يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۲۰

پیام رئیس جمهور پس از بازدید تخت جمشید +تصویر

پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 420286
رئیس‌جمهور با بیان اینکه پیام تخت جمشید «ما می‌توانیم» است، گفت: پیام این آثار، پیام اعتماد به ملت ایران و پیام باور ملت ایران است.
پیام رئیس جمهور پس از بازدید تخت جمشید +تصویر
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (پنج‌شنبه) در جریان بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید اظهار داشت: این آثار نشان از تمدن بسیار کهن در سرزمین ایران دارد و نشان می‌دهد ایرانیان هزاران سال پیش دارای هنر، طراحی، مدیریت و مهندسی سطح بالا بودند.

وی افزود:‌ ملت بزرگ ایران و کسانی که آثار با عظمت تخت جمشید را آفریدند فرزندان این مرز و بوم بودند و ما به ملیت ایرانی و فرهنگ اسلامی افتخار می‌کنیم و باید از تمدن ایرانی و اسلامی خود دفاع کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سنگ‌تراشی‌ها و کارهای هنری بسیار زیبا که در ساخت اثر باستانی تخت جمشید در سر ستون‌ها و دیوارها انجام شده، تصریح کرد: این آثار نشان می‌دهد علم و فناوری و هنر از هزاران سال پیش در این سرزمین وجود داشته است.

وی سپس با اشاره به افزایش آمار بازدید گردشگران از استان فارس، یادآور شد: بر اساس آماری که ارائه شد، ‌تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان تخت جمشید در سال ۹۲، دو برابر سال ۹۱ و در سال ۹۳ دو برابر سال ۹۲ بوده و در سال ۹۴ نیز این روند ادامه خواهد داشت. این آمار تصاعدی نشان می‌دهد این مکان جاذبه بسیاری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

روحانی ادامه داد: مهم‌تر از آثار باستانی خود مردم فرهنگ دوست و خونگرم فارس هستند که می‌توانند پذیرای گردشگران در این محیط باستانی باشند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه دولت وظیفه صیانت و حفظ آثار باستانی را بر عهده دارد، گفت: هر اقدامی در این خصوص لازم باشد، انجام خواهیم داد. باید آثار باستانی را تکمیل کنیم قطعاً در کنار این کارها، تأسیسات، ورودی‌ها و خروجی‌ها و برج و باروهایی وجود داشته که هنوز در زیر خاک مدفون هستند.

وی ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم برای جذب گردشگران نظیر احداث هتل، فرودگاه، جاده، مسیر راه‌آهن، غذا و رستوران را یادآور شد و گفت: تسهیلات لازم را برای تقویت صنعت گردشگری در استان فارس افزایش خواهیم داد و این روند را ادامه می‌دهیم‌. چنانچه در حال حاضر بیش از ۱۵ هتل چند ستاره در فارس در حال احداث است و ۱۴۰ میلیارد تسهیلات برای تکمیل شدن آنها اختصاص یافته است.

روحانی متذکر شد: باید شرایط را آماده کنیم تا مردم دنیا بیایند و مردم خوب فارس و آثار تمدنی ایران را ببینند و همچنین با زبان فارسی و کسانی که این زبان را به حد اعلا رساندند، آشنا شوند و ببینند که سعدی و حافظ که سروده‌های جاویدان بر جای گذاشته‌اند، کجا زندگی کرده‌اند و در چه فضایی این آثار را آفریدند.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور و هیأت همراه پس از عبور از پله‌های ورودی تخت جمشید و دروازه ملل از کاخ آپادانا و مجموعه‌ صد ستون و موزه تخت جمشید بازدید کرده و پیرامون نحوه نگهداری و مرمت این مجموعه سؤالاتی مطرح کردند.

معاون سازمان میراث فرهنگی نیز در این بازدید گزارشی از ویژگی‌های تخت جمشید و آثار حکاکی شده بر روی دیواره‌ها و ستون‌های این اثر ارائه کرد.

پیام رئیس جمهور پس از بازدید تخت جمشید


رئیس جمهور در همین حال، پیامی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

وی با انتشار تصویر زیر نوشت: امید آنکه دیدن این آثار برای جوانان عزیز ایران اسلامی مایه خودباوری باشد و بتوانیم ایرانی را بسازیم که شایسته تمدن دیرین این سرزمین و ملت بزرگ باشد.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000420/nf00420286-1.jpg

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفرهای استانی هیئت دولت از صبح دیروز(چهارشنبه) به استان فارس سفر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توکل
آقای رئیس جمهور ما جوانان ایرانی قبل از افتخار به تاریخ مان به ایرانی بودن و جوانان رزمنده دهه ۶۰ افتخار می کند که پوذه ابر قدرتها را به خاک ملیدند کاش حداقل سری هم به شلمچه و چذابه می زدید
United States
آفرین بر روحانی عزیز
محمد
United Kingdom
باشد آقاي رييس جمهور...
چزابه را هم مي بينيم
شلمچه را هم...
دهلاويه و سوسنگرد را هم...
طبس را هم...
لانه جاسوسي را هم...
ايران امروز را بايد با جرات و جسارت كساني ساخت كه جان بر كف حماسه بر اين خاك مقدس نگاشتند ، نه با يادگاراني از ظلم و جور گذشتگان!
ما میتوانیم ولی ابرقدرتهای داخلی که عرق و رحمی به بیت المال ندارند و حدود 20 سالی همه ارکان مادی جامعه را انحصاری کرده بودند نمیگذارند!! هرچند دولت قبل دست عده ای را کوتاه کرده بود ولی شما دوباره به رانتخواران کهنه کار میدان دادید و انحصاری کردید - جامعه ای که حتی یک مدیر بدون رانت و پارتی وجوئد ندارد چگونه فعل توانستن را برای 70 میلیون بکار میبرید؟!!!
United States
شما توی یه مسکن سازی موندی می خوای کشور بسازی؟
Iran, Islamic Republic of
پیام تخت جمشید " ما میتوانیم" است!! اونوقت پیام عاشورا مذاکره بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
فعلا که برای خوش آیند کدخدا، چوب حراج زده اید به صنعت هسته ای!
پیام دیگر تخت جمشید عدم اعتماد به دشمن است که همیشه ارزوی خراب کردن داشته های ما را دارن
آن چیزی برای جوانها پیام خود باوری دارد سنگ و چوب هزار سال پیش نیست، بلکه رفتار ،منش، و مدیریت فوق العاده جوانهای 20، 25 ساله در اداره جنگ و فرماندهی نیروها ست.... در زمانی که همه ی دنیا به ما پشت کردن همت ها، بابایی ها، باکری ها خرازی ها و.... و.... در حالیکه نصف سن مسوولین امروز را داشتند با رشادت و همت بدون کوچکترین. احساس ذلت و ترسی امور را اداره کردند و رفتند و میدانهای بعدی را به ما سپردند....
عرضه دارید لطفا فقط از این میراث نگهداری کنید..دوباره ساختن آن پیشکش
سعید
گل گفتید.
حجت
Romania
وی با انتشار تصویر زیر نوشت: امید آنکه دیدن این آثار برای جوانان عزیز ایران اسلامی مایه خودباوری باشد و بتوانیم ایرانی را بسازیم که شایسته تمدن دیرین این سرزمین و ملت بزرگ باشد.
.
.
دکتر جان امروز دیگر هیچ کس به مغز و توانایی جوان ایرانی شک ندارد و جوانان خودباوری دارند و تنها مشکل ما جوانان این است که شما ها رفته اید دنبال لوزان سوئیس و ... چون به جوانان ایران اسلامی اعتماد ندارید
سینا
همین که پس زا سالها فراموشی دوباره به این آثار توجه شده رئو باید به فال نیک گرفت
سینا
دلم میخواد بدونم ملیت اون افرادی که منفی دادن چیه؟ یا از چه نژاد و قومی هستند!
زینب
ا میتوانیم که شعار احمدی نژاددبود!
علي
نمي خواد شما بسازين با حرفا و كارتون خراب نكنيد.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
این کاخ را مهندسان ایرانی و بعضی کشور های دیگر ساختند. در این کاخ افراد و پادشاهانی ستمگر زندگی کردند که اکنون عبرت مردمان شده اند. مهندسی این کاخ نشان دهنده توانایی سازندگانش بوده است ولی این نبوغ و توانایی در خدمت به ستمگران قرار گرفت. اکنون که جمهوری اسلامی است و نظام از خود مردم است با اقتصاد مقاومتی و تکیه به جوانان توانمند و با غیرت ایرانی و با کمک همین عزیزان و نه غربی ها ایران را بسازید تا دنیا قدرت اسلام در ساختن ایران را ببیند. امیدوارم ما موجب عبرت دیگران نشویم.
بیچاره مردم!مثلا سفراستانی رفته یاسیاحت؟
ماشاالله به سفرهای استانی اینچنینی
البته باسفرهای اینچنینی ظاهرا کل مشکلات اعم از بیکاری /.....حله