پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

اردوغان از یک خبرنگار انتقام میگیرد

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 425607
رئیس جمهور ترکیه قول داد، سردبیر روزنامه‌ای را که انتشار تصاویر ویدئویی مربوط به همکاری آژانس اطلاعاتی این کشور در ارسال سلاح به سوریه را منتشر کرده، مجازات خواهد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبرداد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرده است که سردبیر روزنامه جمهوریت را که تصاویر ویدئویی مربوط به همکاری آژانس اطلاعاتی این کشور در ارسال سلاح به سوریه را منتشر کرده، به سختی مجازات خواهد کرد.

روزنامه جمهوریت روز جمعه در وبسایت خود تصاویری را پخش کرد که نشان می داد ماموران پلیس و ژاندارمری در مرز ترکیه، ۳ کامیون حامل سلاح به مقصد سوریه را که متعلق به آژانس اطلاعاتی این کشور بوده است را کشف و توقیف کرده اند.

اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی تاکید کرد که فردی که این مساله را گزارش داده بابت این کار بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

رویترز نیز پیش از این به نقل از شاهدان عینی و برخی مقام های قضایی ترکیه اعلام کرده بود که سرویس اطلاعاتی ترکیه در ارسال سلاح به سوریه از اواخر ۲۰۱۳ تا اوایل ۲۰۱۴ میلادی دست داشته است.

روزنامه جمهوریت اعلام کرده است که این تصاویر مربوط به ۱۹ ژانویه ۲۰۱۴ است ولی به این مساله اشاره نکرده است که این تصاویر را چگونه به دست آورده است.

اردوغان گفته است که کامیون هایی که در آن روز متوقف شده است متعلق به آژانس اطلاعاتی ترکیه بوده و حامل کمک برای ترکمن های سوریه بوده است.

اردوغان تصریح کرد که مقام های قضایی اجازه بازرسی از خودروهای آژانس اطلاعاتی ترکیه را ندارند و این اقدام بخشی از تلاش دولت موازی و طرفداران فتح الله گولن است. این اتهامات علیه آژانس اطلاعاتی ترکیه بخشی از فعالیت های جاسوسی است. این روزنامه در این برنامه جاسوسی دست دارد.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد که دفتر دادستان استانبول تحقیقاتی را در خصوص اقدام سردبیر روزنامه جمهوریت آغاز کرده است. سردبیر روزنامه جمهوریت نیز از این اقدام خود دفاع کرد و در توییتر نوشت: ما خبرنگار هستیم نه کارکنان دولتی. وظیفه ما این نیست که اسرار کثیف دولت را مخفی کنیم بلکه وظیفه ما این است که از طرف مردم مقام های دولتی را مجبور به پاسخگویی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
یادمه ترکیه از ازادی بیان دفاع میکرد در یک زمانی!
الان چهره کثیف و لو رفته خود را نمایانتر کرده