کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل

10 خرداد 1394 ساعت 17:50

دانشگاهیان با حضور در حرم مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، همزمان با فرا رسیدن بیست و ششمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، دانشگاهیان با حضور در حرم مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

دانشگاهیان و دانشجویان در این مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام رفیع حضرت امام راحل ادای احترام کرده و بر تجدید بیعت خود با مقام معظم رهبری تاکید کردند.

در پایان این مراسم، بیانیه دانشگاهیان قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی رضوان الله علیه ضمن طلب مغفرت و علو درجات برای آن امام همام و طلب صبر و استقامت در ادامه راهش برای مسلمانان و مستضعفان جهان و آرزوی سلامتی و طول عمری با عزت برای رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی که توانستند بیش از ربع قرن پس از رحلت امام عزیزمان با لطف خداوند تبارک تعالی و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) با درایت، کیاست، شجاعت و تدبیر، سکانداری کشتی انقلاب را به عهده داشته و درفش شرافت و اقتدار ایران اسلامی را همچنان برفراز قلل کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآورند.

اینک ما دانشگاهیان، در محضر روح بلند و ملکوتی امام راحل و ارواح پر فتوح شهدای و‌الامقام با خدای خویش و آن عزیز سفره کرده و همچنین با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجدید میثاق و بیعت کرده و به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- ما تنها عامل وحدت و همدلی و رسیدن به عظمت و اقتدار مسلمین جهان را در تمسک به قرآن کریم و عترت دانسته و از هیچ تلاشی برای زمینه سازی ظهور یگانه منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله الاعظم(عج) فرو گذار نخواهیم کرد.

۲- همواره طبق وصیت مؤکد امام راحل(ره) که فرمودند: «به همت ملت، اطمینان می‌دهم که امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت باشد، آسیبی بر این مملکت وارد نخواهد شد»، با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید میثاق و بیعت کرده و از این اصل لایتغیر و حیاتی قانون اساسی جمهوری اسلامی حمایت می‌نمائیم.

۳- ما صیانت از محیط‌های علمی کشور را برخود فرض دانسته و حمایت خود را از پیشرفت‌های علمی، مهارتی، فناوری وهسته‌ای دانشمندان و متخصصان کشورمان در تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام می‌داریم.

۴- ما دانشگاهیان ضمن همدردی با مردم مظلوم و ستمدیده عراق، سوریه، بحرین و به ویژه ملت مظلوم یمن، انزجار خود را از استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمان خائن‌اش در منطقه، رژیم آل سعود اعلام کرده و آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از این ملل مسلمان و ستم دیده اعلام می‌داریم.

۴- ما دانشگاهیان بر این اعتقاد هستیم که تا حصول اهداف و آرمان‌های انقلاب باید قله‌های بسیاری را فتح نماییم و فتح این قله‌ها در گرو پیشرفت‌های علمی و مهارتی، جهاد علمی، تولید دانش و اتکا به جوانان این مرز و بوم و اعتماد دولتمردان به ظرفیت عظیم ملت شریف ایران است و این امر جز با همدلی، انسجام، همراهی دو جانبه دولت و ملت ایران محقق نمی‌شود و هر گونه وابستگی و چشم امید داشتن به شرق و غرب عالم و دل بستن به آنها را محکوم می‌نمائیم.

۶- ما دانشگاهیان با سرلوحه قرار دادن فرامین، رهنمودها و منویات امام راحل(ره) و مقام عظمای ولایت در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی، اعلام می‌داریم تمامی مساعی خود را جهت تحقق اقتصاد شکوفا، بالنده، خود اتکاء و مستقل و همچنین جهاد فرهنگی به عنوان مهمترین دغدغه‌های نظام اسلامی و مؤلفان قدرت جمهوری اسلامی به کار خواهیم بست.

۷- ما دانشگاهیان تلاش خواهیم کرد تا با حضور فعال و مشارکت حداکثری در عرصه‌هایی که نیازمند حضور جهادی است، نقش بی‌بدیل خود را در گفتمان‌سازی، نقادی و پیگیری مطالبات در چارچوب اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بدون هیچ گونه وابستگی و تمایل به جریانات سیاسی ایفا نموده تا با وحدت ملی و هم افزایی همه جانبه دولت و ملت با یکدیگر، شاهد پیشرفت روز افزون کشور در ساحت‌های مادی و معنوی باشیم.


کد مطلب: 425453

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/425453/تجدید-میثاق-دانشگاهیان-امام-راحل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com