يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

دلایل شیوع سل فعال در جهان

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 413354
تغییر ماهیت بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن و همچنین شیوع برخی از بیماری‌های عفونی نوپدید و باز پدید، موجب گسترش سل فعال در جهان شده است.
دلایل شیوع سل فعال در جهان
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرهاد خواجه‌ئیان متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: اگر چه در سالهای اخیر میزان شیوع و بروز سل کاهش یافته است، اما به دلایلی موارد سل فعال و سل مقاوم به دارو بیشتر شده است.

وی با اشاره به نقش بیماری‌های مزمن و عفونی در گسترش سل فعال تاکید کرد: تغییر ماهیت بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن و همچنین شیوع برخی از بیماری‌های عفونی نو پدید و بازپدید، موجب گسترش سل فعال در جهان شده است.

خواجه‌ئیان گفت: بیماری‌های کلیوی، برخی از سرطان‌ها و فشار خون بالا از جمله بیماری‌های مزمنی هستند که نقش بسیار مهمی در گسترش سل فعال داشته‌اند.

وی اظهار داشت: گسترش موارد سل فعال عوارض و اثرات نامطلوبی دارد که افزایش هزینه‌های درمان و بستری، افزایش احتمال شکست درمان و بالا رفتن خطر مرگ یا ناتوانی بر اثر بیماری، از جمله مهمترین اثرات نامطلوب افزایش موارد سل فعال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *