دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

بهره‌کشی اسراییل از کودکان کار فلسطینی

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 417203
دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی مستند از سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی در قبال کودکان خردسال فلسطینی پرده برداشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دیده‌بان حقوق بشر دوشنبه با انتشار گزارشی مفصل از شرایط ناگوار کاری کودکان فلسطینی که گاه تنها ۱۱ سال سن دارند در زمین‌های کشاورزی شهرک‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر داد.

در گزارش ۷۴ صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر گزارش شده در این شهرک‌ها از این کودکان برای کاشتن، درو کردن و بسته‌بندی محصولات کشاورزی که در اغلب موارد صادر می‌شوند، استفاده می‌شود.

کودکان شاغل در این زمان‌ها معمولاً حقوق‌های اندکی دریافت می‌کنند و در معرض شرایط کاری دشوار که خلاف استانداردهای بین‌المللی است قرار می‌گیرند.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر با عنوان «غیرکودک برای سوءاستفاده: کار کودکان فلسطینی در شهرک‌های کشاورزی اسرائیل در کرانه باختری» به مستند کردن شرایط دشوار کاری کودکان خردسالی پرداخته که در دماهای بالا مشغول کار هستند. آنها بارهای سنگین حمل می‌کنند، در معرض سم‌های ضدآفت خطرناک قرار می‌گیرند و غالباً پرداخت هزینه‌های درمان بیماری‌های ناشی از شرایط کارشان به خودشان واگذار می‌شود.

سارا لی وایتسون، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی در سازمان دیده‌بان حقوق بشر از نقض حقوق کودکان در شهرک‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

وی می‌گوید: «کودکان متعلق به جوامعی که بر اثر سیاست‌های تبعیض‌آمیز و شهرک‌سازی‌های اسرائیل گرفتار فقر شده‌اند مدارسشان را ترک می‌کنند و به انجام کارهای سخت روی می‌آورند چرا که احساس می‌کنند چاره‌ای دیگر ندارند.»

سازمان دیده‌بان حقوق بشر این مستندات را بر اساس مصاحبه با ۳۸ کودک و ۱۲ فرد بزرگسال از زمین‌های کشاورزی مربوط به ۷ شهرک اسرائیلی به دست آورده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند محدودیت‌های وضع شده توسط اسرائیل علیه دسترسی فلسطینی‌ها به زمین‌های کشاورزی و آب در کرانه باختری به ویژه در دره اردن که پایتخت سنتی کشاورزی فلسطین محسوب می‌شود باعث وارد آمدن سالانه ۷۰۰ میلیون دلار ضرر به اقتصاد فلسطین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *