جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش مک‌کین به نامه سناتورها

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 412163
سناتور جمهوریخواه آمریکایی تاثیرگذار نبودن نامه اخیر ۴۷ نفر از نمایندگان این حزب به ایران را پذیرفت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از هیل خبرداد، سناتور جان مک کین، یکی از امضاء کنندگان نامه اخیر جمهوریخواهان به ایران که با انتقاد داخلی و بین‌المللی زیادی همراه بود سه‌شنبه شب پذیرفت که ارسال این نامه راه مناسبی برای اظهار ناامیدی از اقدامات اوباما در موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران نبوده است.

وی در شبکه فاکس‌نیوز گفت: هدف نامه گفتن این مسئله به ایرانی‌ها بود که کنگره آمریکا تاثیرگذار خواهد بود. شاید این بهترین راه برای انجام آن نبوده باشد اما تصور می‌کنم ایرانی‌ها باید بدانند که کنگره آمریکا در توافقی به این بزرگی نقش خواهد داشت.

مک‌کین از افزایش انتقادات از جمهوریخواهان به واسطه ارسال این نامه خرده گرفت و به عدم همکاری اوباما با کنگره در موضوعاتی مانند مهاجرت و عادی‌سازی روابط با کوبا اشاره کرد.

این سناتور جمهوریخواه با اشاره به وجود بی‌اعتمادی میان جمهوریخواهان و اوباما گفت: این مسئله فضایی مسموم ایجاد کرده که برخی اوقات باعث می‌شود ما واکنشی نه چندان مناسب نشان دهیم.

باب کورکر سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز درباره این نامه به دیلی بیست گفت: من فکر نمی کردم که این نامه قصد دارد تا تلاش های ما برای دستیابی به جایگاهی را افزایش دهد تا کنگره بتواند نقشی مناسب را که باید در خصوص مساله ایران داشته باشد. من فکر نمی کردم که این نامه چیزی است که قصد دارد به ما برای دستیابی به نتیجه ای که دنبال آن هستیم، کمک کند.

جف فلیک دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکایی است که این نامه را امضا نکرده است. وی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت که خصومت زیادی بین کنگره و کاخ سفید بر سر تهدید هسته‌ای ایران وجود دارد و تهدید هسته‌ای ایران آنقدر مهم است که موجب ایجاد اختلاف بین احزاب سیاسی آمریکا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *