کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۵میلیاردریال هزینه خریدخودروی لوکس توسط نهاد دولتی دربوشهر

25 خرداد 1394 ساعت 8:20

اخیراً ۱۰ دستگاه خودروی هیوندای توسان که ارزش هرکدام به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال می‌رسد جهت مصارف اداری(!) برای معاونان و مدیران اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خریداری شده است!


به گزارش جهان، پایگاه خبری "سپاس" نوشت:
از گوشه و کنار اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر می‌رسد که مدیریت کلان این اداره‌کل بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور و با کنار گذاشتن چهارچوب‌های اقتصاد مقاومتی که باید اولویت نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح باشد، اقدام به اتلاف بودجه و اعتبارات اداره بنادر در جهت موارد غیرضروری نموده است.

به گفته منابع آگاه، اخیراً ۱۰ دستگاه خودروی هیوندای توسان که ارزش هرکدام به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال می‌رسد جهت مصارف اداری(!) برای معاونان و مدیران اداره‌کل مذکور خریداری شده است!

نکته جالب این هزینه‌کرد آن است که چهار دستگاه خودرو با پلاک شخصی به م... تعلق دارد که از طریق تعاونی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در قبال یک وام بلاعوض شش میلیارد ریالی خریداری شده است و ماهیانه نیز هیچ کرایه‌ای به تعاونی پرداخت نمی‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000427/nf00427955-1.jpg

مابقی خودروها که با استفاده از امتیاز منطقه ویژه خریداری شده است و به رؤسای ادارات تابع تعلق گرفته است و هنوز بدون پلاک است. این نکته نیز لازم به ذکر است که معاونین اداره‌کل بنادر استان بوشهر پیش از این هرکدام یک خودرو ویژه به همراه یک راننده داشتند که در مجموع برای هر معاون حدود ۴۰ میلیون ریال حقوق پرداخت می‌شود.

مشخص نیست مدیران اداره‌کل بنادر و دریانوردی با چه توجیهی به این نتیجه رسیده‌اند که برای رفت‌وآمد و سرکشی در محدوده این اداره‌کل که طول آن تقریباً یک کیلومتر و عرض آن از ۲۰۰ متر تجاوز نمی‌کنند، باید هزینه‌های گزاف آن را تا مرز ۱۵ میلیارد ریال صورت دهند. البته پلاک شخصی بودن خودروها این علامت سوال را ایجاد می‌کند که چه تضمینی وجود دارد که این خودروهای یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی فقط جهت امور اداری استفاده شوند؟!


کد مطلب: 427955

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/427955/۱۵میلیاردریال-هزینه-خریدخودروی-لوکس-توسط-نهاد-دولتی-دربوشهر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com