جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۶

صادق: خیانت‌آمریکایی‌ها قابل قبول نیست

يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 415653
مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مذاکرات لوزان نقطه ظهور و اثبات منطق و تعامل ایران در روابط بین‌المللی بود، گفت: تفسیر صحیح و مبتنی بر واقع را از طریق دیپلمات‌های مورد اعتماد و برجسته خود بخواهیم.
صادق: خیانت‌آمریکایی‌ها قابل قبول نیست
به گزارش جهان، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، درباره دستاوردهای مذاکرات لوزان اظهارداشت: مذاکرات اخیر لوزان که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ انجام شد علاوه بر دستاوردهای مهم فنی، حقوقی و سیاسی که حاصل تلاش‌ها و تدابیر گوناگون است، نقطه ظهور و اثبات منطق و قدرت مذاکره و تعامل جمهوری اسلامی ایران در روابط بین‌المللی بود.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور بر همین اساس به دیپلمات‌های کارآزموده و متعهد جمهوری اسلامی ایران که مستظهر به پشتیبانی همه آحاد ملت و ارکان قوای کشور به ویژه رهبری انقلاب هستند اشاره و تصریح‌کرد: مذاکرات اخیر لوزان این گزاره که جمهوری اسلامی ایران اهل منطق و تعامل سازنده است را برای افکار عمومی جهان به خوبی اشکار کرد.

وی این موضوع را دستاورد بزرگی دانست و یادآورشد: البته دستاوردهای مهمی در بطن و جریان این مذاکرات حاصل آمده که در شرایط کنونی که همچنان مذاکرات تداوم دارد بیان آنها برای جریان آتی مذاکرات مضر است، از این رو به لحاظ مصالح و منافع ملی بهتر است که در کنش‌ها و واکنش‌های رسانه‌ای هم از بیان آنها پرهیز شود.

صادق درباره برخی تفاسیر متفاوت همچون مطالبی که رئیس‌جمهور آمریکا درباره موضوع تحریم‌ها و توقف ۲۰ ساله فعالیت هسته‌ای کشورمان مطرح کرد نیز گفت: همانگونه که در تاریخ ارتباطات، تعاملات و مذاکرات بین‌المللی مطالعه کرده‌ایم حتی وقتی طرفین دو دولت هستند هرکدام مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌ها را برای اثربخشی به کار می‌بندند.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور تأکید کرد: اکنون که قدرت‌های جهانی به این نقطه رسیدند که با تمام ابزارهایشان آن سوی میز و مقابل ما بنشینند و به جای زبان زور و غیرمحترمانه گفت و شنود و داد و ستد منطقی کنند و در واقع ناچارند به این امر تن بدهند طبیعی است که کوشش کنند از قدرت رسانه‌ها و تریبون‌های متعدد خود برای تشریح نیات و دیدگاه‌هایشان استفاده کنند اما این بدین معنا نیست که نیات آنها مورد قبول ما باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید حواسمان جمع باشد رسانه‌هایمان و صاحبان تریبون ما اسیر القائات آنها نشوند و تفسیر صحیح و مبتنی بر واقع را از طریق دیپلمات‌های مورد اعتماد و برجسته خود بخواهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
آقایان محترم اعتدلگرای با تدبیر و امیدوار این کار صحیح نیست چرا اینطور وانمود می کنید که انگار فتح الفتوح کرده اید. خودتان بهتر از هر کسی می دانید که چه امتیازات ارزشمندی را به حریف واگذار کر ده اید.(فعالیت هسته ای که هیچ؛ باید زیر تعهدات و الزامات پروتکل الحاقی هم برویم) بی خودی سرنوشت اقتصاد و کشور را هم به نتیجه توافق و رفع تحریم گره نزنید و مردم را بی خود امیدوار نکنید. به قول فرمایش مقام معظم رهبری وعده و قولی که امکان انجام آن وجود ندارد را به مردم ندهید. با این رویه ای که در پیش گرفته اید تبعات آن و دردسرهای آن ظرف چند ماه آینده مشخص می شود و آنجاست که دیگر حنایتان برای مردم ... و آن وقت خدای نکرده مردم دچار یاس و سرخوردگی می شوند
مجید
جناب آقای مشاور وقتی خود آقای ظریف تمامی بندهای مطرح شده در سایت وزارت خارجه آمریکا را در مقابل دید 70 میلیون ایرانی تایید میکند باز هم شما میگویید جدی نگیریم؟
تعطیلی و تغییر کاربری و محدودسازی و سرکار گذاشتن خود را چگونه توجیح کنیم؟
نکند شماهم در زمان مصاحبه دکتر ظریف خواب تشریف داشتید؟
لطف کنید دیگر مردم را فریب ندهید. مردم همه متوجه نیت زشت شما شده اند
محسن
Iran, Islamic Republic of
ما نمی خواهیم اسیر القائات بشیم ولی وقتی می بینیم که در توافقنامه ژنو القائات آمریکاییها مو به مو اجرا شد چرا به حرفهایی که گفته میشه باید اعتماد کرد؟!
اصغر
شما که اینقدر قدرت منطق وقدرت مذاکره وقدرت تعامل دارید چرا از کوچکترین انتقاد سرخ شده دست وپایتان می لرزد وبا بدترین کلماتو جملات به آنان توهین می کنید
همشهری
ما تفسیر نمیخواهیم . ما توافق دقیق و روشن و غیر قابل تفسیر میخواهیم . همچنانکه مقام رهبری فرمودند باید توافقات کاملا روشن باشد تا آمریکا و غرب نتوانند به تفسیر خود آن را عمل کنند .
همشهری
آقای مشاور محترم . متن فارسی بیانیه لوزان که توسط آقای ظریف قرائت شد با متن قرائت شده توسط خانم موگرینی (متن اصلی ) تفاوت داشت . دقیق تر اینکه جناب ظریف بعضی قسمتها را سانسور کرده بود . چرا ؟ چرا زمانی که تمام دنیا متن اصلی خانم موگرینی را میشنوند ملت ایران نباید از این متن به طور کامل آگاهی یابد ؟ اگر رسانه ها هوشیاری به خرج نمیدادند اکثریت ملت ایران حالا حالا ها نمیدانستند چی به چی هست ...