دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۳

کورکر:ایران باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 417354
رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا گفت که ایران باید به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای اسرائیل را برسمیت بشناسد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پولیتیکو خبرداد، "باب کورکر" نماینده جمهوری خواه ایالت تنسی آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت که دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به توافقی درباره طرحی که به کنگره اجازه بازبینی هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را می‌دهد، رسیدند.

وی گفت: ما به توافق بین حزبی دست یافتیم که این امکان را فراهم می‌کند که کنگره روند بازبینی سالم و صادقانه‌ای را انجام دهد.

کورکر همچنین گفت که وی این گونه درک کرده که توافق شامل این موضوع است که ایران باید اسرائیل را به عنوان بخشی از توافق برسمیت بشناسد.

این سناتور ایالت تنسی گفت که این طرح که کاخ سفید با آن مخالف است برای اطمینان یافتن از این موضوع که پادمان مناسبی در هرگونه توافق با ایران وجود دارد، است.

وی ضمن اشاره به اشتباهات گذشته درباره کره شمالی و بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور، افزود: من معتقدم که هر آمریکایی می خواهد این اطمینان حاصل شود که یکی از طرف آنها پیگیر این موضوع است.

کورکر همچنین گفت که تصمیم "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه برای تحویل سامانه دفاع موشکی به ایران نشان دهنده پیچیدگی‌های چشمگیر مذاکرات هسته‌ای است.

وی افزود: روسیه و چین هر دو نیز عضوی از گروه ۱+۵ هستند که چند روز پیش به توافق اولیه‌ای با ایران دست یافتند اما آنها هیچ ضرورتی نمی بینند که روابط یا اهدافی را که آمریکا دارد، داشته باشند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا اضافه کرد: من می خواهم که توافق مذاکره شده موفقی با ایران داشته باشیم. اما شما می‌دانید که روسیه قطعا این موضوع را بسیار بسیار سخت می کند چون آنها بخش‌های دیگری از جهان را دارند.

این سناتور ایالت تنسی اضافه کرد که طرح مورد نظر یک دوره ۵۲ روزه برای بازبینی توافق هسته‌ای با ایران را پیشنهاد می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از اسمش معلومه که چرا این نظرو داده چون هم کور هم کر که شده کورکر
Iran, Islamic Republic of
اسمش که کور و کره پس ساکت شه
ما هیچوقت رژیم کودک کش ومتجاوز اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم.