پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خبر خوش همراه اول برای بازی‌سازان‌رایانه‌ای

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 429077
یک بازی‌ساز رایانه‌ای به ضرورت حمایت همراه اول از بازی‌سازان برای تولید اپلیکیشن‌های تلفن همراه اشاره کرد.
به گزارش جهان، حسن مهدی‌اصل، در گفتگو با مهر به ضرورت حمایت همراه اول از بازی‌سازان رایانه‌ای اشاره و بیان کرد: در همه جای دنیا، اپراتورهای بزرگ از تولید اپلیکیشن حمایت می‌کنند در ایران، این امکان و پشتیبانی وجود ندارد. در حالی‌که همراه اول می‌تواند به رشد بازی‌سازی در ایران کمک کند و بخشی از درآمد و سرمایه خود را به تولید اپلیکیشن‌های موبایل اختصاص دهد.

مدیر شرکت نرم‌افزاری سورنا پردازش آریا در پاسخ به این‌که همراه اول به تولید و تبلیغ اپلیکیشن‌های خود در قالب پیامک می‌پردازد گفت: همراه اول، تیم خاص خود را دارند. گروهی که دیگر به بدنه آن سیستم وصل شده و بازی‌ساز مستقل به حساب نمی‌آیند. در صورتی که این امکان، می‌تواند در اختیار تعداد بیشتری از بازی‌سازان قرار بگیرد.

خط‌ مشی مشخصی برای رعایت حقوق مولف وجود ندارد

به گفته مهدی اصل،دستگاه‌های دولتی بزرگ‌ترین نقض‌‌کننده کپی‌رایت هستند. هیچ خط مشی مشخصی برای رعایت حقوق مولف وجود ندارد. نه یارانه می‌دهند و نه کنترلی بر بازار دارند. ما تولیدکنندگان داخلی در حال مبارزه‌ای نابرابر و بی منطق با محصولات خارجی هستیم. بازی‌هایی که با کیفیت بالا و قیمت پایین در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند و از همان ابتدای کار ما را کیش و مات می‌کنند چون توان رقابت با این کارها، به لحاظ کیفی در ما نیست از سوی دیگر وقتی قفل این بازی‌ها به راحتی شکسته و یک هولوگرام بر آن چسبانده می‌شود ما از نظر اقتصادی هم شکست می‌خوریم.

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده است

تولیدکننده بازی رایانه‌ای «سیاوش» با نقد عملکرد بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای گفت: بنیاد، مدتی نقش حمایت‌کننده داشت اما در چند سال اخیر، نگرش بنیاد اقتصادی و عملا به یک شرکت خصوصی تبدیل شده است. در حالی که بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای باید از تولیدکنندگان داخلی پشتیبانی کند و زمینه‌ای را فراهم آورد تا راه برای آنان هموارتر شود نه این‌که خود به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود و درپی کسب منافع بیشتر باشد.

رقابت در بازارهای داخلی معنا ندارد

حسن مهدی‌اصل با اشاره به این‌که در بازارهای داخلی، رقابت معنا ندارد گفت: در اروپا و آمریکا، نه تنها منتقدان که خود کاربران، اثر تو را نقد می‌کنند و رقابتی که وجود دارد موجب تولید بازی‌های بهتر می‌شود اما در ایران، رقابتی وجود ندارد؛ کپی‌رایت بی معنی است و تا دلتان بخواهد ممیزی‌های بی‌منطق، مانع از کار و فعالیت تو می‌شود. به عبارتی آنچه مورد بررسی قرار می‌گیرد تنها محتوای بازی‌هاست و کسی با شیوه اجرا کاری ندارد. در نتیجه تولید داخلی از بین می‌رود.

مدیر شرکت نرم‌افزاری سورنا پردازش آریا، مخاطب اگر با محصولی روبه‌رو شود که به او و شعورش احترام گذاشته، از آن حمایت می‌کند. پس اگر تولیدکنندگان بکوشند و کار باکیفیت تولید کنند و دستگاه‌های دولتی هم پشتیبان تولیدکنندگان باشند، اتفاقات خوبی می‌افتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *