پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

کپی‌برداری فیصل از مواضع فرانسه و اسرائیل

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 414163
یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت که اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات هسته‌ای ایران در واقع تکرار نگرانی‌های رژیم صهیونیستی و فرانسه از حصول توافق بد هسته‌ای با ایران بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» روز سه‌شنبه با استقبال از اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد مذاکرات هسته‌ای، نوشت وی مواضع اسرائیل و فرانسه را تکرار کرد.

«سعود الفیصل» در یک کنفرانس خبری که روز گذشته در ریاض برگزار شد، اظهارنظراتی را درباره هرگونه توافق احتمالی هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) عنوان و تأکید کرد: «نباید به ایران اجازه دهیم توافقی را پیش برد که شایسته آن نیست.»

جروزالم‌پست با اشاره به اظهارات وی نوشت که اظهارات فیصل تکرار نگرانی‌های تل‌آویو و فرانسه در زمینه حصول یک «توافق بد» با ایران بوده است.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری درباره پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای گفت: «ما درباره بسیاری از موضوعات بحث کردیم اما تا زمانیکه بر روی همه مسائل توافق نشود، توافقی حاصل نمی‌شود و اگر ایران کوتاه نیاید، توافقی حاصل نمی‌شود.»

رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند در حالیکه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ قرار است از اواخر هفته جاری در «لوزان» سوئیس از سرگرفته شود، عربستان تلاش می‌کند تا ائتلافی منطقه‌ای برای تقابل با ایران تشکیل دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *