سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

جزئیات صادرات تجهیزات پزشکی‌ به آمریکا

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 420114
معاون توسعه صادرات امور بین الملل سازمان غذا و دارو، شرایط صادرات تجهیزات پزشکی ایران به کشور آمریکا را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آصف مهدوی در حاشیه نشست هم اندیشی هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، با بیان اینکه این نمایشگاه گوشه چشمی هم به شرکت‌های وارد کننده دارد، اظهار داشت: همواره رویکرد ایران هلث در چندین سالی که از برگزاری آن می‌گذرد مبتنی بر نمایش دستاوردهای تولید و به سمت صادرات بوده است.

وی همچنین هدف از این نمایشگاه را آشنایی بیشتر متخصصان با مدرن ترین تجهیزات پزشکی و سلامت بیان کرد و بیان داشت: یکی از حائز اهمیت ترین شاخصه‌های این نمایشگاه بازدید بسیاری از متولیان اعم از مراکز درمانی خصوصی و دولتی در آن است.

مهدوی در ادامه اظهار داشت: عمده ترین صادرات کشور در حوزه تجهیزات پزشکی به کشورهای منطقه به خصوص همسایه صورت می‌پذیرد و حتی برخی تولید کنندگان توانستند با ارتقای کیفیت محصولات خود، به برخی کشورهای اروپایی و امریکایی صادرات داشته باشند.

وی با بیان اینکه داشتن برخی مدارک برای صادرات به کشور آمریکا الزامی است، تصریح کرد: کشورهای همسایه مثل عراق به مشخصات فنی و تاییدیه‌هایی مانند ایزو و امثال آن بسنده می‌کنند.

معاون توسعه صادرات امور بین الملل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در چند سال گذشته حضور نمایشگاهی شرکت‌ها از رونق افتاده بود، گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های مربوطه برنامه‌ها را برای صادرات به گونه ای تنظیم کردند که شرکت‌های خواهان بتوانند با کمترین مشکل ممکن کارهای مد نظر خود را به منصه ظهور برسانند.

وی همچنین ادامه داد: شاهد مثال ما همین کشور عراق است که به همت کارگروه توسعه و صادرات سازمان غذا و دارو و همکاری سندیکاها و انجمن‌های مربوطه در آن کشور فراهم شد و وزیر بهداشت عراق دستورالعملی ۷ ماده ای را ابلاغ کرد که پیرو آن حتماً بازار خوبی برای شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی ایجاد خواهد شد، در این صورت آنها خواهند توانست با طیب خاطر، فعالیت‌های خود را در جهت ارتقای صادرات عملیاتی کنند.

مهدوی به تفاوت ملموس صادرات تجهیزات پزشکی با برخی حوزه‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: اگر بخواهیم مبلغ صادرات این حوزه را با نفت و گاز قیاس کنیم قطعاً رقم چشمگیری نخواهد بود اما با تقویت ضوابط صادراتی به نفع تولید کنندگان و ایجاد تسهیلات لازم در این خصوص که در حال پیگیری است و با کشف بازارهای جدید و افزایش صادرات به کشورهای مثل افغانستان و روسیه و دیگر کشورها قطعاً به عدد قابل توجهی خواهد رسید.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا می‌شود.علاقمندان می‌توانند بریا کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iranhealthexhibition.org مراجعه و یا با شماره تلفن.۸۸۱۰۰۱۳۸ تماس حاصل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *