جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۹

وزیر ارشاد: خود را شایسته نمی‌دانم در سینما دخالت کنم

يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 416805
وزیر ارشاد گفت: من همه امور سینمایی را به ایوبی و همکارانشان سپردم و هیچ نقشی در سیاست‌های سینمایی ندارم و خود را شایسته این نمی‌دانم که در امور دخالت کنم.
وزیر ارشاد: خود را شایسته نمی‌دانم در سینما دخالت کنم
به گزارش جهان، در دیدار نوروزی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با اهالی سینما که در خانه سینما برپا شد، تفاهم نامه همکاری بین خانه سینما و وزارت کار امضا شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نوروزی سینماگران با اشاره به صحبت‌های محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و تعیین تکلیف تعامل بین صنوف سینمایی و دولت گفت: ما کاملا آمادگی داریم که حدود و مرزهای خود را بین حوزه‌های حاکمیتی و صنوف مشخص کنیم.

وی ادامه داد: هر کمکی که بتوانیم در قالب مصوبات و پیگیری قوانین انجام دهیم و حدود و مرز مسوولیت ها را باید شفاف کنیم که همه تکلیف خود را بدانند. همواره هم بر این تاکید داشتیم که دولت نقش سیاستگذاری، نظارت و حمایت را داشته باشد و کار را باید اصناف و بخش خصوصی انجام دهند.

وزیر ارشاد با ذکر مثالی گفت: در حوزه رسانه‌های دیجیتال کارهای اجرایی را به خودشان واگذار کردیم، حتی در برگزاری نمایشگاه کتاب اتحادیه ناشران برگزارکننده این نمایشگاه هستند و به تدریج کل کار را به خودشان محول می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه سینما هم حاضریم که کار را به خودتان محول کنیم، حتی جشنواره فیلم فجر و سایر رویدادها را به شما واگذار کنیم.

جنتی با اشاره به مدرسه ملی سینما گفت: مدرسه ملی سینما اگر پایه گذاری شده و راه بیافتد، محملی برای استادی نیروهای پیشکسوت و آموزش نیروهای جدید باشد تا سینمای ایران به عنوان سینمایی پرقدرت در عرصه جهانی مطرح شود.

وزیر ارشاد با اشاره به ضعف مضمون در فیلمنامه‌های سینمایی گفت: رشد کیفی و مضمون می‌بایست بیش از پیش مورد توجه اهالی سینما قرار گیرد. سینماگران به لحاظ حرفه‌ای توانمند هستند و اگر فیلمنامه‌ خوبی در اختیارشان قرار گیرد، می‌توانند به خوبی عمل کنند.

وی ادامه داد: باید فیلم‌های شاد و شادابی‌آفرین تولید شود که بتواند فضا را عوض کند و کارآفرینی را به عنوان امری مقدس در جامعه نشان دهد.

جنتی در پایان با تقدیر از تلاش ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: من همه امور سینمایی را به ایوبی و همکارانشان سپردم و هیچ نقشی در سیاست‌های سینمایی ندارم و خود را شایسته این نمی‌دانم که در امور دخالت کنم.

در ادامه این نشست تفاهمنامه‌ای بین وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی و خانه سینما امضا شد که متن آن به وسیله موئینی نایب‌رئیس خانه سینما قرائت شد.

سخنران پایانی علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی بود که از دغدغه خود در زمینه‌های فرهنگ و هنر گفت و در بخشی از سخنانش اشاره کرد: سینما می تواند حلقه پیوند بین هنرهای مختلف و صنعت و اقتصاد شود . این عناصر زنجیره ای را تشکیل می دهند که دغدغه ما که اشتغال زایی است را رفع می کند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از دلمشغولی‌های ما است. هنر و به خصوص سینما وجوه متعالی زیادی دارد و می‌تواند به گذران اوقات فراغت سالم کمک کند تا امنیت اجتماعی فراهم شود.

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با اشاره به تفاهمنامه امضا شده خانه سینما و وزارت کار و رفاه امور اجتماعی گفت: برنامه‌ای با وزارت مسکن داریم تا تعاونی‌هایی را در این حوزه برای اهالی سینما فراهم کنیم. اهالی سینما می‌توانند در اتحادیه‌ها حضور داشته باشند. حاضریم سازمان فنی و حرفه‌ای در اختیار ظرفیت‌های آموزشی سینما قرار دهیم

ربیعی با اشاره به اینکه در زمینه بیمه بیکاری تا کنون صحبت جدی نشده است گفت:در زمینه صندوق بیمه بیکاری قرار است که با آقای جنتی جلساتی را برگزار کنیم. هنرمندانی هم که بیماری‌های حاد دارند می‌توانند از حمایت‌های تامین اجتماعی بهره ببرند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد نباتی
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که این هم تواضع دارید.
یه سؤال؟!
شما که اینقده خوب هستید که خودتون رو شابسته نمی دونید تو کاری که تخصص ندارید دخالت کنید، چطوری خودتون رو شایسته دانستید که در برابر دغدغه های مارجع عظام تقلید سویه گیری کنید و عرض اندام داشته باشید؟!
چرا در برابر فرمایشان مراجع عظام و علمای گرانقدر در رابطه با خوانندگی آند خانم سر تواضع فرود نیاویدید؟!
موضوع اين بود كه هيچ مجوز تك خواني صادر نشده بود وزير توضيح داد همين
Germany
منم با تو شديدا موافقم
ولي حالا چرا پست وزارتو قبول كردي اگر خودت را شايسته دخالت حتي در سينما نميداني؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
برادر جان
مگر اين... مقامات و پستها را به علت شايستگي مي گيرند ؟!
....
واسه پولش می گیرند عزیز جان برادر
Iran, Islamic Republic of
برای همین است که فساد در سینمای ایران بیداد می کند. خود را شایسته نمی بیند که امر به معروف کند خود را شایسته نمی بیند با آنکه می داند فساد در سینما حرف اول را می زند. بقول خانم مرجان محتشم برای همین فسادها بود چون تن به فساد نداد او را حذف کردند. سرنوشت سینمای ایران با هالیود هیچ فرقی نمی کند. هر دو فساد بیداد می کند. یا حق
شروین
وزیر ارشاد تو سینما دخالت نکنه کی دخالت کنه ؟
البته در مورد شخص شما همون بهتر که دخالت نکنید
خدارا شکر حداقل فهمیدید شایسته نیستید.اما مثل تحریمها مرحله به مرحله
مودی
Iran, Islamic Republic of
فقط در کشورما میتواند همچین اتفاقی بیفتد که وزیر فرهنگ و ارشاد مان در موثرترین حوزه فرهنگی یعنی سینما خود را شایسته دخالت نمیداند.... آقای جنتی مانده ام بخندم یا گریه کنم....
همه همه ی امور سینما رو! پس چرا وزیر شدین؟
موافقم ، چندان شایسته این پست نبودین و نیستین.
آقای ربیعی بیشتر از جنتی درباره سینما و سینما گران صحبت کرده، جالب نیست؟
هادی
بهتر نیست وزارت رو هم بدید به آقای ایوبی؟؟؟
ظاهراً ایشون از نظر شما شایستگی دارند!!!
Iran, Islamic Republic of
عجب!
پس واسه چی مدیر شدی؟
Iran, Islamic Republic of
این ربیعی همونی نیست که تو جشنواره فجر صدای همه رو در اورد؟
چقدر جالب! مثل اينه كه وزير بهداشت بده خود را شايسته دخالت در امور بيمارستان نميدانم! يا آموزش عالي بگه شايسته دخالت در دانشگاه نيست و ...... يعني من موندم اين چه مدل حرف زدنه؟!
محسن
شایسته وزارت هم نیستی!
سید مرتضی
Romania
لطفا پس برو جایی کارکن که شایسته کار کردن باشی ...
United States
ما هم شما را شایسته دخالت در هیچ اموری نمی دانیم