جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ایران در آمریکا پالایشگاه می سازد!

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 423638
معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات طرح احداث پالایشگاه نفت به ویژه در منطقه آمریکای جنوبی، سیاست و برنامه جدید ایران برای فروش و صادرات نفت را احداث پالایشگاه در خارج کشور اعلام کرد.
به گزارش جهان، عباس کاظمی در گفتگو با مهر با اشاره به مذاکرات بخش خصوصی ایران با سرمایه گذاران بین المللی به منظور احداث پالایشگاه نفت در خارج از کشور، گفت: تاکنون مذاکرات و حتی تفاهم نامه هایی به منظور احداث پالایشگاه نفت خام در برزیل، اندونزی، هندوستان و چند کشور آسیایی و آفریقایی امضا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه بر این اساس تفاهم نامه نهایی احداث یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام در منطقه آمریکای جنوبی و کشور برزیل امضا شده است، تصریح کرد: ساخت پالایشگاه در خارج کشور یکی از سیاست‌های جدید و راهبردی ایران به ویژه در دوران پس از لغو تحریم‌ها است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه احداث پالایشگاه‌های نفت توسط ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی امنیت تقاضا برای فروش طلای سیاه در بلند مدت را افزایش می دهد، بیان کرد: احداث پالایشگاه ها منجر به افزایش تعداد مشتریان نفت خام ایران در بلند مدت خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص آخرین وضعیت ساخت پالایشگاه‌های مشترک نفت در مالزی و سوریه هم توضیح داد: احداث این پالایشگاه‌های نفت به حالت تعلیق درآمده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سهم ایران برای ساخت این پالایشگاه‌ها در مالزی و سوریه برگشت داده شده است، تبیین کرد: با وجود تعلیق ساخت این پالایشگاه های نفت، اما برنامه پالایشگاه سازی ایران در کشورهای مختلف جهان همچون سابق ادامه دارد.

کاظمی همچنین در خصوص احتمال مشارکت با آمریکا برای ساخت پالایشگاه نفت هم خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هیچ گونه مذاکره ای با آمریکا برای احداث پالایشگاه انجام نشده است.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی اخیرا در گفتگو با مهر از پیوستن چین برای مشارکت با ایران و اندونزی به منظور ساخت ۶ پالایشگاه نفت و میعانات گازی در شرق آسیا خبر داد و اعلام کرد: مذاکرات با فاینانسورهای چین برای تامین بخشی از منابع ۳ میلیارد دلاری این طرح پالایشگاه‌سازی آغاز شده است.

به گزارش مهر، با توافق نهایی انجام شده، قرار است ۶ پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و میعانات گازی توسط ایران در اندونزی احداث شود، این پنج پالایشگاه میعانات گازی در مجموع با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه و یک پالایشگاه نفت سنگین ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در این کشور احداث خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *