پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
مؤسس سایت ویکی‌لیکس:

اطلاعات بسیار مهم دیگری افشا خواهد شد

پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 429870
مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس اواخر روز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که این سایت اطلاعات و اسناد بسیار مهم‌تر از اسناد منتشره پیشین در اختیار دارد که در آینده منتشر خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در اظهاراتی اعلام کرد که این سایت اطلاعات و اسناد بسیار مهمی در اختیار دارد که هنوز منتشر نشده و باقیمانده است.

«جولیان آسانژ» مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس چهارشنبه شب در اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه TF۱ از محل سفارت اکوادور در لندن که از بیش از سه سال پیش تاکنون در آنجا اقامت دارد، اعلام کرد: «اطلاعات آتی ویکی‌لیکس از نقطه نظر سیاسی بسیار مهمتر از اطلاعات منتشره در روز سه‌شنبه است.»

وی افزود: «این آغاز یک سری است و اسناد بسیار مهمی هنوز باقی مانده است. ما اطلاعات بسیار مهم دیگری در اختیار داریم. شماری از رهبران به دلایل سیاسی و اقتصادی از سوی آمریکا هدف قرار گرفته‌اند و ما اطلاعات دیگری در ارتباط با «ژاک شیراک»، «نیکلا سارکوزی» و «فرانسوآ اولاند» سه رئیس‌جمهور اخیر فرانسه در اختیار داریم که در آینده منتشر خواهند شد.»

آسانژ ادامه داد: «آمریکا در تلاش برای به حاشیه راندن رقابت شرکت‌های فرانسوی است. فرانسه باید تحقیقاتی پارلمانی را آغاز کرده و درخواست رسیدگی قضائی ارائه کند. ویکی‌لیکس روی فرانسه حساب می‌کند.»

سایت افشاگر ویکلی لیکس روز چهارشنبه مجموعه‌ای از اسناد را منتشر کرد که نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا در دستکم ۱۰ سال گذشته از سه رئیس‌جمهور فرانسه جاسوسی کرده است.

این افشاگری واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است. اولاند ساعاتی قبل نیز برای بررسی این مسئله با شورای امنیت ملی فرانسه جلسه‌ای فوری داشت.

دو سال قبل هم افشای جاسوسی آمریکا از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خبرساز شد و مدت‌ها بر روابط واشنگتن-برلین اثر گذاشته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *