جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

افزایش ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب: 413072
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: در حالت کلی رشد نرخ تعرفه‌ها برای سال آینده در دو بخش دولتی و غیر دولتی ۱۵ درصد تعیین شده است.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه ایران، مراحل تصمیم ‌گیری‌ و تعیین تعرفه‌های پزشکی سال ۹۴ روز گذشته در جلسه شورایعالی بیمه کلید خورد و آنطور که محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی به «ایران» می‌گوید: بسته تعرفه‌های پزشکی پیشنهادی این سازمان در شورایعالی بیمه به تصویب رسید و به هیأت وزیران رفت.حالا باید ببینیم هیأت وزیران در جلسه‌ای که گفته می‌شود روز چهارشنبه و قبل از پایان سال ۹۳تشکیل می‌شود، طرح تعرفه‌های پیشنهادی را همانطور که به مردم و جامعه پزشکی قول داده‌اند، تصویب خواهند کرد یا خیر؟

محمد جهانگیری، از افزایش کلیات تعرفه‌های پزشکی در سال آینده خبر داد و گفت: بنا است جزئیات این جلسه را تا زمانی که در هیأت دولت به تصویب نهایی نرسیده، اعلام نکنیم اما در تصویب تعرفه‌های پیشنهادی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و وضعیت اقتصادی مردم در نظر گرفته شده است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: میانگین رشد تعرفه‌های پزشکی هم در بخش دولتی و هم در بخش غیر دولتی متناسب با اقتصاد مقاومتی و کمتر از میزان نرخ تورم تعیین شده است اما در حالت کلی رشد نرخ تعرفه‌ها برای سال آینده در دو بخش دولتی و غیر دولتی ۱۵ درصد تعیین شده است.

او همچنین اظهار داشت:در این بسته سعی شده کمیت ارائه خدمات مد نظر باشد زیرا رشد در قسمت‌هایی که مربوط به کیفیت ارائه خدمات است، هزینه بر است. در واقع در این بسته،موارد خاصی را که می‌توانستیم تعرفه‌ها را کاهش دهیم و ارتباطی به کیفیت خدمات نداشته بیشتر مد نظر قرار دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *