کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرغ ۳۴.۷ درصد گران شد

3 خرداد 1394 ساعت 16:40

مرکز آمار ایران، تغییرات قیمت مرغ، تخم مرغ و همچنین کود از محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور را اعلام کرد که طی آن، قیمت مرغ به جز پاییز سال ۹۳، در مابقی فصول افزایشی بوده است.


به گزارش جهان به نقل از مهر، مرکز آمار ایران نتایج تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغدار‌ی‌های صنعتی کشور سال ۱۳۹۳ با سال پایه (۱۰۰= ۱۳۹۰) را اعلام کرد.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ۱۳۹۳ به عدد ۲۲۷.۲۵ رسید که ۹.۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

افزایش شاخص مرغداری های صنعتی در فصول مختلف نسبت به فصول مشابه سال قبل روند نزولی داشته است. همچنین شاخص در فصل پاییز نسبت به فصل مشابه سال قبل با کاهش ۷.۶۶ درصدی روبرو شده است.

در سال ۱۳۹۳ در میان استان های مختلف کشور بالاترین عدد شاخص کل متعلق به استان سمنان و برابر ۴۰۴.۵۷ و پایین ترین عدد شاخص مربوط به استان ایلام و برابر ۱۸۹.۳۵ بوده است. در سال مورد گزارش بیشترین نرخ تورم را استان چهارمحال و بختیاری با ۵۰.۴۸ درصد و کمترین میزان تورم مربوط به استان کرمانشاه با ۳.۴۵- درصد داشته است.

گروه‌های اصلی

مرغ

در سال ۱۳۹۳ شاخص گروه مرغ به ۲۵۰.۴۲ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ۶.۴۸ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل با رشدی معادل ۳۴.۷ درصد همراه بوده است. شاخص گروه مرغ در تمام فصول سال ۱۳۹۳ به جز فصل پایین با افزایش روبرو بوده است. (فصل پاییز با کاهش ۱۳.۹۳ درصدی). این افزایش در فصل بهار با ۲۶.۸۷ درصد بیش از سایر فصول بوده است.

تخم مرغ

شاخص بهای گروه تخم مرغ که در سال ۱۳۹۲، ۳۷.۸۲ درصد افزایش یافته بود، در سال ۱۳۹۳ از افزایش کمتری برخوردار گردید و به ۱۱.۶۵ درصد رسید. شاخص گروه مرغ در تمام فصول سال ۱۳۹۳ نسبت به سال قبل با افزایش روبرو بوده است. این افزایش در فصل بهار با ۲۴.۰۸ درصد بیشترین و در فصل پاییز با ۲.۹۵ درصد کمترین افزایش را در بین فصول داشته اند.

کود

در سال ۱۳۹۳ شاخص کود به ۶۸۹.۱۱ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ۱۰۲.۴۲ درصد افزایش یافته، این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل با رشدی معادل ۱۱۷.۵۷ درصد همراه بوده است. شاخص کود در تمام فصول سال ۱۳۹۳ با افزایش روبرو بوده است. این افزایش در فصل زمستان با ۱۴۴.۵۱ درصد بیشترین و در فصل بهار با ۹۲.۵۴ درصد کمترین افزایش را در بین فصول داشته اند.


کد مطلب: 424266

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/424266/مرغ-۳۴-۷-درصد-گران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com