دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۲۴
حدادعادل در نشست رابطین جامعه روحانیت:

مانع بزرگ وحدت اصولگرایان اصرار برخی دوستان است که می‌گویند ما باشیم و دیگران نباشند

شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 427598
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: مانع عمده بر سر وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده این است که عده‌ای از دوستان ما اصرار می‌کنند که ما باشیم و دیگران حتماً نباشند.
مانع بزرگ وحدت اصولگرایان اصرار برخی دوستان است که می‌گویند ما باشیم و دیگران نباشند
به گزارش جهان، غلامعلی حداد عادل در ابتدای سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویتش در این مجمع گفت: من نیز باید در جلسه مجمع تشخیص نظام شرکت می‌کردم، ولی این جلسه ضروری‌تر از جلسه مجمع تشخیص مصحلت نظام بود.

وی با اشاره به وضعیت امروز انقلاب و وجود سرمایه‌های عظیم در اختیار انقلاب گفت: بزرگترین نعمت و موهبتی که امروز برای پیمودن راه اسلام و قرآن داریم، داشتن رهبری تمام عیار بر طبق قوانین اسلامی است. یعنی رهبری که تکیه‌گاه همه ما بعد از خداست و برای طول عمر ایشان دعا می‌کنیم و احساس می‌کنیم ولایت فقیهی که امام بر آن تاکید می‌کرد چگونه در طول زمان کارایی خود را نشان می‌دهد و این سرمایه بزرگ و بی‌نظیر ماست.

حداد عادل گفت: دومین موضوع مهم دوام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب علی‌رغم همه فشارها و مشکلات است؛ دوام نظام برای مردم و مسلمانان دنیا برهان است. اینکه نظام اسلامی در مقابل این همه توطئه‌ها در برابر تحریم‌ها کار خود را می‌کند و به حیات خود ادامه می‌دهد، یک سرمایه عظیمی است که پیام دارد.

وی افزود: همچنین اینکه کشور ما در مقایسه با اول انقلاب کاملا مدیریت می‌شود و نیروی انسانی و نسل جوان تربیت شده داریم نیز یک سرمایه است.

حداد عادل با بیان اینکه درست است که ما پس از انقلاب ریزش داشتیم اما رویش‌های زیادی هم داشته‌ایم، گفت: اثبات اینکه ما در شرایط سخت می‌توانیم کشور را اداره کنیم از نکات مثبت است و امنیت و ثبات حاکم در ایران در هیچ کشوری در اطراف ما وجود ندارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اینکه گردشگران خارجی به ایران سفر می‌کنند و این کشور را دارای ثبات و امنیت می‌دانند یک سرمایه ارزشمند است و اینکه ما توانسته‌ایم به سازوکاری دست یابیم که انتقال نرم قدرت بدون متزلزل شدن پایه نظام را فراهم کند. اینها جهات مثبت و مزیت کشور ماست که انتخابات و مردمسالاری دینی وجود داردو مردم احساس تاسی می‌کنند. البته این واقعیات در کشورهای دیگر وجود ندارد و مردمسالاری دینی مزیت کل نظام است.

حداد عادل تاکید کرد: دوام، ثبات و بقای انقلاب اسلامی دشمن را بیش از پیش نگران کرده است ودشمنان بعد از ۳۷ سال متوجه شده‌اند که ریشه‌های انقلاب اسلامی عمیق‌تر از این است که به فکر دو یا ۳ ماه دیگر باشند. لذا دشمنان به فکر کارهای ریشه‌ای و عمیق افتاده‌اند و آرایشی که در تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای می‌بینید و جبهه متحدی که سرکرده آن آمریکا است نشان می‌دهد که طرف مقابل هم پیشرفتی در مقابله با انقلاب اسلامی داشته است.

وی گفت:‌ از واقعیت مسائلی که امروز باید در محاسبات خود در نظر بگیریم، این است که دشمنان اسلام، بیداری اسلامی را به سمت جریان تکفیری و شکل‌خشن آن یعنی داعش منحرف کردند؛ کیست که نداند پشتیبانی استکبار جهانی، صهیونیست و آمریکا را از داعش؟ به منظور جلوگیری از بسط نفوذ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه است.

حداد عادل با بیان اینکه واقعیت داعش در تاریخ اسلام سابقه ندارد، یادآور شد: نشنیده‌ایم که دوره‌ای از تاریخ اسلام عده‌ای از مسلمانان با ساز و برگ نظامی، دلارهای نفتی و پشتیبانی اطلاعاتی در داخل جهان اسلام به جان مسلمانان بیفتند.

وی با بیان اینکه به وجود آمدن گروه‌های تکفیری مسئله اول جهان اسلام است و با انقلاب اسلامی نیز مرتبط است، گفت: در داخل کشور تحریم‌ها، خط و نشان کشیدن‌ها و اینکه احساس می‌کنیم آمریکا برنامه دارد که به بهانه مذاکرات راه مداخله در امور اقتصادی، نظامی، سیاسی و امنیتی ما باز کند، مسئله امروز ماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مهمترین سرمایه ما استقلال ماست. آمریکایی‌ها به فکر این افتادند که به بهانه راستی‌آزمایی از طریق مذاکرات هسته‌ای امضای ما را پای چیزی بگذارند که با آن پای‌شان به داخل کشور باز شود؛ اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق این توافقنامه چه کاری انجام دهند خیلی مهم است.

حداد عادل با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن در ایجاد فضای جنگ نرم، گفت: در کنار داعش، گزینه‌ها و تحریم‌ها، آنچه اهمیت دارد برنامه‌ریزی گسترده دشمن در فضای جنگ نرم است که جلوه‌ای از آن را در کنار ماهواره‌ها و فضای مجازی می‌بینیم؛ دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم به کلی با دنیایی که در آغاز انقلاب بود، تفاوت دارد و این میدانی برای جنگ نرم دشمن علیه انقلاب شده است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس گفت: شکی نیست که باید برای انتخابات آماده باشیم. من ۴ دوره از سال ۷۹ در مجلس نماینده بودم و تجربه وحدت اصولگرایان را مشاهده کرده‌ام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نگرانی‌ها و موانع وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس گفت: یک مانع عمده این است که عده‌ای از دوستان ما اصرار کنند که ما باشیم و دیگران حتما نباشند؛ این موضوع تجربه شده و دفعه قبل هم بوده است. ما در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایی در زمان انتخابات مجلس نهم بودیم و قرار بود این شورا ۱۵ نفره باشد، ولی یک ضلع علی‌رغم تلاش‌های ما در این شورا شرکت نکرد و گفت تا وقتی فلانی بیاید ما در این شورا شرکت نمی‌کنیم.

حداد عادل ادامه داد: ما در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایی هر چه گفتیم که این شورا با محوریت مردی بزرگ و امتحان شده یعنی آیت‌الله مهدوی‌کنی تشکیل شده و ایشان خیمه وحدت اصولگرایان شده است و شما نیز حضور یابید، اما این ضلع شرکت نکرد و علی‌رغم این اتفاق اصولگرایان اکثریت مجلس نهم را به دست آوردند.

وی افزود: بنده تاکید دارم که امروز شرایط با ۴ سال قبل فرق دارد؛ انتخابات ۹۴ با انتخابات سال ۹۰ از نظر سیاسی، اجتماعی و اوضاع داخلی و خارجی تفاوت دارد و باید در روش‌ها تجدید نظر کنیم و نکات مقام معظم رهبری را نباید فراموش کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که آرمانگرایی باید با واقع‌بینی همراه باشد و عمل به تکلیف منافاتی با واقع‌بینی ندارد. نمی‌توانیم آرمانگرا باشیم و در صورت شکست خوردن بگوییم ایرادی ندارد. ما باید به تکلیف عمل کرده و صحنه مبارزه را در نظر بگیریم و برای اینکه همه چیز را از دست ندهیم، باید مقداری انعطاف به خرج دهیم.

حداد عادل با بیان اینکه ما باید تکلیف خود را مشخص کرده و ببینیم که می‌خواهیم گروه من باشد یا انقلاب باشد، گفت: یکی از مسائل، شیوه هماهنگی و ارتباط تشکل‌های سیاسی اصولگرا است. ما به عنوان اصولگرایی انقلاب را از روحانیت جدا نمی‌دانیم و رهبری این انقلاب از درون حوزه و با مرجعیت به وجود آمده است و ما در حرکات سیاسی خود نباید از روحانیت جدا باشیم.

وی با اشاره به رای‌های خاکستری گفت: آنچه در عرف سیاسی ما به قشر خاکستری موسوم شده اهمیت دارد، یعنی ۶۰ درصد از مردم جامعه ما به صورت تشکیلاتی و فکری در گرایشات تعریف شده اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیستند؛ این قشر زمان انتخابات پای صندوق‌های رای می‌آیند و رای آنها موثر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این جماعت خاکستری تحت تاثیر گفتمانی قرارمی‌گیرند که در چند ماه قبل از انتخابات در جامعه شکل می‌گیرد و اگر ما در گفتمان‌سازی خود در انتخابات شعار مناسب توجهی به این قشر موسوم به خاکستری نکنیم و آنها را نادیده بگیریم معلوم نیست که موفق شویم.

حداد عادل گفت: وقتی به استانها و شهرستانها می‌رویم می‌بینیم که جماعت اصولگرا در شهرستانها و استانها عموما متحد هستند و جلسات آنها بهتر از حد انتظار ماست. من نگرانم که وحدت موجود با تفرقه در مرکز از بین برود.

وی تاکید کرد: برخلاف صف‌بندی‌هایی که ما در تهران ایجاد کرده‌ایم و اسامی که روی خودمان گذاشته‌ایم، در شهرستانها اصولگرایان دیواری در برابر هم نساخته‌اند. لذا ما باید کاری کنیم که وحدت حفظ شود.

حداد عادل گفت: ما باید خودمان را نبینیم، چرا که اگر خودمحور شویم و به فکر خودمان باشیم کار به نتیجه نمی‌رسد. ما اگر خودمان هم بخواهیم باید وحدت کنیم و همه کسانی که به فکر نفع خودشان هستند باید بدانند که اگر وحدت نکنند خود هم باقی نمی‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نفع فردی و تشکیلاتی ما در وحدت است، خاطرنشان کرد: آدم با بصیرت کسی است که نفع آتی را به نفع آنی ترجیح دهد؛ اگر دورتر را ببینیم وحدت آسان می‌شود.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وحدت وحدت وحدت اصولگرایان قطعی است
درود بر همه محورهای معتدل وحدت اصولگرایی
Iran, Islamic Republic of
اگر به منشور اصولگرایی پایبند باشند
ایرانی
کسانیکه مخالف اتحاد اصولگرایان هستند دقیقا مثل دوره انتخابات ریاست جمهوری کسانی هستند که میخواهند افساد طلبان دز انتخابات مجلس رای بیاورند.
United States
یه ذره من بشه ما حله همه چی
حسین
به امید وحدت یکپارچه دوستان اصولگرا.
ریاست جمهوری رو به یاد بیارید و به راحتی برای مجلس وحدت کنید.
احمد
مشکل اینه این برخی از دوستان حرفل شنوی ندارن از بزرگترهای اصولگرایی این حرف شنویه بیاد وسط همه چی حله
مجید مجد
United States
من به عنوان یک شخص اصولگرا و علاقه مند به همه جریانات اصولگرایی حس می کنم در این میان اعضا جبهه پایداری کمی باید بیشتر حواسشون باشه.باید یه ذره به بدنه وحدت خودشون رو نزدیک کنن تا اوضاع انتخابات ریاست جمهوری برای اصولگرایان پیش نیاد.خلاصه باید عبرت بگیریم هممون
Iran, Islamic Republic of
منم به نظرم جریان گروه پایداری ها یه مقدار خودی و غیر خودی می کنند که این درست نیست همه اصولگرایان که پایداری ها هم جز آنها هستند باید وحدت کنند تا پیروز باشند
علی -
فک نکنم مشکل وحدت جریان پایداری باشه
شما یکم مطالعه کنی بهتره
محسن
Iran, Islamic Republic of
کار از وحدت گذشته اکثریت مردم بر این باورند....
رضا
...!!!!!!!!!!!!
فتامل
آقای حداد عادل شما تو انتخابات سال 92 رفتی کنار و لی متاسفانه اسم نیاوردی باید اعلام میکردی به نفع آقای قالیباف انگار اصلا کتار نرفتی............. اسم نیاوردی

....
به این جمله آقای حداد عادل توجه کنید: آدم بابصیرت کسی است که نفع آتی را به‌نفع آنی ترجیح دهد


....
به نظر منظور شما این بوده که توی انتخابات سال 92 خوب عملکرد نکرده آقای حداد


....
عین سین
Iran, Islamic Republic of
آقای حداد خوب عمل کرد ولی کامل عمل نکرد، ....
Iran, Islamic Republic of
درود بر بصیرت حداد و حدادها
...آبرويی برای عدالت خواهان است
با اصل نظر آقای حداد موافقم....
چه فایده داره یه عده با اسم اصولگرائی رای جمع کنندو بعد ...اصلاح طلبها از ثمره کارشون استفاده کنند....
Iran, Islamic Republic of
امیداریم آقای لاریجانی که این روزها خبرهایی از احتمال پیوستنش به کارگزارانی ها شنیده میشه به جریان وحدت اصولگرایان بپیوندند تا طبل وحدت با صدای بیشتری به گوش برسه
ایشون اصولگرا نیستن[هستن؟]
بصیر
آقای حداد دیگر امثال ولایتی لاریجانی تو لیست اصولگرا راه ندهید...
اصولگرایی بدون احمدی نژاد بی معنی است