جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۹

نظر عارف درباره انتخابات اتاق بازرگانی

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 411513
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحول در اقتصاد ایران یک ضرورت است، گفت: سیاست کلی اصل ۴۴ موتور محرکه تقویت بخش خصوصی است.
نظر عارف درباره انتخابات اتاق بازرگانی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران و گروه تحول‌خواهان اتاق بازرگانی تهران، گفت: بزرگانی را می‌شناسم که عملکرد برجسته و درخشانی در بخش دولتی داشتند و زمانی که به بخش خصوصی وارد شدند جزء کارآفرینان موفق محسوب شدند رمز موفیت آنها نگاه درازمدت، برخورداری از روحیه کار جمعی و بهره‌گیری از نظرات نخبگان است.

وی با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی در ادوار مختلف، افزود: متأسفانه در مقطعی اتاق بازرگانی در خدمت یک جریان خاص و برای یک هدف خاص فعالیت می‌کرد و این نگاه لطماتی به اقتصاد ایران وارد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری نگاه تمرکزگرا که در دهه ۶۰ بر اقتصاد ایران حاکم بود، گفت: در دولت اصلاحات گام‌های مؤثری در حاکمیت بخش خصوصی در اقتصاد ایران برداشته شد و در این راستا سیاست کلی اصل ۴۴ موتور محرکه برای تقویت بخش خصوصی است.

عارف بر ضرورت تقویت تشکل‌های مردمی تأکید کرد و افزود: در انتخابات اتاق بازرگانی تشکل‌های مردم‌نهاد فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام داده‌اند و در انتخابات مجلس آینده نیز تشکل‌های مردمی حرف آخر را می‌زنند.

وی با بیان اینکه در جهت‌گیری بخش‌های مختلف نظام "مردم" محور اصلی هستند، به اقتصاد بدون نفت اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم اقتصاد متکی به نفت نباشد هیچ راهی جز تقویت بخش خصوصی نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه داشته و این جایگاه به خصوص در زمینه اقتصادی باید ارتقا یابد، تأکید کرد: تحول در اقتصاد ایران یک ضرورت است و در این بین نهادهایی همچون اتاق بازرگانی می‌تواند نفش مؤثری در تحول اقتصادی کشورمان ایفا کند.

عارف با توصیه به کاندیداهای اتاق بازرگانی برای رعایت اخلاق انتخاباتی، گفت: همه گروه‌هایی که برای انتخابات پارلمان بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و جریان‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند باید اخلاق را محور فعالیت‌های خود قرار دهند و بدانند که عرصه رقابت انتخاباتی در اتاق بازرگانی نباید صحنه زورآزمایی سیاسی و باندی شود.

وی در پایان با اظهار امیدواری برای برگزاری انتخاباتی مطلوب در اتاق بازرگانی،گفت: حضور فعال زنان کارآفرین در انتخابات اتاق بازرگانی نویدبخش روزهای خوبی برای زنان کشورمان است. انشاءالله انتخابات اتاق بازرگانی زمینه‌ای باشد برای انتخابات مجلس آینده که متخصصین و نخبگان در آن حضور داشته باشند.

همچنین پیش از سخنان عارف، محسن مهرعلیزاده، محمدرضا بهزادیان، حمید حسینی، موسوی رهپیما و مرتضی هداوندی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اتاق بازرگانی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان جون معلومه ترس از عارف تو وجودت لونه کرده چند روزه بهش گیردادی
کسی که کناره انصرافونده بشه که ترسی نداره داداشم
شهرستانی
تو بگو این آقایون وآقازاده های تازه به دوران رسیده در انتخابات اتاق بازرگانی چکار می کنند؟ از تجربه زیادشونه یا احساس تکلیفه و دلسوزی برای مردم؟
sa ja
United States
پولهای کثیف برای مقدمات انتخابات آینده /چرا دولتمردان چشم به انتخابات یک بخش خصوصی دارند؟
منطغد
نگران روحانی بای بای96 هستن بعدش کجا برن.تیم اصلی این دولت بعداز96تکلیفش روشن کجا تشریف دارن .
بعدازفتح فروشگاههای زنجیره ای رفاه توسط مشاورعارف حالانوبت اتاق بازرگانی شده.مثل اینکه خرج انتخابات سنگینه.
فعلا با همون انصراف بعضیا تو بایکوت قراردارند
باید دید
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بله جناب دکتر عارف! در مخابرات دیدیم که کارخانه های تولید کابل و سوییچ در کشور را تعطیل و یا نیمه تعطیل کردید و با وارد کردن کابل و و و چقدر به اقتصاد کشور و تولید داخلی کمک کردید حال که فرزندتان در انتخابات شرکت نموده ( آنهم جای سوال دارد ) اینگونه میگویید !!!!!!!!!!!