پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
محسن رضایی:

رعایت خطوط قرمز ضامن توافق خوب

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 424139
دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: هر چقدر که مذاکره‌کنندگان بیشتر خطوط قرمز را رعایت و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنند، بیشتر به نفع ما و هر چه خطوط قرمز رعایت شود، موفقیت در مذاکرات بیشتر خواهد بود.
به گزارش جهان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه صالحی و ولایتی صحبت از بدعهدی و دبه کردن آمریکایی‌ها در مذاکرات کرده اند، به نظر شما واکنش ایران نسبت به این بدعهدی‌ها باید چه باشد؟ و ویژگی های یک توافق خوب از نظر شما چیست؟ اذعان کرد: آمریکایی ها مشغول چانه‌زنی هستند و حرف هایی که می زنند برای گرفتن امتیازات بیشتر است؛ چراکه الان باید مسائل نوشته شود و زمانی که توافق می خواهد مکتوب شود، هر کس زور بیشتری بزند، سهم بیشتری می برد.

رضایی با بیان اینکه آمریکا دیگر راه بازگشتی به تحریم ها ندارد، گفت: آمریکا هیچ راهی جز آنکه این مسیری را که در آن قرار گرفته است، ادامه دهد، ندارد. صحبت هایی که امروز از سوی مقامات آمریکایی مطرح می شود، بخاطر این است که ایران عقب‌نشینی کند و امتیازات بیشتری بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقام توصیه به مذاکره‌کنندگان هسته ای، افزود: هر چقدر که مذاکره‌کنندگان بیشتر خطوط قرمز را رعایت و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنند، بیشتر به نفع ما و هر چه خطوط قرمز رعایت شود، موفقیت در مذاکرات بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: وقتی مذاکرات می خواهد به فینال برسد، بحث ها جدی تر می شود. بنابراین بحث بازرسی از پادگان ها را که طرف مقابل مطرح کرده است، اگر ایران بپذیرد فردا می گویند باید بیاییم خانه مسئولین کشور را بازرسی کنیم و بعد چیز دیگری خواهند گفت، لذا اینکه ایران در مساله بازرسی از پادگان ها مقاومت می کند، موضوع تنها بازرسی از پادگان ها نیست باید یک جایی جلوی زیاده‌خواهی‌های غرب گرفته شود؛ چراکه اگر بخواهد ادامه پیدا کند، فردا وارد همه موضوعات خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *