جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۲۳

رئیس انجمن متخصصان داخلی: زیر خط فقر زندگی می‌کنیم!

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 420914
رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران، گفت:‌ تعرفه پایین متخصصان داخلی باعث شده تا بسیاری از آن‌ها برای تأمین مایحتاج خود به تجویز آزمایش و خدمات پاراکلینیک روی بیاورند و وقت کمتری را برای بیمار اختصاص دهند.
رئیس انجمن متخصصان داخلی: زیر خط فقر زندگی می‌کنیم!
به گزارش جهان به نقل از فارس، ایرج خسرونیا در نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش متخصصان داخلی گفت: در این همایش ۲ هزار شرکت‌کننده حضور دارند که در رابطه با بیماری‌های شایع در کشور مانند دیابت، سرطان، قلب و عروق، متابولیک بحث خواهد شد چرا که اکنون به دلیل پیشگیری بیماری‌های عفونی در رده‌های بعدی قرار گرفته و بیماری‌‌های قلب و عروق، سرطان و تصادفات شایع‌ترین علت مرگ و میر شده است.

وی افزود: در این همایش از مشکلات متخصصان داخلی که شامل مشکلات مربوط به تعرفه، مالیات و مباحثی که در رابطه با زیرمیزی پزشکان مطرح می‌شود بحث خواهیم کرد همچنین به این می‌پردازیم که چرا با پخش برنامه‌های طنز مخالفیم ما با انتقاد مشکلی نداریم اما پخش چنین سریال‌هایی شک و تردید برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند. رسانه ملی فقط نکات منفی جامعه پزشکی را بازگو می‌کند ما قبول داریم برخی مشکلات وجود دارد اما نباید خدمات پزشکی را فراموش کرد.

خسرونیا در رابطه با وضعیت تعرفه‌‌ها، گفت: وزارت بهداشت سعی کرده مشکلات را حل کند و تعرفه‌ها را افزایش دهد اما امسال با وجود تورم ۲۲ تا ۲۵ درصدی فقط نرخ تعرفه ۱۵ درصد افزایش یافته یعنی ما زیر خط تورم هستیم، درآمد ما کمتر می‌شود و این شامل بیمارستان‌های خصوصی هم می‌شود که اکثراً بدهکارند و به بسته شدن آنها ختم خواهد شد بنابراین امیدواریم در تنظیم تعرفه‌های سال‌های بعدی ما نیز دخالت کنیم.

وی ادامه داد: شورای عالی بیمه تعرفه متخصصان داخلی را ۳۵ هزار تومان تأیید کرد اما در هیأت دولت به ۳۰ هزار تومان کاهش یافت که این مورد اعتراض متخصصان داخلی است چون درآمد آنها فقط از طریق نسخه‌نویسی است و جراحی انجام نمی‌دهند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: هدف ما از اعتراض به این تعرفه این است که فاصله درآمدها را کم کنیم در نتیجه یا باید تعداد ویزیت بیمار‌ها را افزایش دهیم یا تعرفه واقعی شود این در حالی است که هر پزشک توانی دارد و در یک ساعت نمی‌تواند بیش از ۶ بیمار را معاینه کند.

خسرونیا گفت: در حال حاضر وقتی پزشک فرصت معاینه کافی را ندارد و به جای یک ربع، ۵ تا ۱۰ دقیقه برای بیمارش وقت می‌گذارد و به سمت تجویز خدمات پاراکلینیک و تجویز سی‌تی‌اسکن و آزمایش می‌رود برای این است که درآمد خود را افزایش دهد در حالی که در گذشته اینطور نبود و پزشکان با تشخیص خوب به درمان می‌رسیدند.

وی افزود: اگر تعرفه واقعی باشد و مسائل مالی پزشک را تأمین کند متخصصان دیگر به سمت استفاده از خدمات پاراکلینیک کمتر می‌روند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران با اشاره به برخی از بیماری‌های شایع در کشور گفت: بیماری کبد چرب یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها شده تا ۳۰ سال پیش فقط در زنان باردار رخ می‌داد اما اکنون شایع است و به بیماری گفته می‌شود که ۱۰ درصد وزن کبد را چربی تشکیل دهد و علائم آن بی‌حالی، ضعف و خستگی است.

وی افزود: چاقی، دیابت، کلسترول بالا، بیماری ویروسی، کم‌کاری تیروئید، اعمال جراحی معده برای لاغری و سندروم تخمدان از دلایل ایجاد این بیماری است.

خسرونیا افزود:‌ در این بیماری کبد قادر نیست چربی‌ها را بشکند در نتیجه در آن ذخیره می‌شوند و بافت کبد سخت می‌شود. در نتیجه بدن ورم کرده و شکم آب می‌آورد. در این صورت اگر درمان به خوبی انجام نشود به سرطان کبد منتفی می‌شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران افزود: ورزش کردن، کاهش وزن، کنترل دیابت از موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری است همچنین مصرف شکلات در کودکان باعث ابتلای آنها به این بیماری در سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی خواهد شد.

خسرونیا به بیماری سرطان به عنوان یکی دیگر از بیماری‌های شایع اشاره کرد و گفت: بیشترین استان مبتلا به سرطان سینه استان یزد است و مردان بیشتر در استان مرکزی به انواع سرطان مبتلا می‌شوند. به طوری که در کشور از هر ۱۰۰ هزار مرد ۲۰۵ نفر و از هر ۱۰۰ هزار زن ۱۳۲ نفر سرطان می‌گیرند.

وی افزود: زنان کمتراز مردان گرفتار سرطان می‌شوند شایع‌ترین سرطان در مردان پرستات، پوست، معده، مثانه و کولون و در زنان سینه، پوست کولون، معده، مری و رحم است.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت:‌ در ایران سالانه ۸۵ هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شود و سومین عامل مرگ است و زنان ۱۰ سال زودتر نسبت به سایر کشورها به سرطان مبتلا می‌شوند و اکنون سن ابتلا در مردان و زنان ایرانی به ۲۰ تا ۲۵ سال هم رسیده است.

خسرونیا گفت: مهمترین مناطق درگیر سرطان در کشور آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، تهران و اصفهان است و سیگار عامل ایجادکننده ۱۳ نوع سرطان شناخته شده که گوارش، مثانه و پانکراس از این نوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
والا این پزشکان ما داریم می بینیم شاسی بلند سوار هستند بقیه مردم اینجور فقیر باشن حرف نداره
گفته با این روند رشد ویزیت زیر خط تورم هستیم .... یعنی کمتر از تورم ما رشد دستمزد داریم.
این با زیر خط فقر هستیم خیلی فرق داره که تیتر کردنیش...
تقوا داشته باشید چیزی که دوس دارید ننویسید. واقعیتو بنویسید مردم خودشون میفهمن...
آخی !
یادم باشه این شب جمعه براشون کاسه دست بگیرم
کارمند وزارت بهداشت
بمیرم براتون خمس وزکات ظاهراً به شما تعلق میگیرد!

خجالت هم خوب چیزیه! فقط یک کمی سفرهای خارجی آقایون کم شده
محمد
اجازه بدهند لنگ برایشان پهن کنیم
چقدر اخلاق گم شده
با کم فروشی و با محاسبه خودش ساعتی 180 هزار تومان هم در می اورد باز با پرروئی می گوید زیر خط قر زندگی می کند!
Iran, Islamic Republic of
من دکترای مهندسی شیمی دارم. ماهیانه 2.3 میلیون درآمد دارم که با کسرهای عادی می شود حدود 1.7 میلیون تومان. به اندازه یک پزشک متخصص هم درس خوانده ام و روزانه حدود 11 ساعت هم کار می کنم.
حالا با محاسبه همین آقا اگر هر پزشک متخصص روزی 8 ساعت کار کند و در هر ساعت 6 بیمار را ببیند در هر ساعت 180 هزار تومان و در هر روز 1.44 میلیون تومان درآمد دارد. یعنی با کمترین نرخ ویزیت و با احتساب کمترین میزان کار در ماه حدود 36 میلیون تومان درآمد دارد (بدون کار در روزهای تعطیل). یعنی یک پزشک در حالت عادی با میزان کار بسیار کمتر از امثال من حدود 22 برابر بنده که درسهای بسیار سنگین تری نسبت به آنها خوانده ام درآمد خواهد داشت. جالب است که آنها بادرآمد اندک 36 میلیونی در ماه، زیر خط فقر هستند.....
واقعا ایران بهشت پزشکان و جهنم مهندس هاست....
کی گفته درسهای سنگینتری پاس کردی؟؟؟ خوب میرفتی در سبکه را پاس میکردی الانم 22 برابر حقوق میگرفتی خوت میدونی توان تخصیلی جنابعالی و رشته های مشابه بسایر پایین تر از یک پزشک است. اما تفاوت شدید در امد را هیچکس رد نمیکنه
پرستار
فقیر پرستارانی هستند که هم پای شما و بیشتر از شما کار می کنن و ماهیانه یک میلیون حقوق می گیرند با 15 شب کاری در ماه
از آب گل آلود ماهی نگیر
Iran, Islamic Republic of
با زير خط فقر ماشين هاي چند صد ميليوني و و ويلاهاي چند ميلياردي و سفرهاي چند صد ميليوني نميشه داشت
چوبین
دخل و خرجشان با هم نمی سازد.
از خرج هایشان کم کنند.
زیر خط فقر کسانی هستند که برای تهیه پول ویزیت شما باید با سختی زندگی کنند واز گلوی زن وبچه خود ببرند وپول آنرا به شما بدهند.
حسين
Iran, Islamic Republic of
نبايد تيتر شما اين باشد كه زير خط فقر زندگي مي كنيم. اين موجب تحقير مردم مي شود و از نظر رواني تاثير منفي دارد.
چه خوب که زیر خط تورم هستید. یعنی دیگه ورم نمی کنین. طفلی پزشکان . کسی نیست بهشون دست مریزاد بگه که ماهانه چند هزار دلار باید جمع کنن برای فرزندان محترم بفرستند کانادا و امریکا و دولت هم از کمک به این قشر مستضعف زیر خط تورم خودداری میکنه!. یک پزشک داخلی برای حداکثر ده دقیقه معاینه سی هزار تومان می گیره یعنی ساعتی 180 هزار تومان و خدا برکت بدهد اگر بیست تا مریض معاینه کنه توی سه ساعت و نیم 600 هزار تومان در آمد داشته
علی
البته نه فقر مالی، بلکه فقر قناعت!
من
منم 45 يارانمو به اين عزيزان زير خط فقر ميبخشم که به خط فقر نزديک بشن ما که کلا دورو برمون خط نيست اينم براي شما
یاد یه فوتبالیستی افتادم که اعتصاب کرده بودند و می گفت ما به نون شب مهتاجیم
شریفی
بسمه تعالی

پزشک در کشور ما یعنی تافته جدا بافته
عائدی یک پزشک با کمترین درآمد در ماه نیز از یک دکتر مهندسی که بالاترین درآمد را در بین همکاران خود دارد چندین بار بیشتر است این یعنی عدالت اجتماعی!
هم وطن
سلام خدمت همه هم وطنان عزیز
درست است که هزینه پزشکی بسیار بالا است؟ اما تا به حال به دوران دانشجویی بسیار سخت این رشته که برای رسیدن به این رتبه تحمل می کنند را دقت کردید. لطفا تحقیق کنید هیچ رشته ای در ایران از سال سوم تا آخر ماهی حداقل هشت کشیک نمی دهد.
بسیار فشار و استرس روی دانشجویان پزشکی است. و این سبب می شود در اینده سعی کنند بیشترین درامد را داشته باشند.
عید، تعطیلات و تابستان ندارند. حق مرخصی بون جانشین قطعی ندارند. پول و حقوق را اتند می گیرد و دریغ از حضور حداقلی در بیمارستان وبالای سر مریض. تمام مسئولیت و درگیری و فحش همراه مریض با دانشجوی (اینترن و رزیدنت) است. گاها بخاطر موارد اشتباهی که لازمه اموزش صحیح و خطا است به دادگاه کشیده می شوند.
هیچ رشته ای دخترها به خدمت سربازی نمی روند ولی پزشکان خانم هم مجبورند مثل آقایان طرح بگذرانند.
ازدواج های ناموفق، سن بالای ازدواج. فشار و........ همه اینها نهایتا آسیبهای جدی می زند
ازجمله احتمالا سعی می کنند در مدت کمی پول سختی های کشیده را در بیاورند.
وزارت بهداشت صرفا وزیر بهداشت و درمان است. وزیر آموزش پزشکی نیست . دارن جنایت می کنند. کدام رشته در ماه رمضان مجبور است با خستگی و گرفتاری و مسئولیت و گاها بدون افطار و سحر بالای مریض باشند.
باور کنید این سیستم فاشیستی وزارت بهداشت خروجی اش همین می شود.
لطفا و خواهشا بروید با یک دانشجوی تخصص داخلی، عفونی، ....... یک صحبت کنید.
لااقل کتاب مورتالیته و جیغ سیاه خاطرات یک متخصص زنان را بخوانید بعد اگر به این رفتارهای خطا این قشر حق ندادید، اعتراض بفرمایید.
با تشکر
کریم
France
من به دندانپزشک مراجعه داشتم
7واحد ایمپلنت ضرورت تشخیص دادند وکمی ترمیم لثه
جناب دکتر فرمودند اگر طاقت بیاری یک جلسه 2ساعته کارداره
وناقابل 15میلیون تومان مطالبه داشتند.تاانجا که من براورد داشتم حدود3 میلیون هزینه مواد اولیه مصرفی بود
تازه 10میلیون هم هزینه قطعه سوم ایمپلنت وپروتز بود
واقعا اینها بااین تصورات واهی به شعور مردم اهانت مینمایند
غافل از انکه تمامی حرف فنی وصنعتی وغیره نیز فرصت مشابه برای کسب مهارت زحمت کشیدند.متاسفم برای این جامعه بی قیدوبند......
حمیدرضا
تورو خدا کمتر طنز بگید آقای دکتر
همه ی اینهایی که میبینید باس ماس
همش باس ماس....
حسین
حقوق یک پزشک عمومی 7 میلیون تومان
حقوق یک دبیر آموزش و پرورش با مدرک فوق لیسانس 1 میلیون و پانصد هزار تومان
باور نمی کنید تا فیش حقوقی فروردین 1394 هر دوی آن ها را برای شما ارسال کنم