جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

خشم سعودی‌ها از افشاگری‌های ویکی لیکس

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 429202
رژیم آل سعود در واکنش به افشای هزاران سند وزارت امور خارجه عربستان و نگرانی از انتشار نیم میلیون سند دیگر طی هفته های آینده، سایت ویکی لیکس را از دسترس خارج کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه عاجل الاخباریه خبرداد: وزارت امور خارجه عربستان از شهروندان این کشور خواست که از مراجعه به پایگاه های الکترونیکی جهت دستیابی به اسناد و اطلاعات افشا شده که طبق اعلام وزارتخانه ممکن است نادرست باشد و به امنیت ملی ضربه بزند، خودداری کنند.

این اقدام بعد از آن صورت می گیرد که پایگاه ویکی لیکس ۶۰ هزار تلگراف وزارت امور خارجه عربستان را در تماس با سفارتخانه هایش در کشورهای مختلف افشا کرده و وعده داده است ۵۰۰ هزار سند دیگر را طی هفته های آینده منتشر خواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان در حساب کاربری خود در تویتر نوشت: شهروندان عزیز و آگاه؛ از ورود به هر پایگاهی به منظور دستیابی به اسناد و اطلاعات افشا شده که امکان دارد نادرست باشد و با هدف آسیب زدن به امنیت ملی منتشر شده باشد، خودداری کنید.

همچنین وزارت خارجه عربستان شهروندان سعودی را از انتشار هر گونه سندی که ممکن است جعلی بوده و در راستای کمک به دشمنان کشور در تحقق اهدافشان باشد، بر حذر داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
همیشه همینه. میگن دهها هزار سند افشا شده ، تا میایی سر بزنی به سایتش میگن از دسترس خارج شده.
گول این اخبار رو نخورید. (هر چند همیشه می خورید)

مردم افشاگری خیلی دوست دارند. اما در این بین سیستم جدیدی از خبرسازی ایجاد شده که توسط خود آمریکایی ها هدایت میشه. منظور من اینه که امثال ادوارد اسنودن و ... همشون کارمند وزارت امور خارجه امریکا هستند. این راهیه برای اینکه اخبار جهت دار مورد نظر خودشون رو به رسانه های مخالف خودشون تزریق کنند.