چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱
لاوروف:

اس ۳۰۰ به زودی تحویل داده خواهد شد

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 426099
وزیر خارجه روسیه گفت که محموله سامانه‌های دفاع موشکی اس ۳۰۰ به زودی به ایران تحویل داده خواهد شد.
به گزارش جهان، تسنیم و به نقل از ایتارتاس خبرداد: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در مسکو در رابطه با تحویل اس ۳۰۰ به ایران گفت که به زودی این محموله‌ها در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه روسیه در عین حال اعلام کرد که بحث تحویل اس ۳۰۰ با ایران در دیدار با ظریف مطرح نشده است.

لاوروف گفت: ما اعلام کرده‌ایم که آماده‌ سازی تحویل سامانه‌های دفاع موشکی اس ۳۰۰ در حال انجام است و به زودی به ایران تحویل داده خواهند شد.

سخنان وزیر خارجه روسیه مبنی بر تحویل اس ۳۰۰ به ایران در حالی است که چندی پیش شرکت روسی تولید کننده تسلیحات نظامی اعلام کرد که این سامانه دفاع موشکی زمانی به ایران تحویل داده می شود که توافقنامه تجاری بین دو کشور منعقد شود.

پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران را صادر کرده است.

کرملین در این باره اعلام کرده است که این فرمان ممنوعیت انتقال شامل حمل و نقل هوایی سامانه موشکی دفاع هوایی اس ۳۰۰ از طریق روسیه و حمل آن به خارج از سرزمین‌های این کشور به سمت جمهوری اسلامی ایران همچنین در اختیار قرار دادن آن به جمهوری اسلامی ایران در خارج از سرزمین‌های روسیه را با استفاده از کشتی‌ها یا هواپیماهای حامل پرچم دولت روسیه لغو می‌کند.

در سال ۲۰۱۰ بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس ۳۰۰ را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت ۴ میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آره جون خودتون بشینید تا تحویل بده
بقول شاع بزک نمیر بهار میاد با کمبزه و خیار میاد