کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وجه اشتراک انحرافی، اعتدال و فتنه‌گران

22 ارديبهشت 1394 ساعت 11:16

در همین راستا با بررسی برخی سخنان افراد خاص طی چند مدت گذشته متوجه این موضوع خواهیم شد که این جریان به شدت در حال پیاده سازی این تئوری در حوزه های حصر- حجاب و فیلترینگ می باشد.


به گزارش جهان به نقل از سراج۲۴، جریانات سیاسی موسوم به اعتدال،فتنه و انحراف امروز در مسیر تاکتیکی به نقطه ای از اشتراک رسیده اند. به گزارش خبرنگار برخی از افراد منتسب به جریان موسوم به اعتدال این روزها در برخی محافل خود به صورت پیوسته از لزوم ۲قطبی سازی در برابر نظام در موضوعات مختلف سخن می گویند.

بنا براین گزارش این جریان همانند جریان فتنه و اصلاح طلب معتقد است باید در موضوعات اجتماعی و سیاسی با ایجاد دوقطبی در برابر نظام و جدا کردن خود از کلیت نظام مردم را به این سمت سوق داد که ما موافق رفع برخی موضوعات هستیم ولی نظام در برابر ما ایستاده است! در همین راستا این جریان با لیدری برخی عوامل فتنه و اصلاحات درصدد ایجاد ۲ قطبی کاذب در موضوعات حصر- حجاب – فیلترینگ با نظام هستند.

تئوریسین های اصلاح طلب این جریان که تجربه کوی دانشگاه در سال ۷۸ تا فتنه ۸۸ را دارند و امروز با برچسب اعتدال فعالیت می کنند معتقدند باید برای همراه شدن افکار عمومی هزینه داد و هرجا که افکار عمومی همراه شد آنجاست که نظام هم مجبور است ما ما همراه شود.

در همین راستا با بررسی برخی سخنان افراد خاص طی چند مدت گذشته متوجه این موضوع خواهیم شد که این جریان به شدت در حال پیاده سازی این تئوری در حوزه های حصر- حجاب و فیلترینگ می باشد.تشکیل کمپین های مختلف در اعتراض به حجاب در خارج و داخل در شبکه های اجتماعی،طرح موضوع رفع حصر سران فتنه توسط برخی افراد در محافل مختلف و زنده نگه داشتن این موضوع تا رسیدن زمان آن و همچنین طرح موضوعات مختلف در مورد فیلترینگ و برخی مقاومت ها در برابر آن در همین راستا ارزیابی می شود.

لازم به ذکر است در زمان فعالیت جریان انحرافی نیز این جریان معتقد به ۲ قطبی سازی با نظام در موضوعات مختلف از جمله همین موضوعات فوق الذکر داشت.لیدر این جریان معتقد بود که " افکار عمومی باید متوجه شود که ما گوش به حرف نظام نمی دهیم.این دعوا در نهایت به نفع ماست" .

حال امروز اصلاح طلبان لانه کرده در اعتدال ، فتنه گران و جریان انحرافی به یک نقطه مشترک رسیده اند و این نشان دهنده مبانی فکری و نظری مشترک این جریانات با یکدیگر است.


کد مطلب: 422267

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/422267/وجه-اشتراک-انحرافی-اعتدال-فتنه-گران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com