سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
گائینی:

هفت میلیون نفر در کشور دیابت دارند

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 411543
سرپرست علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات گفت: هفت میلیون نفر در کشور دیابت دارند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عباسعلی گائينی عصر یکشنبه در دومین همایش ملی علم و ورزش که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اظهار داشت: سبک زندگی‌ها در زمان حال با گذشته متفاوت شده و شاهد تغییرات گسترده‌ای در این زمینه هستیم.

وی در ادامه به تغییرات فیزیکی در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه تغییرات فیزیکی از زمان انسان‌های اولیه نبود، شاید این تحولات علمی و دانش به این خوبی در دسترس ما نبود.

سرپرست علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات اضافه کرد: وقتی شرایط تغذیه انسان‌های اولیه را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که به ترتیب موادی چون پروتئین، چربی و کربوهیدرات را مصرف می‌کردند ولی اکنون جای کربوهیدارت‌ها با پروتئین عوض شده است.

این متخصص رشته فيزيولوژي ورزش با بیان اینکه در انسان دهای اولیه حساسیت انسولینی وجود داشت، افزود: در انسان‌های امروزی مقاومت انسولینی وجود دارد.

گائینی، تغییرات انسان‌های امروزی را تشریح کرد و بیان داشت: انسان امروزی مثل انسان اولیه پدیده‌های تکاملی همچون حوادث پیش رو قرار می‌گیرد.

سرپرست علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات تصریح کرد: انسان امروزی در زندگی خود تحت تاثیر اطلاعات علمی قرار می‌گیرد و تغییراتی در زندگی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه توسعه تامین سلامت مهمترین اولویت علم در عرصه ورزش است، اذعان داشت: باید رفتار خوبی با بدن خود داشته باشیم و با شناخت از علم به راحتی خداشناس می شویم.

گائینی با بیان اینکه آموزش سالم غذا خوردن در واقع آموزش یک رفتار اخلاقی صحیح است، ادامه داد: هفت میلیون دیابت نوع دو در حال حاضر در کشور وجود دارد و پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۰ این آمار به مرز ۵۰۰ میلیون در جهان برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *