پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۲۱

جلوگیری از بازپخش مستند پرمخاطب در سیما/ برخی می‌خواهند فضای تک صدایی دهه ۷۰ تکرار شود

+فیلم کامل مستند "سکوت استقلال، فریاد پیروزی"
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 427685
از پخش مجدد مستند سوم سالهای هسته ای با عنوان "سکوت استقلال، فریاد پیروزی" در جمعه شب جلوگیری شد.
جلوگیری از بازپخش مستند پرمخاطب در سیما/ برخی می‌خواهند فضای تک صدایی دهه ۷۰ تکرار شود
به گزارش جهان، پس از استقبال مردم از مستند جدید هسته ای تولیدکنندگان برنامه ثریا و درخواست های تلفنی و پیامکی از سیما برای بازپخش آن، خبر پخش مجدد این مستند، بر روی خروجی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قرار گرفت. تیزر تبلیغاتی مستند نیز بارها از شبکه های سیما پخش شد.

اما به ناگاه در زمان پخش آن، مخاطبان مشتاق، با بازپخش قسمت قبلی برنامه ثریا با موضوع "دلالان کشاورزی چگونه در شرایط تحریم کشور را فلج می کنند؟" مواجه شدند.

تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی «ثریا» درباره عدم بازپخش مستند «سکوت استقلال، فریاد پیروزی» در شب گذشته گفت: به رغم پخش مکرر تیزرهای بازپخش
مسئولان سازمان صدا و سیما تماس گرفتند و اطلاع دادند که به دلایلی امکان پخش مستند وجود ندارد و چون بعلت تبلیغات تلویزیون مردم در آن ساعت منتظر دیدن قسمت سوم مستند سالهای هسته ای ثریا بودند قرار شد یکی دیگر از برنامه های ثریا را به صورت بازپخش به روی آنتن ببریم
مستند، ساعاتی قبل از پخش مستند به دلایل نامعلومی بازپخش منتفی شد.

به گزارش جهان، «محسن مقصودی» در گفت و گو با فارس در رابطه با عدم بازپخش مستند سکوت استقلال، فریاد پیروزی در شب گذشته گفت: به رغم پخش مکرر تیزرهای بازپخش مستند، ساعاتی قبل از پخش مستند به دلایل نامعلومی بازپخش کنسل شد.

وی در پاسخ به اینکه اخیرا در سوال نمایندگان مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد فشارهای بی سابقه دولت به صدا و سیما برنامه ثریا هم مطرح شده است و آیا اتفاق شب گذشته هم ناشی از فشارهای دولت بود، افزود: مسئولان سازمان صدا و سیما تماس گرفتند و اطلاع دادند که به دلایلی امکان پخش مستند وجود ندارد و چون بعلت تبلیغات تلویزیون مردم در آن ساعت منتظر دیدن قسمت سوم مستند سالهای هسته ای ثریا بودند قرار شد یکی دیگر از برنامه های ثریا را به صورت بازپخش به روی آنتن ببریم که برنامه دلالی در نظام کشاورزی به روی آنتن رفت و ما اطلاع بیشتری از دلیل این کار نداریم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000427/nf00427685-1.jpg

وی افزود: البته به دلیل عدم روحیه نقدپذیری و نگاه تهدیدمحور به آسیب شناسی و نقد در کشور ما چه در دولت گذشته و در دولت کنونی برنامه های چالشی صداوسیما همیشه با فشارهایی مواجه هستند ولی در گذشته هیچوقت شرایط بدین شکل نبوده و ظاهرا در شرایط کنونی به نظر می رسد عده ای رسما
ما چه در دولت گذشته و در دولت کنونی برنامه های چالشی صداوسیما همیشه با فشارهایی مواجه هستند ولی در گذشته هیچوقت شرایط بدین شکل نبوده و ظاهرا در شرایط کنونی به نظر می رسد عده ای رسما می خواهند در کشور فضای تک قطبی ایجاد کنند
می خواهند در کشور فضای تک قطبی ایجاد کنند و نگاه منفی به هرگونه نقد و نظر و بروز دیدگاه های مختلف دارند. باید بدانیم شرایط بسته دهه هفتاد تکرار شدنی نیست و نباید آن فضا را ایجاد کرد.

وی در رابطه با نطق یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس در خصوص مشکلات بودجه ای برنامه ثریا و تخلیه کردن مکان تولید و ضبط این برنامه به دلیل فشارهای دولت افزود: باتشکر از نمایندگانی که پیگیر مشکلات برنامه ثریا و مساله آزادی بیان و خصوصا آزادی پس از بیان در کشور هستند در این خصوص بنده فعلا امکان سخن گفتن ندارم اگرچه کار برای ما خیلی سخت شده است ولی اینگونه فشارها هیچ خللی در کار بچه های ثریا در چنین روزهای سرنوشت سازی وارد نخواهد کرد.

تهیه کننده برنامه ثریا افزود: معتقدیم هرچه اطلاع رسانی بیشتر باشد و مردم بیشتر در جریان امور قرار بگیرند پشتوانه مذاکره کنندگان در مذاکرات بیشتر می شود و مشت آنها را محکم تر خواهد کرد و آنچه خدای ناکرده مذاکرات را به شکست می کشاند سخن گفتن از خالی بودن خزانه در حین مذاکرات و یا گره زدن آب خوردن مردم به مذاکرات است که آمریکایی ها را به توهم انداخته و آنها را زیاده خواه تر می کند.

وی ادامه داد: به جای فشار بر
هرچه اطلاع رسانی بیشتر باشد و مردم بیشتر در جریان امور قرار بگیرند پشتوانه مذاکره کنندگان در مذاکرات بیشتر می شود و مشت آنها را محکم تر خواهد کرد و آنچه خدای ناکرده مذاکرات را به شکست می کشاند سخن گفتن از خالی بودن خزانه در حین مذاکرات و یا گره زدن آب خوردن مردم به مذاکرات است
رسانه ها مسئولان باید کمی در ادبیات و رفتارهایی که پالس های غلط به مذاکرات ارسال می کند دقت کنند تا پشت مذاکره کنندگان خالی نشود.

وی در رابطه با تولید مجموعه مستند سالهای هسته ای هم ادامه داد: همانگونه که وعده کرده بودیم تا تیرماه ۵ قسمت از ناگفته های این روزهای هسته ای کشور را به روی آنتن می بریم که تاکنون ۳ قسمت از آنها به روی آنتن رفته و مابقی قسمت ها هم تقریبا در حال آماده شدن برای پخش در روزهای آتی است.

محسن مقصودی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان صدا و سیما در برابر فشارهای وارده از طرف دولت کوتاه آمده اند و ضعف نشان می دهند گفت: ان شاء الله چنین ضعفی وجود ندارد و چنین تحلیل هایی صحت ندارد. مسئولان سازمان در برابر مسائلی که مستقیما به حقوق مردم و منافع ملی بر می گردد اهل تسامح نیستند و مواردی که بعضا رخ داده به دلیل نگاه کردن به مصلحت های بزرگتر بوده است و باید به آنها اعتماد کرد.


طبق تبلیغات چند روز گذشته در تلویزیون و در خبرگزاری ها قرار بود شب گذشته سومین قسمت از مستندهای هسته ای پربیننده برنامه ثریا در رابطه با مذاکرات اخیر با عنوان سکوت استقلال، فریاد پیروزی از شبکه یک بازپخش شود که به دلایلی در ساعت مقرر برنامه دیگری به روی آنتن رفت که واکنش مخاطبان تلویزیون در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری را برانگیخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صدا و سیما که خیلی وقتی تک صداییه
حسین
ببخشید اشتباه کردم مثبت+
Iran, Islamic Republic of
البته تک صدایی در جهت نابود کردن دولت تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
اره فقط از اصلاح طلبها حمايت ميكنه
سیاح
Iran, Islamic Republic of
تک صدایی است که هر روز وزرا و دولت مردان ، شبکه ها را گرفتند و یک طرفه برای کار نکرده ، تبلیغ می کنند۰
Latvia
تاسف آوره
دیشب خیلی منتظر بودیم
Iran, Islamic Republic of
تقريبا چقد منتظر بودي؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی
Iran, Islamic Republic of
برنامه ثريا تنها به قاضي ميره و هميشه راضي برميگرده ... تك صدايي است و با غرض شخصي برخورد ميكند . صحبتهاي تيم هسته اي يا اصلاً پخش نميشود يا به مسخره باز پخش ميشود ... اينطوري هيچكس جرات به خود نخواهد داد كه براي ملتش تن به اب و اتش بزند چون تلويزيون مملكتش او را به منجنيق كشيده و سيلي ميزند ... نتيجه طبيعي اش بي حرمتي به اقاي ظريف در مجلس است و دلسردي تيم مذاكره كننده و هر انكه مثل انها در خط ولايت براي سربلندي نظام إسلامي ميجنگد .
پخش اين برنامه بدون اصلاح معضلات فوق به ضرر ملت تمام خواهد شد .
آخی.بیچاره آقا ظریف اینا
آقای ...
دین ندارید لااقل آزاده باشید
فشارهای دولت و طرفداراش بدجوری صدا و سیما رو بعقب رونده و از موضعش
اصولیش دور ساخته.
حسین
راستی چرا پخش نشد؟؟قبلش خیلی تیزر دادن.
Estonia
یعنی صدا و سیما هم شده زیر مجموعه دولتیها
Iran, Islamic Republic of
لینک دانلود؟
س ح
اعلام نظرفایده ای نداردچون شماخوددچارهمین رفتاراعثراضی خودهستید.
علی
بنام خدا -بی شک کسانی که دم از عدالت و آزادی بیان و حقوق مردم می زدنند ، حال که با اعتماد مردم به پست و مقام رسیدنند ، مست قدرت شدنند و دیگر فراموش کردنند که در برابر آن ، مسئولیت بسیار سنگیبنی را پذیرفته اند ودر برابر تمام تصمیمات و اقداماتی که انجام می دهند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و باید گفت مردم غیور خود آگاهند و با جلو گیری کردن از بیان وقایع توسط دلسوزان جامعه راهی به جایی نخواهند برد و همانطوریکه آگاهانه شما را انتخاب کردنند ، همانطور آگاهند کنارتان می گذارنند و بدا به حالتان .
این اقا چه چیزی را می خواهد ثابت کند . مخالفت با دولت را یا نقد... قطعا این برنامه بار تخریبی داشته و اگر پخش می شد مغایر با امنیت ملی بودو زیر سئوال بردن تیم قهرمان هسته ای ایران این برنامه برخلاف حقوق ملت ایران بود و در راستای شعار وتبلیغات فرقه اصول گرائی افراطی
تیم قهرمان هسته ای رو خوب اومدی!!!!!
ح.
کسی که خوابه میشه بیدارش کرد ولی بخواب زده هرگز- مدعیان نقدپذیری جاپای اربابان تاریخ مصرف گذشته خود گذاشتند
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر ها چاپ نمی کنی؟پس بیخود ننویسید نظر های شما