پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۲

آمریکا:ايران با شدیدترين‌بازرسي‌ها موافقت کرده است/ واکنش افخم

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 423749
سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری مدعی شد: ایران با شدیدترین و سختگیرانه ترین بازرسی های سرزده و رژیم های شفاف سازی موافقت کرده است.
آمریکا:ايران با شدیدترين‌بازرسي‌ها موافقت کرده است/ واکنش افخم
به گزارش جهان به نقل از سایت کاخ سفید، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری گفت بعنوان بخشی از چارچوب سیاسی توافق شده در دو ماه پیش ، ایران با شدیدترین ، سختگیرانه ترین بازرسی های سرزده و رژیم های شفاف سازی که تاکنون بر سر یک برنامه هسته ای بر سر آن مذاکره شده ، موافقت کرده است.

اریک شولتز این مطلب را در پاسخ به سوالی در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عدم اجازه به بازرسان برای مصاحبه با دانشمندان هسته ای و تاثیر آن بر توافق نهایی هسته ای مطرح کرد.

وی گفت چارچوب سیاسی اعلام شده اکنون در مراحل فنی قرار دارد که تا پایان ژوئن به یک توافق نهایی برسد.

واکنش به سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

در همین حال سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه امريكا مبني بر اينكه آمريكا اگر به تضمين هاي لازم براي دسترسي به ابعاد فعاليت هاي هسته اي ايران نرسد، توافق را امضا نخواهد كرد؛ گفت: تا همه موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران نیز مشخص نشود و به نتيجه نرسد؛ توافقي نخواهد بود.

افخم اضافه كرد:‌ نظرات ايران در همه موارد به صورت مشخص و شفاف از ابتداي مذاكرات مطرح شده است.
منبع: مهر و صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
میشه بگید موضوعات مورد نظر ایران چیه که اونا قبول نمی کنن همه چیزهایی که شما میدی نقده ولی رفع تحریم باید ایران قبلا به تعهداتش عمل کرده باشه
Romania
وقتی دولت فخیمه مردم رو محرم نمیدونه مردم باید از آمریکاییها خبرهای هسته ای رو بشنون.!!!