سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

نارضایتی پزشکان از تعرفه‌گذاری دولتی

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 426355
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام‌پزشکی گفت: ما نگران نقد نیستیم اما دولت به مصوبه شورای عالی بیمه و افزایش تعرفه پزشکان نسخه‌نویس توجهی نکرد در حالی که این خط قرمز ما بود و شدیداً از آن دفاع می‌کردیم ولی دولت آن را تصرف کرد.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام‌پزشکی گفت: ما نگران نقد نیستیم اما دولت به مصوبه شورای عالی بیمه و افزایش تعرفه پزشکان نسخه‌نویس توجهی نکرد در حالی که این خط قرمز ما بود و شدیداً از آن دفاع می‌کردیم ولی دولت آن را تصرف کرد.
خبرگزاری فارس: دولت خط قرمز نظام‌پزشکی را تصرف کرد/ کشف جرم پزشکان به عهده نظام‌پزشکی نیست/ تعرفه‌گذاری دولت فقط نارضایتی به بار آورد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، عباس آقازاده امروز در نشست خبری در سازمان نظام پزشکی گفت: سلامت در یک رابطه گیرندگان خدمت و ارایه دهندگان خدمت قرار دارد و از توجه به سلامت در این سال‌ها بسیار خوشحالیم اما باید این را مد نظر قرار دهیم هر عاملی که به احساس امنیت، آرامش و درآمد شغلی مناسب از سوی ارایه‌کنندگان خلل وارد کند به سلامت مردم ضربه می‌زند.

وی افزود: همچنین اگر به مردم فشار بیاید باز هم سلامت به خطر می‌افتد. وظیفه نظام پزشکی ایجاد تعادل بین این رابطه است و اگر از طرح‌های دولت استقبالی کرده‌ایم با هدف ارتقای سلامت جامعه پزشکی و مردم بوده است و دستاورد معینی در حوزه اعتبارات برای نظام پزشکی به بار نیاورده است.

آقازاده در رابطه با سلب اختیارات نظارت بر تعرفه‌ها از سوی نظام پزشکی گفت: در این مورد نه اینکه کاری نداریم بلکه روند پیچیده‌ای وجود دارد و مثل کشف جرم در جامعه است. ما بازرسی نداریم که پرونده‌ها را ورق بزند این ابزار اجرایی است که در اختیار دولت است اما به تخلفات اعلام شده رسیدگی می‌کنیم و در صورت احراز آن در هیات‌هایمان حکم صادر می‌کنیم.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام‌پزشکی ادامه داد: ما به دنبال کشف جرم در عرصه تعرفه‌ها نیستیم مگر اینکه به ما ابلاغ شود ما فقط در صدد کمک به طرح تحول سلامت هستیم و اختیاری که به نظام پزشکی داده نشده و آن وقت تهدید کنند که آن را از ما می‌گیرند درست نیست چرا که مردم در این صورت فکر می‌کنند اتفاقی افتاده که این اختیار را از نظام پزشکی می‌گیرند در حالی که ما طبق قانون وظیفه رسیدگی فقط داشته‌ایم و به هزاران تخلف رسیدگی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در رابطه با دریافتی پزشکان در کشور ما نگران نقد نیستیم دریافتی آنها مشخص است باید رقم تعرفه‌گذاری اعلام شود این در حالی است که هیات دولت مصوبه شورای عالی بیمه را مورد تصرف قرار داده و در نتیجه ویزیت برخی از گروه‌های مثل پزشکان عمومی بیشترین لطمه را خورده است.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام‌پزشکی گفت: پزشکان نسخه نویس قرار بود تعرفه‌شان در الحاقیه کتاب ارزش‌گذاری نسبی که به خدمات سرپایی مربوط می‌شود افزایش یافته و دیده شود که متاسفانه انجام نشد.

آقازاده ادامه داد: این روش تعرفه‌گذاری فقط نارضایتی را به بار آورده است ما امسال به تعرفه اعتراض کردیم و درخواست داده‌ایم تجدیدنظر شود با این وجود مبنای نظام پزشکی بر مراوده و حسن نیت است و تشویق به گرفتن تعرفه بالاتر نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *