دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱

لزوم اعمال اصلاحات در شورای امنیت

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 421798
دبیرکل سازمان ملل روز شنبه تصریح کرد که بحث ها در مورد لزوم اعمال اصلاحات مورد نیاز در شورای امنیت سازمان ملل درست است اما ارائه یک فرمول درست در این راستا یک کار دشوار است.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از ایتارتاس گفت: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که برای شرکت در مراسم هفتادمین سالروز پیروزی در جنگ دوم جهانی در روسیه به سر می برد این مطلب را در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس مطرح کرد.

بان کی مون افزود: برای بیش از ۲۰ سال است که انواع درخواست ها برای اعمال اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل را شنیده ایم. اگر به گذشت ۷۰ سال از زمان تشکیل سازمان ملل نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که تغییرات چشمگیری حاصل شده است. شورای امنیت که مسئولیت اصلی اش حفظ صلح جهانی است باید در یک مسیر مسئولانه تر، دموکراتیک تر، کارآمد و پاسخگو تغییر یابد.

به نظر می رسد که یافتن یک فرمول مشخص برای اعمال اصلاحات در شورای امنیت که اعضای آن با ان موافقت کنند کاری سخت و دشوار است.

دبیرکل سازمان ملل خاطر نشان کرد: رسیدن به دیدگاه های مشترک سخت است. از زمان فعالیتم در سمت دبیرکلی سازمان ملل تمامی تلاش خود را به کار بسته ام تا کارآمدی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی این سازمان از طریق مدیریت اصلاحات و مدیریت تغییرات بهبود یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *