جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۲
۵

طرح رتبه بندی آغاز ارتقاء وضعیت معلمان

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 422551
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان یک حد نهایی نیست بلکه به عنوان یک نقطه شروع برای ارتقاء وضعیت معلمان است.
به گزارش جهان، سیدمحمد بطحایی روز چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: دولت به این باور رسیده است که نظام پرداخت ها در آموزش و پرورش به یک طرح مانند رتبه بندی نیازمند است و با نگرش مثبتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات به وجود آمده امیدواریم نتایج مطلوب را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم تا معلم با فراق بال و آسایش خیال به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان برسد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر به دنبال جامعه ای رستگار در آینده هستیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم زیرا آموزش و پرورش پل ارتباطی به جامعه رستگار فردا است.

وی اضافه کرد: آن هایی که از نزدیک مسائل و اهمیت این نهاد مقدس را درک کرده اند می دانند فردای روشن کشور را امروز، معلم در کلاس رسم می کند.

بطحایی افزود: برای حرکت به سمت یک آموزش و پرورش نوین و در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین غلبه بر مشکلات باید روش ها را تغییر داد و ضروری است که با یک نگرش جدید و بازمهندسی منابع و هزینه ها آسایش خاطر را برای معلمین فراهم کنیم تا بتوانند با بهره وری بهتری به مسائل آموزشی برسند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم شاهد برخی مشکلات اجتماعی و تربیتی نباشیم باید آموزش و پرورش را ارتقاء داده و به این باور برسیم که آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت کشور اساسی ترین رکن فرهنگ ساز جامعه است.

نماینده شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید همه به این اعتقاد برسند که صرف بودجه در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و این باور باید در همه پیکره هایی که بودجه را پیشنهاد می دهند و عملیاتی می کنند نهادینه شود.

رضا صابری افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات شاهد تلاش های بسیار خوب و جدی این معاونت در ارتقاء وضعیت حقوقی، حمایتی و رفاهی فرهنگیان است و همه باید قدردان تلاش های صورت گرفته در خصوص بهتر شدن وضعیت آموزشی و پرورش دانش آموزان باشیم.

صابری ادامه داد: مشارکت مردم تا حدی می تواند به وضعیت آموزش و پرورش کمک کند ولی آن چه که رخداد اساسی در استان گلستان است وابسته به تصمیمات ملی به ویژه تصمیمات در حوزه معاونت پشتیبانی وزارت است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز گفت: از ۱۲ هزار کلاس موجود در استان حدود ۲۵۰۰ کلاس تخریبی و حدود ۲۵۰۰ کلاس دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد.

محمدرضا وطنی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع نیازها گفت: در سال ۹۳ توانستیم ۹۴۲ کلاس درس را احداث و از آن بهره برداری کنیم.

وی به تراکم دانش آموزان در کلاس های درس اشاره کرد و افزود: تراکم دانش آموزان در استان ۳۱ نفر است و در بخش فضاهای مکمل مدرسه (فضاهای اردوگاهی، دارالقرآن ها، فضاهای ورزشی، پرورشی، پژوهش سراها) وضعیت مطلوبی نداریم و میانگین ما ۱.۵ درصد پایین تر از شاخص کشور است.

وی عزم و همت همه جانبه برای رسیدن گلستان به وضعیت مطلوب را خواستار شد و افزود: قطعا نگاه مثبت معاونت پشتیبانی وزارت به استان گلستان زمینه توسعه را فراهم خواهد کرد.

در هفتمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان و معاونین پشتیبانی شهرستان ها حضور داشتند.

استان گلستان با حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۱ هزار فرهنگی و افزون بر ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
معلمین مظلومین ...
معلمان صوفیان
Iran, Islamic Republic of
وزیر محترم آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر فانی
با سلام
خواستیم مقاله ای بنویسم وبرایتان از آموزش وپرورش ومعلم سخن بگوییم .
اما این بار نمی خواهیم از اهمیت آموزش وپرورش وجایگاه علم ومعلم در جهان وتوسعه و... سخن برانیم .
این بار نمی خواهیم از روایات واحادیث معصومین درباب تعلیم وتعلم ومعلم ومتعلم بنگاریم که سطور اوراق نیز خسته شده اند از القاب پر طمطراقی که نقش بسته اند بر آنها وهیچ سودی نداشته اند چرا که گوش شنوایی نبوده است .
وزیر محترم نمی خواهیم بنویسیم که قله های رفیع علم بر مدار دانش معلم می چرخد وگردونه هر پیشرفتی معلم است.
خسته ایم از وامهای کلانی که به ما می دهید تا خانه بخریم، خودرو بخریم و هر سال چند سفر سیاحتی و زیارتی داشته باشیم و در هتلهای آنچنانی مامن گزینیم و چندین ملک وباغ و ویلا برای فرزندانمان بخریم.
وزیر عزیز خسته ایم ، خسته ایم ازاین همه تبعیض که درحق ما روا داشته اند ، خسته ایم از جور زمان بر معلم و از این همه سکوت مسئولین که رنج ما را کتمان می کنند وهر بار خواستیم سخن برانیم ایثار وکرامت وانبیاء بودنمان رابرسرمان زدند گویی وحیی نازل شده که باید ایثار کنیم ودر گرسنگی بمیریم ورنج فرزندانمان را نظاره کنیم و ارزشمان رادرجامعه از دست بدهیم وفرزندانمان به هرشغلی تن دهند جزمعلمی .
خسته ایم از تعطیلات تابستان که مایه ی تحقیر ما شده ودست آویزی برای تمسخرمان توسط خدمتگزار بانک وآبدارچی فلان اداره که چندبرابرما حقوق میگیرد،.
جناب وزیر خسته ایم از پیگیریهای مکررشما جهت اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان که بخاطر ما رنج می کشید وبخاطر ما استعفاء میدهید وازتریبون مجلس حرف دل ما را می زنید بدون اینکه به فکر رای اعتماد خود باشید.
خسته ایم ازاین همه زیر نویس شبکه خبر درخصوص پرداخت مطالبات ومعوقات فرهنگیان وپرداخت عیدی و...، خسته ایم ازاینکه حقمان را به موقع نداده اید تاشده اند مطالبات ومعوقات وبدبخت صدا وسیما که لابد مثل شما خبر ندارند از افزایش چندین برابر حقوق وپاداش سایر ادارات تا آنرا زیر نویس کنند.
خسته ایم از بس که بما گفتند اضافه اید ،بخداما زیاد هستیم اما زیادی نیستیم ، مافرزندان همین آب وخاکیم که سنگرهای جبهه ها ما را فراموش نکرده اند ، راهپیمائیها وانتخابات نظام هنوز هم ما رابیاد دارند ، چپیه هایمان هنوز هم بر گردنمان آویزان است ، ما فرزندان دوران سختی هاییم وسروهای ایستاد ه ای هستیم که ایستاده هم خواهیم مرد، ما انبیای فراموش شده ایم که هنوز هم چراغ هدایت نسل جوانیم وماییم که تلاشمان درسنگر تعلیم وتربیت دشمن را به فکر عقب نشینی از خاک ریزهای این کشور کرده است.
بخدا خسته ایم از ملامتهای فرزندانمان که دائم می پرسند بابا کی برایم تبلت می خری ، فلان کلاس ثبت نامم می کنی و...
خسته ایم از این همه نسیان وفراموشی وازاین همه کج اندیشی واین همه سیاست زدگی ، خسته ایم ازاینکه دردهایمان مرهمی ندارد وخسته ایم از همه آنانی که نان زحمات معلم راخوردند وبرمعلم تاختند .
وزیر عزیز ، خسته ایم از توهین بیمه های طلایی شما ، از صندوق ذخیره انحصاری که با پول معلم سرمایه دار شد وسودش به معلم نرسید .
خسته ایم ازاینکه گوش شنوایی نیست تا حرفمان رابشنود وسنگ صبورمان باشد.
حرف بسیار است وفرصت شما اندک ، اما جهت اعتلای آموزش وپرورش نگاهی به موارد زیر می تواند برای آینده ی سازمان مفید بوده و نام شما را در تاریخ آموزش و پرورش جاودانه کند :
1-در جهت اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت در وزارت خود تلاش نمایید ومارایاور خود بدانید
2-نظام رتبه بندی دردی را دوا نخواهد کرد وطرحی خام وابتر خواهد بود وخواسته ما نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان است.
3-نگرشی مجدد بر صندوق ذخیره وخارج کردن آن از انحصار می تواند وضع معیشتی معلم را بهبود بخشد.
4-درصد قبولی بلای جان آموزش وپرورش است ، این بیمار درحال احتضار را نجات دهید وامتحانات نهایی پایه سوم راهنمایی را احیاء کنید وکیفیت را سرلوحه قرار دهید که دردهه های آتی با مشکل متخصص مواجه نشویم .
5-بدی آب وهوا دراین منطقه حذف شده است که با توجه به موقعیت وشرایط جغرافیایی آن دراین خصوص تجدید نظر شود.
6-هماهنگ سازی دریافتی معلمان دارای مدارک کارشناسی ارشد ودکتری با هیئت علمی دانشگاهها فراموش شده لطفا" پیگیری شود.
7-حق مسکن در احکام ما جایی ندارد ،مگر ما زندگی نداریم .
8-پرداخت پاداشهای بازنشستگان نقدی ودرزمان بازنشستگی باشد نه سالهای بعد که وراث آن دریافت نمایند.
9- درخصوص ایجاد وتشکیل اتحادیه صنفی یا نظام معلمان اقدام شود.
10- محتوای کتب درسی بروزشده وبا واقعیات جامعه ودنیا تدوین شود.
11-سازماندهی نیروی انسانی قوززبالاقوزشده که توجه ویژه ای میطلبد.
12-هنرستانهای کاردانش عملا" وقت گذرانی وبی سواد پروری است که تجدید نظر درآن ضروری است.
با تشکر – جمعی از همکاران منطقه صوفیان
رضا آزاد
جناب معاون وزیر از این همه شعار ودادوفریادوحرفهای نسیه دهن فرهنگیان شیرین نمی شود قانون نظام هماهنگ حقوق کارکنان ادولت رااراکنید ما بس است ضمنا قراربود مطالبات فرهنگیان تا پایان هفته معلم پرداخت شود در لرستان هنوز مطالبات 92پرداخت نشده منت طلب قانونی مان رابرسرمان نگذارید
سیفیاری
طرح رتبه بندی آغاز کاغذ بازی معلمان و رها شدن دانش آموزان!!!!
بازنشسته
اقای بطحایی خوب از این طرح دفاع می کنید من از شما سوال دارم جایگاه بازنشسته ها در این طرح کجاست ؟؟ اصلا تکیف اونا چیست یکبار برای همیشه جواب دهید