جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۳
۹۸
در گفت و گو با رویترز؛

اوباما: ایران باید حداقل ۱۰ سال فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند تا گام دیگری برنداریم! +واکنش ظریف

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 410527
رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت ایران باید برای دستیابی به توافق هسته‌ای مهم حداقل به مدت ۱۰ سال به توقف برنامه‌های هسته‌ای خود متعهد بماند.
اوباما: ایران باید حداقل ۱۰ سال فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند تا گام دیگری برنداریم! +واکنش ظریف
به گزارش جهان به نقل از «رویترز»، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به نمایندگان کنگره هشدار داد در حالی‌که مذاکرات قدرت‌های بزرگ جهان با ایران درباره محدود شدن برنامه هسته‌ای در جریان است، به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران نباشند؛ زیرا چنین مداخله‌ای می‌تواند تلاش‌های دیپلماسی را با شکست مواجه ‌کند.

رایس در سخنانی در کنفرانس سالانه کمیته امور عمومی آمریکایی- اسرائیلی موسوم به «آیپک» گفت: «کنگره در کمک به اعمال تحریم‌ها علیه ایران نقش بسیار مهمی ایفا کرد ولی اکنون نباید نقش تخریبی بازی کند.»

این سخنان در آستانه سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا مطرح شد. پیش‌بینی می‌شود نتانیاهو در سخنرانی‌اش در کنگره که قرار است امروز- سه‌شنبه- انجام شود از استراتژی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران، انتقاد کند.

اما از سوی دیگر «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، دیروز در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «رویترز» عنوان کرد اختلاف با اسرائیل به دلیل سخنرانی برنامه‌ریزی شده «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا که سه‌شنبه- امروز- انجام ‌می‌شود و در آن از توافق (احتمالی) با ایران انتقاد می‌کند، یک اختلاف گذرا است و تحت هیچ شرایطی روابط آمریکا و اسرائیل را «برای ابد تخریب نمی‌کند.»

اوباما با بیان اینکه جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای از اهداف مشترک آمریکا و اسرائیل است، افزود: بین دولت آمریکا و اسرائیل «اختلافی مهم» بر سر نحوه تحقق هدف مشترک وجود دارد.

وی در ادامه گفت: « در حقیقت اگر ایران آماده توافق با این مسئله باشد که برنامه هسته‌ای خود را حداقل به مدت ۱۰ سال در سطح فعلی حفظ کند و بخش‌هایی از آن را از سطح فعلی کاهش دهد، اگر ما شاهد موافقت ایران با این شرایط و نیز اقدامات قابل تایید آن باشیم، پس ما به منظور تضمین این مسئله که آنها سلاح هسته‌ای ندارند، هیچ گام دیگری برنمی‌داریم

اوباما در ادامه گفت: «هدف ایالات متحده آن است که مطمئن شود ایرانی‌ها برای دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای حداقل به یک سال زمان نیاز دارند.»

اوباما که تلاش می‌کند تنش‌های طولانی بر سر سخنرانی نتانیاهو در کنگره را کم اهمیت جلو دهد، خاطرنشان کرد « این یک اختلاف شخصی نیست و او در صورتی که نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر در انتخابات ۱۷ مارس اسرائیل برنده شود، با وی دیدار خواهد کرد.»

اوباما در عین حال گفت: «نتانیاهو در مخالفت با توافقنامه موقت با ایران در سال ۲۰۱۳، دچار اشتباه شد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد « نتانیاهو هر نوع ادعایی را مطرح کرد... (مثلا) این یک توافقتنامه وحشتناک است که باعث خواهد شد ۵۰ میلیارد دلار از کاهش تحریم‌ها عاید ایران شود و یا اینکه ایران به این توافقتنامه پایبند نخواهد ماند. ولی هیچ‌یک از این ادعاها اثبات نشد. در حقیقت برای ما معلوم شد طی این مدت ایران برنامه هسته‌ای خود را توسعه نداده و حتی بخش‌های زیادی از آن را کاهش داده است.»

اوباما درباره امکان توافق نهایی با ایران در موعد نهایی ابراز تردید کرد و گفت: «این تردید وجود دارد که آیا ایران با درخواست بازرسی‌های جدی و سطح پایین توانایی غنی‌سازی که باید حفظ کنند، موافقت خواهد کرد یا نه.»

ظریف: مواضع اوباما برای جلب افکار عمومی آمریکا و مقابله با تبلیغات نتانیاهوست/ تسلیم زیاده خواهی‌ها نمی‌شویم


فارس گزارش داد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات روز گذشته باراک اوباما درباره برنامه هسته‌ای ایران و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: سخنان آقاى اوباما به روشنى نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده آمریکا که درطول چند دهه گذشته تهدیدهاى مستقیم و غیر مستقیم نظامى و تحریم‌هاى ظالمانه و غیرقانونى متعددى را علیه جمهورى اسلامى ایران اعمال داشته، به این نتیجه رسیده که سیاست تهدید و تحریم، سیاستى شکست خورده است و این گونه اقدامات قادر به مقابله با عزم راسخ و همت بلند ملت ایران در دستیابى به فناورى صلح آمیز هسته‌اى و پیشرفت در زمینه بهره بردارى از آن، نبوده و نخواهدبود.

ظریف افزود: روشن است که مواضع آقاى اوباما براى جلب افکار عمومى آمریکا و مقابله با تبلیغات نخست وزیر رژیم صهیونیستى و سایر مخالفین تندرو مذاکرات و درقالب کلمات و عبارات غیرقابل قبول و تهدیدآمیز مطرح شده است.

وى گفت: جمهورى اسلامى ایران با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابى به حقوق هسته‌اى مردم ایران به این مذاکرات ادامه خواهد داد و تسلیم زیاده خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقى طرف مقابل نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدس چيز
United Kingdom
ده سال؟؟ واقعا خيلي چيزي. منم با اين همه چيز بودن از اين حرفت چيز شدم
ایا الان روحانی ...جوابشو بده!!!!!!
استغفرالله . جواب کدخدا !!
سپهرساتوربه دست...
این اوباما... داره بیشترازکوپنش حرف میزنه و....
سپهرساتوربه دست
جهان عزیز ای کاش این سه چهارکلمه روهم نمیزاشتی
Iran, Islamic Republic of
این از برکات تدبیر و امید است
دکتر اوهامی
مهندس چرا حرفای غیر متجدد و غیر دمکراتیک و افراطی و بی شناسنامه ای و بی سوادی میزنیم...
مردم
گام دیگری برنمی داریم دیگر چیست گامهای قبلی تحریم را باید حذف کنیم.
10 سال توقف در قبال حفظ وضعیت فعلی! وقاحت اوباما برایم تعجب برانگیز است و وادادگی استقبال کنندگان از اظهارات او، تاسف برانگیز.
حمید
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم اگر ما تمامی شرایط آمریکا را قبول کنیم فردا باز بهانه های واهی دیگری از قبیل حقوق بشر ، مسئله موشکی ایران ، حمایت از ترورسیم در منطقه و 0000 را مطرح خواهند کرد دوستان عزیز به قول مقام معظم رهبری دشمن (آمریکا) قابل اعتماد نیست ما بایستی با الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی به خودمان اتکاء کنیم نه به وعده وعید پوشالی دشمنان ، تمامی خواسته های آنان از ما نقدی ، وعده های آنان نسیه
@@@
Romania
ظریف جونه دیگه ، بیان فرمودند که اوباما بااین حرفا خواسته اسرائیل رو دور بزنه . این همه خوش بین بودن در سیاست نوبره!
نوید
آفرین
واقعا من از بعضی مردممون تعجب می کنم فکر می کنم اگر توافق هسته ای انجام بشه تمام تحریم ها برداشته شده و همه چیز درست می شود
غافل از این که که تحریم ها برداشته نخواهد شد هیچ بعد از مساله هسته ای می روند سراغ موشک ها بعد می روند سراغ حقوق بشر و .....

بـــلـــــه خودمون باید یک فکری به حال خودمون بکنیم
دست از تنبلی و خودبینی برداریم و به فکر آینده کگشور و فرزندانمان باشیم
Canada
فقط نگیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل. بقیه مسائل خود به خود حل خواهد شد.هرچقدر ما شعار دهیم آنها عملا دشمنی خواهند کرد و چوب لای چرخ دولت ایران و نهایتا ملت ایران خواهند گذاشت
Iran, Islamic Republic of
ای بی سوادها!
می دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران در برابر قدرتهای بزرگ جهان!!!!
Norway
مچکریم
Norway
اینقدر عناد ؟
اینقدر ظالم ؟
اینقدر پررو ؟
....
نه ینی تسلیم قدرتهای جهان در مقابل ملت بزرگ ایران!!! هورااااااااااااا... ...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه اعتماد به گرگ تیز دندان!
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا بارها نفرمودند که:... به مذاکرات خوش بین نیستم"
ممنون از اینهمه دیپلماسی دولت تدبیر
لطفا برای اندک ابروی با قیمانده میز مذاکرات را ترک کنید
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری: "البته در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می‌شود..."
لطفاً جلوتر از رهبری حرکت نکنید. تیم دیپلماسی ما کارش را درست انجام میدهد. مشکل در بقیه دستگاه ها است که به وظایف خود در خصوص اقتصاد مقاومتی درست عمل نمی کنند.
حماقت هم حدی داره
حتما منظورت اینه که بی کفایتی دولت تقصیر احمدی نژاده دیگه ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! خجالت نمی کشید که !!!!!!!!!!!!!
اشتباهی مثبت زدم...
خوب دوره افتادی تو سایتا سر و ته حرف رهبری رو میزنی به خورد ملت می دی . مردم خودشون شعور دارند . رهبری وقتی گفتند به مذاکرات خوشبین نیستند و دولت اصرار کرده و ایشان قبول کرده اند . وقتی از مردم میخواهند خوب دقت کنند و این مذاکرات را تجربه می دانند . به حرف های رهبری دقت کنی خیلی چیزا دستگیرت میشه . (تجربه) این یادت باشه . مثل سال 83 . بعد از اون دیدی چه اتفاقی افتاد ...
مصطفی
نیاز نیست شما حکمت بخرج بدید ، رهبری هستند
م
United Kingdom
آقای او با ما ، ایران سرزمین پهناوری است
آنقدر که ایرانیانی در قلب امریکا نیز قلبشان برای کشورشان و رشد و پیشرفت کشورشان می تپد .
بصیر
شیطان پلید با اسراییل غاصب جلسه گذاشتی چه جور می شود ایران را تهدید کرد نتا نیا هو ی در مانده خودش تا خرخره به عذاب سخت حزب الله لبنان گیر کرده اوباما اگر امریکا تمام ستمگر های دنیا را جمع کند بر علیه جمهوری اسلامی باز هم حریف جان برکف های ایران اسلامی نیست .ای دشمن خونخوار برای ما شرط می زاری زهی خیال باطل
علی
...! این وسط ماندیم چرا طرف ایرانی اینقدر خوشحالی و شعف از خود نشان می دهد برای بدست آوردن توافق هسته ای ( بخوانید نابودی توان هسته ای ) در قبال هیچ؟!
سیستانی
اقای اوباما!به حرفهایتان توجه کنید!!!امروزبادیروز صدوهشتاددرجه چرخش دارید!درحقیقت همه این چرخشهاراصهیونیستهابه شماتحمیل میکنند!برای رییس جمهوریک کشورپسندیده نیست عنان اختیارش رابدست دیگران بسپاردوازخودهیچ اختیاری نداشته باشد!امیدوارم جامعه امریکاودنیاازدست صهیونیستهاخلاص شوند!
یک دیوانه سنگی رو به ته چاه میندازه که صدتا عاقل که هیچی کل عاقلهای دنیا هم نمیتونن درش بیارن...!
حالا این شده داستان داستان ما ....
Iran, Islamic Republic of
دیوانه آن کسانی بودند که دیوانه وار با رمز تقلب و با فرمان آشوب حاج خانم و چراغ سبز ....
حرف حق
یکی این دهن احمدی نژاد و می گرفتا
باو ما قبلشم تحریم بودیم دیه
دقیقا...
ظریف و درستانشون کاری کردن که حالا حالا ها باید بدویمتا جبران بشه..
اشتباهی مثبت زدم
اوباما در خواب بیند پنبه دانه
مجیداعتمادی
ایران با توافق بد مخالف است وامریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
یکم انصاف داشته باش جهان...
دلت به حال وضعیت امروز مردم بسوزه...
تیتر خبرت با خطایی که قرمز کردی یکیه؟
معنی مقاومت جلوی تحریمو تو زمان رفیقت محمود دیدیم....فساد اقتصادیو دیدیم....خوار و ذلیل شدن ملتو دیدیم...بیکاریو دیدیم...رشد اقتصادیه منفی مملکتو دیدیم... بس کن دیگه.
توپخانه
United Kingdom
نو هر وقت بيكار و گرسنه شدي تحساس حقارت ميكني يا ...
احتمالا گرسنگی بهت فشار آورده که بین تیتر و متن هم اختلاف می بینی!
الان عزت را دارند بهت می دند که می گویند ده سال هیچ ....
این همه گرونی ویا الان مرغی کیلویی8000تومان تو یک شهر کوچک وحتی تو یک روستادر منطقه محروم خراسان جنوبی!وهزار درد وبدبختی که تو این نزدیک دوسال ایجاد شده وبیکاری30 الی40 جوان در تعطیلی کار کی جواب میده!!!!!!!!!!!!
خدایا خودت تدبیر کن! ....
همه چی رو با هم قاطی کنی تا به هدفت برسی خوب نیست
United States
یانکی کفتار صفت کور خوندی
حسین شهبازی
...آیا این سخنان از موضع قدرت و این انگشت نشان دادنها را که با اطمینان گفته میشود را مسئولین مذاکره کننده میبینند ؟!واگر میبینند چرا با مردم رو راست نیستند؟! اصلا ما ملت تحریم را ترجیح میدهیم تا خفت و تحقیر و خواری را ....
حسین
Netherlands
آیا هرگز مسئولی از خانم شرمن دو پاسپورتی سئول کرده چرا آمریکا اسلحه اتمی دارد و دیگران نباید داشته باشند ؟ آیا این با قوانین برابری انسانها وفق می کند ؟آیا این سلاحها هر انسانی را با خطر مواجه نمی کند ؟...
با این سئولات در سطح جهانی دروغهای حمایت از حقوق بشر و سلاح صلح طلبی از دستشان خارج می شود
یا حق
هرچی خدابخوادمیشه
خیره انشاالله
ما پیروزیم
مطمئنی؟؟؟
خداوند متعال فرموده اول تلاش و مشورت و بعد توكل كردن نه اين كه يك عده بدون مشورت با همه ونه يك گرو خاص ،كاري را انجام دهند بعد آن را به پاي خدا گذاشت .
یک قدم هم برنمی داریم مگه یادمان رفته که چقدازبیت المال برای نیروگاههای ایران هزینه شده.اگه میدانیدمذاکرات به نیتجه دلخواه ملت ایران نمی رسدلطفا میزمذاکرات رابرای خودشان بگذاریدوبه فکرشب عیداین ملت باشیدکه قیمت اجناس باشیب سری بالا می رود.
Norway
امکان ندارد بتوان با این روش به نتیجه رسید . چماق و پیاز را باهم خواهیم خورد . 10 سال تعلیق با به عقب راندن برخی از برنامه ها که مردم نمی دانند منظورشان کدام قسمتها ست ، تشدید بازرسی ها و رفع محدودیت از نقاط بازرسی یعنی سرک کشیدن به هرجایی که می خواهند ، تعلیق مرحله ای تحریم ها با حفظ تحریم های غیر مرتبط تازه اگر به قول خود وفادارباشند و................ !!!!!!!!!!
در عین حال خودسری و بی اعتنایی امریکا به فعالیت های اتمی اسراییل تحقیری است که برملت های دیگر روا شده است و متاسفانه صدایی از کسی د رنمی اید . یعنی طبق یک قانون نانوشته بکار گیری معیارهای دوگانه از جانب غربی ها جائز است . اگر ان جائز است ،تخطی امریکاییها از تفاهم نامه ها و قراردادهای بین المللی که یک طرفش خود انها هستند نیز با همین استدلال قابل پیگیری نخواهد بود . نظایر ان را میتوان در قرارداد الجزائر که امریکا متعهد به عدم دخالت درامورداخلی ایران شده است و یا مفاد منشور سازمان ملل که هیچ کشورعضو حق تهدید حمله نظامی به عضو دیگر راندارد، مشاهده کرد . جالب اینکه ایران هیچگاه تهدید به حمله نظامی به هیچ کشوری حتی اشغالگران فلسطین نکرده و صرفاحق دفاع از خود را در صورت حمله محفوظ داشته است.

.
Norway
سایت محترم جهان نیوز
با عرض سلام
بنده کامنت بالا را برایتان فرستاده بودم. چندین بارتابحال کامنت گذاشتم و بصورت گزینشی سانسور فرمودید و بخش هایی ازان را نمایش دادید . علیرغم احترامی که برایتان قائل هستم می خواستم خواهش کنم سانسور نفرمایید . اگر موافق بخشهایی از یک کامنت نیستید بهتر است کل انرا حذف کنید تا اینکه بخواهید انراگزینشی نمایش دهید . سانسور کردن نظرا ت توهین به شخصیت نظردهنده ، مخاطبان شما و وزن خودتان است . خیلی توی ذوق میخورد. همانطوریکه عرض شد اگر بخشهایی از یک کامنت با مصالح ملی سازگار نباشد و یا حاوی توهین و افترا و اهانتی باشد که برای سایت هدف مسئولیت اور باشد این حق بر ای شما محفوظ است که حذف شود. در غیراینصورت اگر فرازهایی از نظرات به ذائقه مسئولین بررسی کامنت ها خوش نمی اید حذفش کنید هرچند ان نیز خوب نیست ولی استفاده ابزاری ممنوع لطفا . دفعه اول هم نیست که دیدم و احساس خوبی به من دست نداد . اون غربیه که به سایت هایش سرک می کشیم و نظر می دهیم سانسور نمی کند و حداقل نظرات را نشان می دهند . امثال بنده به دین و کشورمان اعتقاد داریم ولی عروسک و روبات هم نیستیم که بما دیکته شود چه بخوانیم و چه بگوییم . نهایتا چند بار که اصلا نظرات مثلا بنده را نگذارید وقت شما را نخواهم گرفت و کامنت نخواهم فرستاد .
باتشکر
جهان تایید کن!!
"تحریمها رو برنمیداریم فقط بدترش نمیکنیم" خیلی خوبه واقعا آقای روحانی اینا همش پیروزیهای عظیمیه که فقط و فقط تو دولت شما رخ داده است!!!!!!
...
اگر هم موفق شوی برنامه هسته ای ایران را متوقف کنی فقط برای 2 سال است و از سال 96 پیشرفت هسته ای ایران و عزت و سربلندی و اقتدار مجددا" شروع میشود .
حسن
دیپلماسی ضعیف و بینش سیاسی کم دولت یازدهم باعث از یکطرف زور گویی امریکا شد و از طرف دیگر نیمه تعطیلی هسته ای بومییمان از زمان تصدی دولت تدبیر تا کنون شده و تازه ادعایشان از همه هم بیشتر است مذاکره با قدرتهای جهانی تسلیم شدن امریکا در برابر خواست ملت ایران وو...
اوباما ساکت باش یانکی آدمکش
شما بزرگواران مخالف ، خواهشا با این جور اظهار نظراتتان آب به چرخ آسیاب دشمن ( نتانیاهو )نریزید.
...
شما عزیز دل هم اینقدر ساده نباشید لطفا .کی میخایید از خواب خوش بیدار بشید؟
توفیقی از قزوین
ما که از روز اول از امریکای شیطان صفت به جز دشمنی انتظار دیگری نداشتیم
کاظم
به ...در مقابل غرب مى گويم سگى که زياد پارس کند گاز نمى گيرد اينقدر
از هيبت پوشالى امريکا نترسيد قدرت خدا از همه بالا تراست.
ای مسئولین ایران ... چند روز تنگه هرمز را ببندید و ایجاد مزاحمت کنید و اعلام کنید باید تحریم ها لغو شود همین امریکایی ها تحت فشار سرمایه دارهایشان به غلط کردن خواهند افتاد چرا از اهرم های خودتان می ترسید یاد شهدا بیفتید چرا ذلت مذاکره با امریکا را می پذیرید .
سید حسنی
Norway
بفرما توو، دم در بده، جانِ باراک تعارف میکنی؟ نوشابه؟ نون اضافه ای چیزی نمیخوای؟
واقعا حقشونه انسان های طرفدار مذاکره که بعد از این همه مدت این حرفا رو بشنون، تا عبرت بگیرن و بفهمن به این جانورا نمیشه اعتماد کرد (البته اگر عبرت بگیرن)
محمد حسن ا.
همانطوریکه قابل پیش بینی بود آنها با کل هسته ای ما مخالفند به دو جهت 1- برای اینکه ما این علم هایتک و انحصاری را نداشته باشیم و در این زمینه پیشرفت نکنیم 2- ملت مارا تحقیر کنند و بگویند سرانجام دولت ایران از ما اطاعت کرد. دولت محترم هم با دادن امتیازات نابجا آنهارا وسوسه کرد. فرمانبری امریکا از اسرائیل را نادیده گرفت یا بعبارت دیگر حاکمیت ذر سایه اسرائیل را و سناتورهای صهیونیست را که منافع امریکا و اسرائیل را یکی میدانند نادیده گرفته بود. امریکا و اسرائیل برای تحقیر و چپاول منطقه خاورمیانه سالها است که خیز برداشته اند که با انقلاب اسلامی ملت ایران اهداف آنها محقق نشد مذاکره را هم به این دلیل انجام میدهند تا شاید بتوانند امتیازات بیشتری بگیرند و هسته ای بومی شده را به مرز تعطیلی کامل برسانند و الا مذاکره برای ملت ودولت ما جز وقت کشی ثمری نداشته است . رژیم جعلی و نژاد پرست که دارای بمب اتم هست کاری ندارند و همه گونه کمک میکنند نسبت به هند و پاکستان در منطقه ما هم هیچ حساسیتی ندارند. فقط بما گیر داده اند. صرفا بخاطر ایستادگی در مقابل سلطه و چپاول و تحمیق ملتها و راه پیشرفتمان را سد کنند خدا را شکر رهبری دانا و حکیم داریم که در مصائب کشور را بسوی اهدافش رهنمون میکند و با وجود تحریم های ضد حقوق بشری امریکا و با گذر از سنگلاخ ها به پیش میبرد. اتکا و اعتماد به غرب پیشرفت نمی آورد کما اینکه کشورهای وابسته به غرب فاقد پیشرفتهای علمی و تکنیکی هستند . اعتماد و اتکا به خداوند مسیر بهبودی و پیشرفت را میگشاید .
Iran, Islamic Republic of
زرشششششششششششك
Romania
.... حالا حالاها پاک شدنی نیستش
France
... روحانی كه فعاليت انتخاباتيش را با سلام بر هاشمي و خاتمي شروع کرد و 18 میلیون رای
Germany
خوب، حلا وضع چطوره؟ با تورم صفر داره کلی امتیاز به آمریکایی ها می ده، چندت از آن 18 میلیون تابحال پریده؟
Germany
بابا يكي جلوي اين دار و دسته .... را بگيره...
یعنی اگه تا دو سال آینده مسئله هسته ای و تمام مسائل ما و غربیها حل نشه باید همین حالا آب پاکی رو بریزیم رو دست طرفای مذاکره کننده غربی ،که نمیتونیم با این فرمایشات بی خود اونها جلو بریم.
شکست مذاکرات بهتر از تن دادن به این ذلتی هست که اونها میخوان بهمون تحمیل کنن.
از کجا معلوم 10 سال دیگه چیز دیگه ای رو علم نکنن.
یعنی تیم مذاکره کننده مون باید خیلی از مرحله پرت باشن که بخوان با این رفتار غربیها جلو برن.
همه چیزمونو دادیم حالا دو قورتو نیمشونم باقیه.
درود بر تیم مذاکره کننده
Germany
برای چی؟ برای اینکه با وجود تورم صفر ، دارند بازهم به آمریکایی ها امتیاز می دهند؟
تورم صفر شده مذاکرات رو تعطیل کنیم...........؟؟!!
Germany
من نمی دونم وقتی دولت می گه تورم صفر شده است، پس معلوم شد که تیغ تحریم اصلا برندگی نداره. پس برای چی میرند اروپا آنجا ماه ها در هتل های گرانقیمت و با آنها چانه می زنن؟ برای چی به آنها امتیاز می دن؟ برای اینکه تورم به صفر رسیده و تحریم ها هیچ اثری نداشته؟
یک نکته مهم در رویکرد دولت اعتدالو استاداعظم آنها یعنی هاشمی این است که اینان سخنان اوباما را هویشه بادید مثبت می بینند واگر بدترین حرفها را هم بزند اینها بلافاصله آن را توجیه می کنند اما منتقدین خودشان را بهترین حرفهایشان راهمبا توهین و ت....
مصطفی
استراتژی آمریکا در موضوع هسته ایران مبتنی بر تداوم مذاکرات و همزمان حفظ و یا تشدید تحریم ها علیه ایران است تا زمانی که ایران تحت فشار مجبور به امضای توافق باب میل آمریکا شود و ایران به یک معنا شکست بخورد البته تا زمانی که ایران همچنان خوشبینانه به مذاکرات ادامه دهد .
دلایل:
1-تقریبا همه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایران تکلیف خود را نمی دانند و بلا تکلیف مانده اند و این یعنی تشدید رکود و تورم.این می تواند به مهاجرت سرمایه نیز منجر شود.بازار در اتظار نتیجه است و چون مذاکرات نواسان دارد بازار هم نوسان دارد و این قدرت برنامه ریزی را صلب می کند.
2-مردم هم یا از فشار اقتصادی خواهان توافق به هر قیمتی خواهند بود و یا گروهی دیگر خواستار پایان مذاکرات و تعیین تکلیف خود هستند و این یعنی دوقطبی کردن مردم.از همه بدتر اعصاب مردم است چون هیچ اطلاعی از درون مذاکرات ندارند و این سبب فرسایش انرژی و سرمایه مردم شود.
3-نمایش نوعی از سازش ایران با آمریکا در رسانه ها و استفاده تبلیغی از این پیام در جهت پیشبرد اهداف منطقه ای خود در جنبه های سیاسی و نظامی.
دولت آقای روحانی واقعا با ریسک بالا امتیاز داد و شاید اهداف سیاسی داخلی مانعی شد برای اتخاذ موضعی سرسختانه تر در مقابل آمریکا.
آقای اوباما به اندازه دهنت حرف بزن
...ما توافق نخواستیم.
همون گزینه نظامی رو اجرا کنیم زودتر به نتیجه میرسیم. غربیها فکر کردن با یک لشگر احمق طرفن. اونقدر ظریف خندید که اینها ما رو هالو فرض کردن.
اگه بعد اینهمه مدت برو بیا به نتیجه دلخواهمون نرسیم باید بزنیم زیر میزو بازی رو اونطوری که ما دلمون میخواد شروع کنیم.
مجید
باراک جان! عمو! حالت خوبه؟!!!

قرصاتو خوردی؟ باز خواب بد دیدی حزیانت شروع شد بابا جان؟!!!
خداییش این تیم مذاکره داره چکار میکند....
هر توافقیبرای قشر بیکار قابل قبول است اگر نه رفراندوم بگزارید بزدلان.
Germany
اگر رفراندوم بگذراند و اکثریت نه بگویند که شما می کویید تقلب شده است، شیر دلا!
اره شما احتمالا سه وعده غذای گرم میخوری .من اگه سه وعده نه اصلا دو وعده غذا داشتم ....من حداقل رو هم ندارم
من هم با توافق با هر قیمتی موافقم .عزت ما روزی ازبین رفت که امریکا پول ما رو بلوکه کرد و کسی جرات نکرد کاری کنه روزی که ایران به بوش نامه نوشت که در زمان جنگ با عراق به ما کاری نداشته باش و اون امتیازات رو از ایران.
من با مادران شهید دیدار داشتم اونها هم بیشتر خواهان توافق به هر قیمتی هستند .
Germany
بنده هم با خیلی از مادران و پدران شهدا زیاد رفت و شد خانوادگی دارم. همگی آنها از اینکه دولت اینجور با جانفشانی عزیزانشان رفتار کرده است ، خیلی ناراحتند و اصلا حاضر نیستند به هر قیمتی توافق شود، بخصوص با آنهایی که جنایتکاران شناخته شده بین المللی هستند و کار روزانه شان کشتار دسته جمعی و غارت ملت های مستضعف است.
رضایی
منم با پدران شهدا دیدار داشتم انها هم بیشتر مخالف سر سخت توافق به قیمت ذلت و خواری بودن
.... تا دیگر از طرف مردم حرف نزند .تو رو به شرف علی منتشر کن.
دقیقا جهان از طرف مردم پیام داد ...
...{آقای خاص}
بیخود نیس که چاکر و کاملا تعطیل کردن...
غلط اضافی کرده ، جنایتکار کثیف
تو بگو یک ساعت ،ده سال که دیگه غلط زیادیه
سعید110
علوم میشه اوباما از جمله آن بردگانی است که بردگی خیلی بهش مزه کرذه
Iran, Islamic Republic of
ببخشید تحریمها کلا باید برداشته بشه
اسماعیل درویشی شانی
پوزتونو به خاک میمالونیم ان شاالله
میلاد
شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه ....
آقای ظریف متشکرم
به خاطر تعلیق هسته ای و زیر پا گذاشتن خون شهدا و به خاطر تورم صفر !!! متشکریم.به خاطر 100 روز و 1 سال و 4 سال متشکریم
علی محمدنصیری لرستانی
سگ زرد برادرشغاله،دیگه چی مونده که اوباما یاکنگره بخوان تحریم کنن، ایران ایران جمهوری اسلامی است نه قجر یاپهلوی ها،هرغلطی که ازدستشان می آید کوتاهی نکنن،گزینه نظامی هم در خدمت‌شان هستیم،ازیکسان کردن تل اویو باخاک در کمتر از ده دقیقه،تاناوگان پنجم دریایی شون تو خلیج فارس که سیبل متحرکه،تازه دنبالشون تاواشنگتن ونیویورک تا خود آپارتمان هاشون میریم،امتحانش ضررنداره،خاکشان رابه توبره میکشیم