يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

ایران‌منش: گرانی کتاب را بهانه نکنید

شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 422792
محمدرضا ایرانمنش روی تخت بیمارستان هم به فکر کتاب است و از دوستش خواسته برایش از نمایشگاه کتاب، یک رمان بخرد و تاکید می کند باید از کودکی به فرزندانمان یاد بدهیم که کتاب بخوانند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون ایران بار دیگر بر اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی در بیمارستان بستری شده است و همین چند روز پیش که برای عیادت از او به بیمارستان آتیه رفتیم، او را از همیشه امیدوارتر دیدیم. این هنرمند روی تخت بیمارستان دوباره امیدش را به دست آورده و بازنویسی فیلمنامه‌ای با نام «موقعیت من» را که یک اثر سینمایی در حوزه دفاع مقدس است آغاز کرده.

او امید دارد به زودی سلامتی‌اش را به دست بیاورد و با همراهی چند جوان و یاری مسئولان بتواند یک اثر سینمایی را کلید بزند تا پاسخگوی سوالات جوانان درباره برهه حساسی از جنگ باشد. ایرانمنش این اطلاعات را روی تخت بیمارستان و در حالی که حالش رو به بهبود است به ما می‌دهد.

غفلت از فرهنگ‌سازی درباره کتاب در کشور

این روزها بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب نیز در مصلای تهران در حال برگزاری است و همین بهانه‌ای می‌شود از بازیگر «دکل» در این باره بپرسیم که چرا این روزها کمتر اقبالی به کتاب وجود دارد و او اینطور می‌گوید: این یک مشکل فرهنگی است. باید در این عرصه فرهنگ‌سازی شود اما متاسفانه از این امر در کشور ما غفلت می‌شود. هرچیزی که از کودکی و نوجوانی روی آن کار شود، قطعا به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه می‌دهد: اگر از کودکی بچه‌هایمان را عادت دهیم قبل از خواب، خواندن پنج صفحه کتاب هم مثل مسواک زدن ضروری باشد قطعا اتفاقات بهتری می‌افتد. کتاب خواندن باید مثل غذا خوردن به یک عادت روزمره تبدیل شود. البته باید کودکان کتاب را دست مادر و پدرشان هم ببینند یا خواندنش را یاد بگیرند.

گران بودن کتاب بهانه است

ایرانمنش یادآور می‌شود: برخی می‌گویند کتاب گران است و دولت حمایت نمی‌کند. اما کسی که کتابخوان باشد کتاب گران هم می‌خرد و می‌خواند. در حالی که این روزها برای هزار چیز غیرضروری تبلیغات فراوانی می‌شود و خانواده‌ها به راحتی برای این محصولات هزینه می‌کنند اما به کتاب که می‌رسد...

این بازیگر تصریح می‌کند: مشکل ما همین فقدان فرهنگ‌سازی است. در سینما و تلویزیون باید برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کرد. بهتر است این فرهنگ در خانواده‌ها جا بیفتد و به عنوان یک امر ضروری به آن نگاه شود.

سفارش کتاب از بیمارستان

از او در این باره می‌پرسیم که آیا خودش هم در خانه کتابخانه دارد و اهل مطالعه هست؟ او می‌گوید: من درخانه کتابخانه دارم اما چرا دروغ بگویم من در سه چهار سال اخیر در ارشاد شورای تصویب فیلمنامه بودم،‌ باید مدام فیلمنامه می‌خواندم و فیلم می‌دیدم و همین شد که کمتر فرصت کردم کتاب هم بخوانم اما هفته‌ای ۳۰، ۴۰ فیلمنامه می‌خواندم.

ایرانمنش در پایان تأکید می‌کند: البته همین امروز یکی از دوستانم زنگ زد و به من گفت که می‌خواهد به نمایشگاه کتاب برود. من هم به او سفارش کتاب دادم تا برایم بخرد. قرار شد او به انتخاب خودش یک رمان برایم بخرد چون من به خواندن رمان علاقه زیادی دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *