پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ناثیر ورزش منظم بر سرطان سینه

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 419788
عضو گروه پژوهشی کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان سینه گفت : بر اساس مطالعه انجام شده ورزش منظم می تواند درد مفصلی افراد مبتلا به سرطان سینه را که تحت درمان با 'مهارکننده های آروماتاز' هستند را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از پژوهشکده سرطان سینه نوشت نسیم خسروی افزود: براساس مطالعه انجام شده توسط Irwin و همکارانش در سال ۲۰۱۴ که در Journal of clinical oncology منتشر شد، ورزش منظم می تواند درد مفصلی افراد مبتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

وی در خصوص این مطالعه ادامه داد: مهارکننده های آروماتاز مانند لتروزول جزء دسته داروهایی هستند که در زنان مبتلا به سرطان سینه که یائسه و دارای گیرنده های هورمونی مثبت هستند، تحویز می شوند.

خسروی اظهار کرد: از عوارض جانبی مهم مصرف این داروها، درد مفصلی یا آرترالژی است که خیلی از مواقع آنقدر شدید است که بیمار قادر به تحمل دارو نیست و درمان قطع می شود.

وی اضافه کرد: براساس نتیجه این مطالعه یکی از روش های موثر و ایمن برای کاهش این درد آزار دهنده ورزش منظم است.

این دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی در ادامه یاد آور شد :همچنین ورزش منظم در این افراد علاوه بر کاهش درد مفصلی ناشی از دارو باعث بهبود وضعیت قلبی و تنفسی، افزایش قدرت عضلات بالاتنه و پایین تنه و کاهش وزن می شود که همه این موارد در بهبود کیفیت زندگی بیماران و افزایش بقای آنها نقش مهمی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *