يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱

شکست‌ سیاست واشنگتن علیه مسکو

جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 416476
به گفته یک تحلیل‌گر سیاسی، هشدار اخیر یک فرمانده ارتش آمریکا درباره پرواز‌ هواپیماهای نظامی روسیه در نزدیکی حریم هوایی آمریکا حاکی از تکرار «سیاست شکست‌خورده» واشنگتن علیه مسکو است.
به گزارش جهان، اندرو کوریبکو چهارشنبه (۱۹ فروردین) به پرس تی‌وی گفت: «معتقدم این مورد هم صرفا تکرار همان سیاست شکست‌خورده است؛ آمریکا تلاش می‌کند تا مانع روسیه در برگزاری مانورهای نظامی قانونی خود بر فراز آب‌های بین‌المللی شود.»

وی افزود: «این سخنان را صرفا یک لفاظی جنگ‌افروزانه می‌دانم که به طور خصمانه توسط آمریکا ادا می‌شود.»

دریادار ویلیام گورتنی، یک افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا پیشتر هشدار داده است که بمب‌افکن‌های دور پرواز روسی به طور فزاینده در نزدیکی حریم هوایی آمریکا در حال مانور هستند تا پیامی را منتقل و حضور خود را مطرح کنند.

گورتنی سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: «آن‌ها می‌خواهند این پیام را به ما منتقل کنند که یک قدرت جهانی هستند. ما به دقت عملکرد آنان را رصد می‌کنیم.»

این مفسر سیاسی مقیم مسکو افزود واشنگتن مانورهای هوایی مشابهی را در نزدیکی مرز روسیه برگزار می‌کند اما زمانی که روسیه این کار را انجام می‌دهد در نظر آمریکا اقدامی «خصمانه و هولناک» است.

این هشدار آمریکا در بحبوحه تنش بین واشنگتن و مسکو بر سر بحران اوکراین اعلام شده است.

کشورهای غربی، روسیه را به ایجاد بی ثباتی در اوکراین با حمایت از نیروهای طرفدار روسیه متهم کرده‌اند اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

در پی بحران اوکراین، آمریکا و متحدان اروپایی آن مانورهای نظامی متعددی را در نزدیکی مرز روسیه انجام داده‌ و از سال گذشته چندین دور تحریم اقتصادی علیه روسیه و مقامات روسی وضع کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *