دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲
گزارش صندوق بین المللی پول گزارش داد:

ثبت رشد۳ درصد و تورم ۱۵.۵ درصد برای ایران

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 417362
صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود، از پیش بینی کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم و بیکاری در ایران طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد رشد اقتصادی و نرخ تورم ایران در سال گذشته به ترتیب به ۳ درصد و ۱۵.۵ درصد رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۴ را ۳ درصد اعلام کرد.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ به ۰.۶ درصد کاهش یابد اما در سال بعد از آن اندکی افزایش پیدا کند و به ۱.۳ درصد برسد.

صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۴ را ۱۵.۵ درصد برآورد کرده و این رقم را برای سال جاری ۱۶.۵ درصد و برای سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۷ درصد پیش بینی کرده است.

این گزارش نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۴ را ۱۱.۲ درصد اعلام و پیش بینی کرده است بیکاری در ایران طی دو سال آینده افزایش یابد به طوری که نرخ بیکاری در سال جاری به ۱۲.۳ درصد و در سال آینده به ۱۳.۲ درصد افزایش خواهد یافت.

تراز حساب های جاری ایران در سال گذشته معادل ۳.۸ درصد تولید ناخالص داخلی بوده که انتظار می رود این رقم در سال جاری به ۰.۸ درصد تولید ناخالص داخلی و در سال بعد به ۱.۲ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قابل توجه امارده های داخلی
United States
صد روز نشده صبر داشته باشید