پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
فرمانده رزمندگان مسیحی:

ما فرزندان وهب هستیم

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 427890
ریان کلدانی، دبیر جنبش مسیحیان ضد داعش با اشاره به سکوت واتیکان و سازمان های بین المللی در قبال جنایت های تکفیری ها، تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم آنها همه مسیحیان را بدنام کنند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، ریان کلدانی، یکی از فرماندهان رزمندگان مسیحی عراق، داعش و تکفیری ها را دشمن تمام انسان ها دانست و گفت: آنها به هر قوم و ملتی حمله می کنند و بسیاری از مسیحیان و ایزدی ها را کشته اند، اما فتوای آیت الله سیستانی به داد همه رسید و عراق را نجات داد.

وی افزود: اقدام به موقع آیت الله سیستانی، نه تنها برای شیعیان، بلکه برای همه مردم عراق بود و اکنون می بینید که حتی مسیحیان نیز، به فتوای ایشان عمل کرده اند.

کلدانی اضافه کرد: اگرچه تکفیری ها خیلی ها را، از ایزدی ها گرفته تا دیگر اقلیت ها، کشتند و یا در بازارها به بردگی فروختند، اما ما امید می دهیم به همه دنیا که پیروز خواهیم شد و در همین استان ها جشن پیروزی خواهیم گرفت. اینها نوادگان یزید خونخوار هستند و ما فرزندان وهب هستیم.

این رزمنده مسیحی درباره سکوت نهادهای مدعی مسیحیت در غرب در قبال جنایات داعش، گفت: ما چندین پیام به واتیکان دادیم که شما حداقل به زبان و بصورت شفاهی، داعش و حامیان آنها را محکوم کنید. نامه ها را به رم و واتیکان بردیم. امروز که بسیاری از مردم و سیاستمداران وارد میدان شده اند، شما هم اقدام کنید و مانند برخی سیاستمداران مریض نباشید. این ها حامی داعش هستند و محکوم نمی کنند. همه هم می دانند.

وی گفت: به امید خدا وقتی عراق آزاد شود ما به جاهای دیگر خواهیم رفت و دربرابر داعش خواهیم ایستاد. می خواهیم به دنیا نشان دهیم که ما مسیحیان شرق، در لبنان، سوریه و عراق متحد هستیم و نمی گذاریم برخی ها همه مسیحیان را بدنام کنند. ما مخالف ترور هستیم و به همه حامیان غربی یا عربی می گوییم که باید حمایت خود را از داعش متوقف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *