبار برای آنان هورا می‌کشید و به‌دنبال مصادره به مطلوب چهره پاک استکبارستیزی امام بودند.

رئیس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: در موارد دیگر هم می‌بینیم کسانی که با ولایت زاویه دارند با برداشت‌های غلط از سیره و راه امام تلاش دارند که راه امام را وارونه جلوه دهند، راه امام را برای نسل‌های آینده به‌گونه‌ای جلوه دهند که گویا امام متعلق به تاریخ است و دوران آن حضرت گذشته است و راه و خط امام در دوره کنونی پاسخگو نیست، حال می‌بینیم تمام اصول و مبانی حضرت امام برگرفته از کتاب و سنت است و همان‌گونه که قرآن و سنت‌ها تا دنیا دنیاست باقی است و چراغ راه هدایت است، سیره امام هم همین‌گونه است و کهنه شدنی نیست زیرا اصولی ثابت و همیشگی است.

دوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برداشت‌‌ها از سخنان رهبر انقلاب ادامه داد: متأسفانه نسبت به رهنمودها و اندیشه‌های حضرتعالی نیز بعضاً به‌نوعی تحریف صورت می‌گیرد، البته این تحریف در قالب برداشت‌های غلط و یا مسکوت گذاشتن و یا
پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که برخی حتی در جریان فتنه ۸۸ دم از امام، راه و خط امام می‌زنند در حالی که استکبار برای آنان هورا می‌کشید
عمل نکردن به آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: حضرتعالی چند سال پیش در پاسخ به برداشت اشتباه یکی از دولتمردان فرمودید: "ما در موقعیت شعب ابی‌طالب نیستیم و در موقعیت بدر و خیبریم"، متأسفانه این رهنمود اساسی مورد باور مسئولان سابق و لاحق قرار نگرفت و اخیراً هم با توجه به سیاست‌هایی که هست مبنی بر مذاکره و دادن امتیاز به دشمن برای کم کردن شر آن که حضرتعالی این مسئله را به‌خوبی مدیریت فرمودید و با استفاده از اصل قرآنی و سیره نبوی از نرمش قهرمانانه یاد کردید تا اگر بناست سیاست این باشد که ما به دشمن امتیازاتی بدهیم، امتیازاتی هم باید گرفت تا برآیند آن پیروزی جبهه حق باشد و به‌زیبایی به مسابقه کشتی تشبیه فرمودید. اینکه در مسابقه کشتی هرگز دست دو طرف مسابقه به‌عنوان برنده بالا نمی‌رود و یکی برنده و یکی بازنده است و مسلم است که برنده باید جبهه حق و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

رئیس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: متأسفانه در این مسئله بدترین حالت نرمش که برای وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) پدید آمد اصل قرار گرفت، کجا موقعیت نظام ما، مردم و رهبری ما قابل مقایسه با دوران امام مجتبی است؟ در آن دوران خواص و اشراف خائن با معاویه ارتباط برقرار کردند و به‌خواست او می‌خواستند امام حسن(ع) را زنده یا کشته تحویل دشمن دهند، حال آنکه سیل مردم انقلابی و ولایی که حماسه‌های عظیمی چون ۹ دی، ۲۲ بهمن و اخیراً حماسه بزرگ تشییع شهدای غواص را آفریدند هرگز نخواهند گذاشت نظام مقدس ولایت و رهبر انقلاب در آن موقعیت قرار گیرد.

رجبی دوانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به "جا دارد اصول و مبانی نظری اندیشه‌های حضرت امام و حضرتعالی که بدون اغراق کاملاً منبعث از قرآن کریم و سیره پاک نبوی و علوی(ع) است به‌عنوان اصول ثابت و نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شود" گفت:‌ از این طریق این اصول قابل تحریف برای کسانی که با مقاصد خود در پی آن هستند، نباشد.

وی ضمن درخواستی از رهبر انقلاب تصریح کرد: آنچه در سیره عملی حضرت امام(ره) و اندیشه‌های آن حضرت و همچنین حضرت‌عالی که می‌تواند عملیاتی شود به‌عنوان قانون در نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت شود تا از آن تخطی نشود.

رئیس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) اضافه کرد: در شرایطی که ما در محافل علمی‌مان متخصصان فلسفه غرب مثلاً فلسفه کانت یا دکارت را داریم چرا نباید متخصص اندیشه‌ها و افکار امام داشته باشیم تا افرادی باشند با غور در این اندیشه‌ها بتوانند ضمن حفظ این آرمان‌ها و اندیشه‌ها، از تحریف آنها توسط تحریف‌گرایان جلوگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بعضی کم کاری، بی حالی و ضعف خودشون رو میذارن به حساب کم اوردن ملت...
این که ملت ایران هیچ شباهتی به مردم زمان امام حسن ع ندارند ابدا تردیدی نیست
اما بعضی از مسئولین طوری حرف میزنند انگار مرعوب هیمنه پوشالی کدخدا شده اند و عنقریب است ابن عباس وار سپاه را به طمع سکه های معاویه ترک نمایند
اینکه رهبر معظم انقلاب دائما میفرمایند دشمن میخواهد مسئولین را دچار اشتباه محاسباتی بکند همین است
سیاوش
United States
مردم ایران سخنگو نمیخوان. نظرشون رو د ر22 خرداد 92 اعلام کردن.
50 و چند دهم درصد !!!!! شدند تمام مردم .... الله اکبر ...
ای کاش زودتر یه انتخاباتی بشود تا دوباره مردم اعلام نظر کنند درباره ی دولت راستگویان!!!
Iran, Islamic Republic of
همین الانشم رای بیار نیستن چه برسه به بعد
مردم در 22 خرداد 92 گفتند :چرخ زندگی و سانتریفیوژها با هم بچرخد و نه هیچ کدام نچرخد!
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
پنجاه درصد مردم در سال نود و دو نظرشون را به این دولت دادند. از همه مردم حرف نزن.
چند درصدشون؟؟
پنجاه و نیم درصد
اسیر همین نیم درصدم
Iran, Islamic Republic of
چند دهم درصد اون 250 هزار ا مهمه
ج
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی گویید در آن زمان وعده ۱۰۰روزه ای هم وجود داشت و نگفتند کلید در دست بیگانگان است !? اگر همه چیز را به تحریم گره می زدند که رای نمی آوردند !
بقیه انتخابات ها هم حرف مردم حساب میشن؟ مثلا انتخابات 84 و 88 و دو مجلس گذشته و..؟!
حامد
Iran, Islamic Republic of
دوست دارم الان دوباره انتخابات برگزار میشد ببینم 50 درصدتون میشه چقدر؟!!!
طیب الله
Iran, Islamic Republic of
250هزار رای بیشتر شدند همه مردم ایران؟!!
نصف مردم به این آقا رای ندادند. تازه همین نصف هم که رای داند گول شعارهای ...خوردند:زندگی مردم باید بچرخد سانتریقیوژ هم باید بچزخد. 100 روزه همه چیز را دست میکنیم و ...
یادش بخیر حضرت امام که مجمع به اصطلاح عقلای مجلس را تعطیل کرد.
دوستان از قدیم به صلح علاقه داشتن...
جناب اقای رییس جمهور ،الان با چ کسی بایدصلح کنیم .امام المسلمین ب شما وکالت داده اند یا اینکه خود شما ،امام المسلمینی. مقدمه صلح تحمیلی برامام حسن علیه السلام خود یاران حضرت بودند ک خودسرانه تصمیم گرفتند وحتی لشکرامام را ازهم پاشیدند.نکندشماهم از اون یاران باشی اما الان مثل آن زمان نیست ملت درمقابل شماخواهدایستاد
احسنت
آقا صلح امام حسن(ع) اجباری بود، یعنی خود حضرت از وضعی که پیش اومد راضی نبودن...
الآن قضاوت ما چیه در مورد مردمی که باعث شدن حضرت زیر بار صلح بره؟!
وقتی داریم این قصه رو توصیه می کنیم، چه نظری درباره مردم داریم؟!
United States
احسنت
چه بصیرتی...
الانم آقای روحانی راضی نیست ولی خب از کسانی که در انگلیس تو دامن استعمار پیر درس خوندن انتظاری نیست که بخواهند جلوی استکبار مقاومت کنند...
Iran, Islamic Republic of
درس صلح امام حسن(ع) اینه که امام رو نباید تنها گذاشت...
اینه که اگر خواص کم بیارن و در مقابل مکر دشمن ضعف نشون بدن، ممکنه حتی در زمان معصوم به جایی برسیم که بنی امیه حکومت رو از آل علی بگیرن...
دقیقا همینه...
بعضی وقتی کم میارن قصه امام حسن رو پیش می کشن...
ای کاش که مسئولین به فکر قضاوت تاریخ از خودشون و از اون بالاتر به فکر قیامتشون باشن
آقای دوانی ممنون از صحبت هاتون.
Iran, Islamic Republic of
ممنون از دکتر دوانی
Iran, Islamic Republic of
به خاطر چی ممنونی؟
م
United Kingdom
واقعا که عالی ترین مقام .مقبولترین لباس .نافذ ترین کلام . خط دهنده ترین جایگاه . بحث صلح امام حسن ع . بخشش امام حسین ع از حر . ؟!! و شاید...........قرار است کجا برویم
United Kingdom
در کربلا، حقیقتاً آب هم به مذاکره بسته بود و با مذاکره میشد اب بدست اورد اما امام حسین (ع) مذاکره نکرد. البته وضعیت این زمان وضعیت شعب ابی طالب و کربلا نیست و ما در وضعیت بدر و خیبریم و قطعا اگر مقاومت کنیم، کربلا رخ نخواهد داد و وضعیت حدیبیه و فتح مکه پیش خواهد آمد. اما اگر کسانی اقتصاد مقاومتی را نادیده بگیرند و به کاسبی با مذاکره برای رأی برخی از مردم برخیزند و کربلا را درس مذاکره!! بدانند، باید مثل عبدالله بن عمر که با دست ولایت بیعت نکرد، با پای حجاج بن یوسف بیعت کنند!
خواهشا این صحنه کذایی مذاکرات را با تابلوی عظیم خلقت مقایسه نکنید
ضمنا امام هم مذاکره داشتند در مورد خروج از کربلا یا آب دادن به کودکان اما اونچیزی که مهمه اینه که تو هیچ مذاکره ای امام از آزاد مردی و عمل به دستور الهی عقب ننشینی نکردند و خفت را به جرعه آب نپذیرفتند و با خون مقابل شمشیر مستکبران جهان ایستادند نفرمودند کدخدا چی میگه گفتند آزادمرد مسلمان و تسلیم خدا چه عمی را باید انجام بدهد
حالا یک مشت ترسو یک روز امام حسن و یک روز امام حسین را می خواهند تحریف کنند که کدخدا خوشش بیاد
آقای روحانی امام یکبار به سیاست تسلیم شما در زمان جنگ پاسخ داد بس نبود ! دوباره تیم مثلا عقلا راه انداختید؟
مسعود
حقيقتا" هم فرد يا افرادي كه قضايايي همچون بخشش حر توسط امام حسين عليه السلام ويا صلح اجباري امام حسن عليه السلام را با وضعيت فعلي حاكم بركشورمان مقايسه كرده و توصيه ميكنند بايد همان كارها را بكنيم ,يا واقعا" بي بصيرتند و شعور ودرك موقعيت و فضاي سياسي و اجتماعي حاكم بر كشور و ملت را ندارندو يا اينكه ريگي به كفش دارندو عليرغم آشنايي با روحيات ملت ايران و فضاي جامعه , قصد آن دارند تا با غبار آلود جلوه دادن فضا اينگونه به مردم القا نمايند كه رهبر عزيزمان هم در همان فضا و حالتي قرار گرفته است كه امام حسن عليه السلام قرار گرفته بود و بايد تن به صلح و سازش به هر قيمتي با دشمنان جناينكار و زياده خواه بدهيم. همچنين اين افراد با مقايسه بخشش حر از سوي امام حسين عليه السلام با لزوم بخشش ايادي فتنه گر داخلي مي خواهند جو وفضا را به گونه اي پيش ببرند كه مسير فعاليت دوباره اين فتنه گران در فضاي سياسي كشور را هموار سازند. نكته جالب اينجاست كه اينها بخشيده شدن حر را مي بينند اما حالت تسليم و خضوع و پشيماني و شرمندگي و عذرخواهي حر از اعمال و رفتار قبليش در برابر امام حسين عليه السلام را نمي بينند!! مي خواهند فتنه گران آلت دست دشمنان قسم خورده اسلام را بدون هيچگونه عذر خواهي و اظهار پشيماني از اعمال ورفتار و گفتار وقيحانه شان در طول 7-6 سال گذشته مجددا" به صحنه سياسي كشور برگردانند وتوقع بي جا وغلط دارند كه نظام هم به آنها از گل نازكتر نگويد.درحالي كه فتنه گران و آشوب طلبان مورد اشاره نه تنها حاضر به اظهار كمترين پشيماني و عذر خواهي از درگاه الهي و پيشگاه رهبري حكيم و صبور انقلاب و آحادملت بخصوص خانواده هاي شهدا نشده اند بلكه قيافه اي حق به جانب به خود گرفته و تازه طلبكار نظام هم شده و مضحكتر از همه اينكه خودرا پيروخط امام و ولايت هم مي دانند!!!! آيا چنين افرادي شايسته بخشش و ترحمند؟؟ در كجاي دنيا چنين چيزي سراغ داريم ؟؟
United Kingdom
اقای رجبی دوانی خداوند پدرت را بیامرزد الحق حرف دل ما هارو به خوبی به زبان اوردی

من اضافه کنم روز قدس نزدیک است
ایرانا
خیلی عالی بود .درود بر استاد رجبی دوانی
با تشکر از جهان برای گذاشتن این مطلب
United States
امام حسن (ع) :
«من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. آنها مردمان فاسدى هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمان هاى خود پایبندند و نه دو نفر با هم موافقند. بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى کنند، ولى عملاً با دشمنان ما همراهند»
عمار
Iran, Islamic Republic of
درودبراستاد
دقیقا مادروضعیت خیبر وفتح مکه هستیم.هرکس یارای مقابله بادشمن را ندارد درهمین ایستگاه پیاده شود وبه خود زحمت زیادی ندهد.
امام خامنه ای ولی امر مسلمین اشاره نمایند فداییانش صبح طلوع نکرده تومار استکباررا درهم میپیچند.
ایران کوفه نیست که صلح امام حسن (ع) برامامش تحمیل شود.
فزت ورب الکعبه
امام حسن ئ(ع) اگر270فرشته دست بسته داشت که با دست بسته خودازامام خودذره ای عدول نمیکردند.معاویه را سرجایش مینشاند.
تاریخ امام حسن (ع) دیگر به لطف خدا ویاری امام زمان ،رهبری حکیمانه ولی امر مسلمین ،شیعیان فهیم وغیروابسته به لقمه های چرب ،رهروان غواصها،چمرانها ،باکریها،همتها،و.....تکرار نخواهد شد.بلکه آنچه مکرر تکرار میشود باتاسی به حیدر کرار،خیبرها خواهدبود.
با گرانی ها چه کنیم؟
بنده
Romania
اینو از رئیس جمهور شیخ حسن روحانی بپرسید که وعده صدروزه برای حل مشکلات اقتصادی داده بود!!!!!!
امین
چراعادت کردیم همه چی روباهم قاطی کنیم آلنان بحث اعتقادات به گرون ربطی نداره بعدم من وشما جوونای این مملکتیم کمر همت. روببندیم کارکنیم فکرکنیم تولیدکنیم امید به خدا گرونی هم شایدتموم شد یاعلی
انشاالله
عبدالله خاکی
سلام بر برادر عزیز آقای دکتر حسین رجبی دوانی خداقوت
بنام خدا
ظلم و تبعیض علیه اساتید ،کارکنان و دانشجویان در دستگاه دانشگاه آزاد به آخرین حد رسیده است .
Iran, Islamic Republic of
آقای دوانی عزیز مردم میفهمند و شعور دارند که ما تو چه شرایطی بودیم ...
Iran, Islamic Republic of
تو چه شرایطی بودیم؟!!!!
در توهمات و دروغهای افساد طلبها و هاشمی و روحانی و یا یک حقیقت دیگر؟!
تندروها اصلا به فکر بدبختی مردم نیستند و به دنبال جنگ هستند
ما جنگ نمی خوایم درود بر مرد صلح طلب دکتر حسن روحانی
مهدی
شما هم اصلا به فکر عزت و شرف مردم نیستید.
Iran, Islamic Republic of
منفی اشتباهی دادم
امام راحلمان فرمود اگر ما را حصر اقتصادی کنید ما فرزند رمضانیم و اگر با ما بجنگید فرزند عاشورا . سختی مشقت کمبود جنگ و هر شرایطب بدی را تحمل میکنیم اما نمیگذاریم کوفه و کربلا تکرار شود امام مان را تنها نمیگذاریم
ملت ایران همیشه مدافع رهبری بودندو هستند وما گوش به فرمان رهبری هستیم
در هر موردی که ایشان دستور دهند واذن دهند ما گوش به فرمان هستیم

تو دهن مخالفان ودشمنان رهبری میزنیم

این همه لشکر به عشق رهبر
ایران ایران است
کوفه نیست
شیعیان امام علی بن ابیطالب
که فرزندش را یاری خواهند کرد

ماهمه لشکر هستیم گوش به فرمان رهبر هستیم
همه بدخواهان ودشمنان رهبری را به خاک مذلت مینشانیم
رامین
واقعا تعجب برانگیزه شخصی در قامت روحانیت و مقام ریاست جمهوری هر از چند گاهی و جدیدا پی در پی مسایلی را بیان میکنه که به اون انواع اشکالات اعتقادی و مبنایی جمهوری اسلامی وارده
ایکاش ایشون قبل از ایراد سخن کمی مشاوره بگیره
اسلامی عبدالرضا مشهد مقدش
United States
درود خداوند به بصیرت افرادی مانند رجبی دوانی. درود بر امام راحل و امام خامنه ای و اندیشه های بلند و عمیق این دو بزرگوار
از مردم صحبت نكن چون مردم اكثريت طرفدار ظريفند
لطفا به جای یه عده نگو مردم
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر لازم باشد در یک رفراندوم همانند 22 خرداد مردم نظرشان را خواهند داد شما از طرف خودت فقط حرف بزن
United States
به نظر شما ما بعد از 36 سال از انقلاب چه کردیم که مردم غیر از رهبری کس دیگر را قبول ندارند چرا؟؟
عملکرد ما چگونه بوده که سال به سال بر دزدان جامعه ما افزون می شود ؟
عملکرد قانون در قبال دردان چه بوده است؟؟
الان قوه قضاییه برای جلو گیری از گسترش فساد در ادارات و بانکها چه کرده؟
چرا همه متخلفین در امانند؟
جمالی
فراز حساس سخن ایشون (که با تکبیر و تأیید حضار همراه میشه) رو توی آپارات بارگذاری کردم.
اگر خواستید مراجعه کنید.