شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳

واکنش القرضاوی به صدور حکم اعدامش

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 422940
رئیس اتحادیه موسوم به علمای اسلام حکم صادر شده توسط دادگاه مصر را درخصوص اعدام وی و جمعی از رهبران اخوان المسلمین را بی ارزش توصیف کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از الجزیره خبر داد، «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه موسوم به علمای اسلام در واکنش به صدور حکم اعدامش از سوی دستگاه قضایی مصر و ارجاع آن به مفتی این کشور جهت اجرایی شدن آن، این حکم را بی ارزش و غیر قابل پیگیری توصیف کرد.

القرضاوی در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که حکم صادر شده از سوی دستگاه قضایی مصر غیر قابل اجرا و باطل است.

وی با رد اتهام وارده علیه خود مبنی بر تحریک مردم مصر برای انقلاب اعلام کرد که این حق مردم است که علیه ظلم و باطل قیام کنند.

روز گذشته دادگاه جنایی قاهره ز در حکمی رئیس جمهور سابق به همراه رئیس انجمن علمای مسلمان این کشور را به اعدام محکوم کرده و حکم آنها را برای اجرائی شدن به مفتی مصر واگذار کرد. این حکم در دادگاهی که برای رسیدگی به اتهامات «محمد مرسی»، «یوسف القرضاوی» و ۱۰۴ تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین برگزار شد صادر گردید.

دادگاه جنایی قاهره حکم اعدام مرسی، قرضاوی و ۱۰۵ نفر دیگر را برای اجرایی شدن به «شوقی علام» مفتی مصر، واگذار کرده است.

اتهامات این افراد جاسوسی برای جنبش حماس و برخی از کشورهای منطقه و دست داشتن در ماجرای فرار گسترده زندانیان از زندان در سال ۲۰۱۱ اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نظر شما جهان نیوز به این خبر چیست؟
چوب خدا صدا نداره
عیسی
جناب قرضاوی آیا فقط حق مردم مصر است که بر علیه ظلم و ستم قیام کنند یا حق همه ملتها؟! ملت بحرین و یمن و ...ناحق هستند که شما قیام آنها را طایفه ای و فتنه می خوانید یا مشکل از جایی دیگر است؟ملت عربستان نیز از نظر شما غلط میکنند که قیام کنند چون شما و امثال شما جیره خور و مزدبگیر خائنان حرمین شریفین هستید و مجبورید مطابق خواست آنها فتوا بدهید...