پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳

حمایت بازیگر سرشناس از مردم یمن

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 429583
یک ایرانی مسلمان و انسان دوست هستم و از مظلوم و مظلومیت بنا به وظیفه انسانی و دینی خود حمایت می کنم. لذا از حیث ظلمی که بر یمنی ها می شود طرفدار مردم مظلوم یمن هستم.
به گزرش جهان به نقل از من یمنی ام، جنگی که اخیرا ملت مظلوم یمن را درگیر خود کرده است، پدیده شومی است که تنها به جرم استقلال طلبی و بیرون آمدن از زیر سیطره استعمار دولت های غربی و عربی ملت یمن، توسط وهابیت ذاله عربستان و با حمایت دولت های مدعی حقوق بشر اروپا و آمریکا آغاز شده است. جنگی که بمب ها و گلوله های آن بر سر زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع فرو می ریزد، ولی مجامع بین المللی در سکوتی سنگین تنها نظاره گر بوده و نه تنها ظالمان را محکوم نمی کنند بلکه در مواردی هم از غاصبان آل سعود حمایت می کنند.

مجید مظفری، یکی از بازیگران خوب و سرشناس سینما و تلویزیون ایران نیز ضمن محکومیت کشتار انسانها در هر جایی از کره خاکی، ظلم را کاری وحشیانه دانسته و در گفتگو با خبرنگار من یمنی ام به سوالات ما پاسخ می گوید.

• برخی معتقدند اینکه مسلمانان در هر کجای دنیا یا حتی یمن کشته می شوند، ارتباطی به ما ندارد و ما اول باید به هم کیشان و هم میهنان خودمان کمک کنیم و وظیفه ای در قبال ظلمی که به آنها می شود نداریم، نظر شما به عنوان یک هنرمند در این خصوص چیست؟

معتقدم در هر جای دنیا هر انسانی کشته شود اصولا کار وحشیانه ای است، هر مردم مظلومی مورد ظلم قرار گیرند دور از انسانیت است و وظیفه انسانی همگان است که در برابر آن از مظلومان حمایت کنند.

• وظیفه ما به عنوان یک مسلمان در این شرایط در قبال مظلومیتی که حتی مجامع بین المللی هم در مقابل آن سکوت کرده اند چیست؟

باید حمایت کنیم، باید تا آنجا که می توانیم و در توان داریم از مظلومیت و افراد مظلوم در برابر ظالمان حمایت کنیم، هر چند مجامع بین المللی سکوت کرده باشند ما باید به وظیفه انسانی خود عمل کنیم.

• اخیرا به منظور حمایت از مردم یمن کمپینی تشکیل شده است با عنوان «من یک یمنی هستم». نظرتان در این خصوص چیست؟ شما خودتان حاضرید به این کمپین بپیوندید؟

من از حیث نژاد یمنی نیستم بلکه یک ایرانی مسلمان و انسان دوست هستم و از مظلوم و مظلومیت بنا به وظیفه انسانی و دینی خود حمایت می کنم. لذا از حیث ظلمی که بر یمنی ها می شود طرفدار مردم مظلوم یمن هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *