جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کشف محموله ۶ تنی موز قاچاق در بندرخمیر

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 420674
فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر از توقیف دو دستگاه خودرو و کشف شش تن موز قاچاق خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انتظامی هرمزگان، غلامرضا حسنوند در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی کهورستان شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی و گشت زنی در حوزه استحفاظی به دو دستگاه خودرو از نوع وانت نیسان و ایسوزو مشکوک شدند و با تمهیدات لازم آن ها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این دو دستگاه خودرو، حدود ۶ تن موز قاچاق، فاقد هرگونه مجوز گمرکی و مدارک قانونی کشف کردند.

این مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: خودرو ها توقیف و دو راننده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

* محموله ۱۲ تنی برنج قاچاق در بندر خمیر توقیف شد

با هوشیاری مأموران انتظامی بندر خمیر استان "هرمزگان" کامیون حامل ۱۲ تن برنج خارجی قاچاق قبل از خروج از این شهرستان توقیف شد.

غلامرضا حسنوند با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح های مقابله و برخورد با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه پل شهرستان حين کنترل خودروهاي عبوري در محور پل- بندرعباس به يک دستگاه كاميون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از این کامیون تعداد ۱۲۰۰ کیسه برنج خارجی قاچاق فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی لازم به وزن ۱۲ تن کشف شد.

فرمانده انتظامی بندر خمیر خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر که به همراه خودرو توقیفی و کالای مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مبادی قضایی معرفی شد.

* کشف یک میلیاردی کالای دخانی در بندرلنگه

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک میلیون و ۵۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق دپو شده از منزلی در شهرستان بندرلنگه خبر داد.

علی میرشمسی با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و برابر اخبار واصله و گزارش های متعدد مردمی مبنی بر اینکه فردی سودجو مقادیر زیادی سیگار قاچاق را در منزلش واقع در شهرستان بندرلنگه دپو کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وي افزود: ضمن بکارگیری شگردهای پلیسی و انجام تحقیقات به عمل آمده، بامداد روز گذشته مأموران منزل متهم ص- الف را در یکی از روستاهای شهرستان بندرلنگه شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه با ورود به محل مورد نظر، یک میلیون و ۵۲۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه در این راستا یک تن دستگیر شد، تصریح کرد: ارزش تقریبی کالای دخانی کشف شده یک میلیارد ریال برآورده شده است که تحویل مبادی ذیربط و متهم نیز جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه قاچاق كالا پديده اي است كه از جهات گوناگون، حيات سالم اقتصادي و فرهنگي يك جامعه را تهديد مي كند، تأکید کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *