سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 18 Jun 2024
 
۰

نظر وزیر بهداشت درباره پارازیت ها

شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 429973
وزیر بهداشت گفت: درباره مضر بودن پارازیت حرف و حدیث متفاوت است و بیشتر در این زمینه گمانه زنی می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه نخستین نشست کارگروه خدمات الکترونیک سلامت، افزود: در جوامع علمی نیز دیدگاه های متفاوتی درباره این موضوع وجود دارد و برای رسیدن به نتیجه قطعی نیز نیاز به سال ها مطالعه ، مشاهده و زمان داریم تا مشخص شود پارازیت اثر مضر دارد یا خیر و اگر دارد روی چه ارگانی از بدن است و میزان آن چقدر است؟

وی درباره گزارشی که از پارازیت ها به رئیس جمهور داده شده است، گفت: این گزارش جدید نیست و حدود ۶ ماه قبل ارسال شده و من از آن اطلاع جدید ندارم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در آن زمان بحث راجع به استانداردهایی بود که تعریف نشده بود و قرار شد سازمان ملی استاندارد، تعریف های لازم را در این زمینه انجام دهند .

وی درباره تاثیر استفاده از موبایل در بروز سرطان نیز افزود: در این زمینه تخصص لازم را ندارم، اما شایعه زیاد است.

وزیر بهداشت گفت: در یک دوره ای در خیلی از کشورها از موبایل استفاده نمی شد، اما آمار سرطان در این کشورها بسیار بالا بوده و اکنون نیز آمار سرطان در این کشورها بسیار بالاست.

هاشمی با اشاره به کشورهایی که مردم در آن کشورها عمر طولانی می کنند، افزود: آمار سرطان در برخی از این کشورها بالاست و شاید برخی از پارازیت ها در این کشورها وجود ندارد، بنابراین بیشتر این مسائل گمانه زنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *