پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

علت سکوت برخی در برابر فجایع یمن

جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 429994
این امر به طرز تفکر آدم ها بستگی دارد. کسی که می خواهد خود را در مقابل همه خوب جلوه دهد، قطعا کاری نمی کند که اعتبارش لطمه بخورد و اینکه برخی تصور می کنند حمایت از مظلوم ممکن است اعتبارشان را زیر سئوال ببرد به این دلیل است
به گزارش جهان به نقل از "من یمنی ام"؛ زنان و کودکان مظلوم یمن در حالی آماج حمله وحشیانه غاصبان آل سعود قرار گرفته و مظلومانه خون های بی گناهشان بر زمین می ریزد که مجامع بین المللی در مقابل این جنایت، سکوت پیشه کرده اند. از طرفی مسلمانان بسیاری هم با بی تفاوتی نسبت به کشتار مردم مسلمان یمن، حمایت از آنها را وظیفه خود ندانسته و به گونه ای رفتار می کنند گویی هیچ اتفاقی نمی افت، در حالی که بر اساس آموزه های دینی اسلام و سفارشات بسیاری که از جانب بزرگان دین مان شده، حمایت از هر مظلومی که داد مظلومیتش بلند شود وظیفه همه مسلمانان است. از این منظر با گلعلی بابایی، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس گفتگوی داشته ایم.

• برخی معتقدند اینکه مسلمانان در هر کجای دنیا و حتی یمن کشته شده و مورد ظلم واقع شوند، ارتباطی به ما ندارد، نظر شما در این خصوص چیست؟

این امر با اصل دین ما منافات دارد و نه تنها مسلمان بودن بلکه ایرانی بودن ما با این تفکر مخالف است. چرا که ایرانی ذاتا انسان دوست است و شعری که بر سر در سازمان ملل نگاشته شده است (بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار) از یک تفکر ایرانی نشأت گرفته شده است و سروده شاعر پرآوازه ایرانی سعدی شیرازی است و می گوید که در مقابل ظلمی که به یک مظلوم می شود، ما نباید احساس آسایش و آرامش داشته باشیم بلکه وظیفه انسانی و اسلامی ما حکم می کند که علاوه بر همدردی تا آنجایی که می توانیم در جهت کاهش دردهایشان کمک کنیم. این یک اصل اسلامی، ایرانی و ملی است که هم در فرهنگ دینی و اسلامی ماست و هم در رگ و ریشه ایرانی مان وجود دارد.

• نظرتان در خصوص مظلومیت مردم یمن چیست؟ و وظیفه ما به عنوان یک مسلمان در این شرایط در قبال مظلومیتی که حتی مجامع بین المللی هم در مقابل آن سکوت کرده اند چیست؟

دنیا دنیای نامردی است، حرف حق را نمی توان به جایی رساند و صدای مظلوم هیچوقت شنیده نمی شود. به هر حال کشورهای مستقلی مانند جمهوری اسلامی ایران می توانند علاوه بر رساندن صدای مظلومیت مردم یمن به مجامع بین المللی، در رساندن کمک های دارویی، غذایی و حتی تجربه های ۸ سال جنگ تحمیلی به یمن کمک کند، ما می توانیم در همه زمینه های مادی، معنوی و فکری در زمینه مقاومت به این ملت یاری برسانیم، هر چند دنیا در رساندن این کمک ها به یمن و رساندن ندای مظلومیت آنها به گوش مردم دنیا کارشکنی می کند اما ما نباید کوتاه بیایم.

• اخیرا به منظور حمایت از مردم یمن کمپینی تشکیل شده است با عنوان «من یک یمنی هستم». نظرتان در این خصوص چیست؟ شما خودتان حاضرید به این کمپین بپیوندید؟

قطعا بنده هم این وظیفه را در خود احساس می کنم که باید به این کمپین بپیوندم و احساس همبستگی و همدردی با مردم مظلوم یمن می کنم، در هر حال در همه جای دنیا برای خیلی چیزهای مبتذل، پیش پا افتاده و حتی ساختار شکن کمپین تشکیل می شود، در حالی که نیاز است برای حمایت از مردم مظلوم در مقابل ظلمی که به آنها روا می شود، چنین گروه هایی تشکیل شود. کار شایسته ای است به شرط آنکه با گستردگی بیشتر و به شکل جهانی در بیاید تا صدای مظلومیت این ملت به گوش دنیا برسد.

• فکر می کنید کمک کردن به مظلومان در مقابل ظلمی که از سوی مستکبران بر آنها می رود چه تاثیری بر اعتبار افراد دارد؟

این امر به طرز تفکر آدم ها بستگی دارد. کسی که می خواهد خود را در مقابل همه خوب جلوه دهد، قطعا کاری نمی کند که اعتبارش لطمه بخورد و اینکه برخی تصور می کنند حمایت از مظلوم ممکن است اعتبارشان را زیر سئوال ببرد به این دلیل است که دارند از این طریق نان می خورند و این افراد حاضر نمی شوند به این راحتی از خود مایه بگذارند. در حالی که حمایت از مظلوم در مقابل ظلمی که به او روا می شود، لطمه ای به اعتبار افراد وارد نمی کند.

• شما خودتان تا کجا حاضرید به این مردم مظلوم کمک کنید؟

نمی توان گفت تا کجا، چرا که بنده تابع نظام هستم و تا هر جایی که نظام به من اجازه دهد حاضرم به این مردم مظلوم کمک کنم. اگر در حد شعار و کمپین باشد تا همین جا و اگر بیشتر اجازه دهد حاضرم باز هم به این مردم کمک و صدای مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برسانم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Romania
علت سکوت دولت یازدهم چیه؟؟؟!!!
میدونید ما که سواد نداریم!!!